Art. 48. - Art. 48: Reexaminare - Regulamentul 1129/14-iun-2017 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, şi de abrogare a Directivei 2003/71/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 168L

În vigoare
Versiune de la: 9 Ianuarie 2024
Art. 48: Reexaminare
(1)Până la 21 iulie 2022, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport privind aplicarea prezentului regulament, însoţit, dacă este cazul, de o propunere legislativă.
(2)Raportul evaluează, printre altele, dacă, în lumina obiectivelor urmărite, rezumatul prospectului, regimurile de informare menţionate la articolele 14, 14a şi 15 şi documentul de înregistrare universal prevăzut la articolul 9 sunt în continuare adecvate. Raportul include în special următoarele:
a)numărul de prospecte UE pentru creştere ale persoanelor din fiecare dintre categoriile menţionate la articolul 15 alineatul (1) literele (a)-(d), precum şi o analiză a evoluţiei fiecărui asemenea număr şi a tendinţelor în alegerea locurilor de tranzacţionare de către persoanele autorizate să folosească prospectul UE pentru creştere;
b)o analiză pentru a stabili dacă prospectul UE pentru creştere asigură un echilibru adecvat între protecţia investitorilor şi reducerea sarcinii administrative pentru persoanele care au dreptul să îl folosească;
c)numărul de prospecte UE pentru redresare aprobate şi o analiză a evoluţiei acestui număr, precum şi o estimare a capitalizării bursiere suplimentare reale mobilizate de prospectele UE pentru redresare la data emiterii, pentru a acumula experienţă cu privire la prospectul UE pentru redresare în vederea evaluării ex post;
d)costul cu pregătirea prospectului UE pentru redresare şi obţinerea aprobării acestuia comparativ cu costurile actuale de pregătire şi aprobare pentru un prospect standard, un prospect de emisiuni secundare şi un prospect UE pentru creştere, indicând în plus economiile financiare totale realizate şi costurile care pot fi reduse în continuare, precum şi costurile totale pe care le implică asigurarea conformităţii cu prezentul regulament pentru emitenţi, ofertanţi şi intermediarii financiari, împreună cu un calcul al acestor costuri ca procent din costurile operaţionale;
e)o analiză pentru a stabili dacă prospectul UE pentru creştere asigură un echilibru just între protecţia investitorilor şi reducerea sarcinii administrative pentru persoanele care au dreptul să îl folosească şi pentru a evalua accesibilitatea informaţiilor esenţiale pentru investiţii;
f)o analiză pentru a stabili dacă ar fi bine să se prelungească durata regimului prospectului UE pentru creştere, inclusiv dacă pragul menţionat la articolul 14a alineatul (1) al doilea paragraf, dincolo de care un prospect UE pentru creştere nu poate fi folosit, este corect;
g)o analiză pentru a stabili dacă măsurile prevăzute la articolul 23 alineatele (2a) şi (3a) şi-au îndeplinit obiectivul de a oferi mai multă claritate şi flexibilitate, atât intermediarilor financiari, cât şi investitorilor, şi dacă ar fi bine ca respectivele măsuri să rămână permanente.

(3)Pe baza analizei menţionate la alineatul (2), raportul evaluează dacă sunt necesare eventuale modificări la prezentul regulament pentru a facilita şi mai mult atragerea de capital de către societăţile mai mici, asigurând în acelaşi timp un nivel suficient de protecţie a investitorilor, inclusiv dacă trebuie adaptate pragurile relevante.
(4)De asemenea, raportul evaluează dacă codurile LEI şi ISIN pot fi obţinute de către emitenţi, în special IMM-uri, la un cost rezonabil şi într-o perioadă de timp rezonabilă. Raportul ţine seama de rezultatele evaluării inter pares menţionate la articolul 20 alineatul (13).