Art. 48. - Art. 48: Reexaminare - Regulamentul 1129/14-iun-2017 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, şi de abrogare a Directivei 2003/71/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 168L

În vigoare
Versiune de la: 4 Decembrie 2024 până la: 4 Martie 2026
Art. 48: Reexaminare
(1)Până la 31 decembrie 2028, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport privind aplicarea prezentului regulament, însoţit, dacă este cazul, de o propunere legislativă.

(2)Raportul conţine, printre altele, o evaluare al cărei scop este de a stabili dacă, în lumina obiectivelor lor, rezumatul prospectului, regimurile de informare menţionate la articolele 14a şi 15a, documentul de înregistrare universal menţionat la articolul 9 şi cadrul referitor la verificarea şi aprobarea prospectului menţionat la articolul 20 sunt în continuare adecvate. Raportul conţine toate elementele următoare:
a)numărul de prospecte UE de emisiuni pentru creştere elaborate de persoane din fiecare dintre categoriile menţionate la articolul 15a alineatul (1) primul paragraf literele (a)-(d), precum şi o analiză a evoluţiei fiecărui asemenea număr şi a tendinţelor în alegerea locurilor de tranzacţionare de către persoanele care au dreptul să folosească prospectele UE de emisiuni pentru creştere;
b)o analiză al cărei scop este de a stabili dacă prospectul UE de emisiuni pentru creştere asigură un echilibru adecvat între protecţia investitorilor şi reducerea sarcinii administrative pentru persoanele care au dreptul să îl folosească;
c)numărul de prospecte UE subsecvente aprobate şi o analiză a evoluţiei acestui număr;
d)o analiză al cărei scop este de a stabili dacă prospectul UE subsecvent asigură un echilibru adecvat între protecţia investitorilor şi reducerea sarcinii administrative pentru persoanele care au dreptul să îl folosească;
e)costul cu pregătirea prospectului UE subsecvent şi a prospectului UE de emisiuni pentru creştere şi cu obţinerea aprobării acestora comparativ cu costurile actuale de pregătire şi aprobare pentru un prospect standard, indicând în plus economiile financiare totale realizate şi costurile care pot fi reduse în continuare atât pentru prospectul UE subsecvent, cât şi pentru prospectul UE de emisiuni pentru creştere;
f)o analiză al cărei scop este de a stabili dacă documentul prevăzut în anexa IX asigură un echilibru adecvat între protecţia investitorilor şi reducerea sarcinii administrative pentru persoanele care au dreptul să îl folosească;
g)o analiză a măsurii în care procedurile de verificare şi aprobare ale autorităţilor competente, în conformitate cu articolul 20 şi cu actele delegate adoptate în temeiul respectivului articol, asigură un nivel adecvat de convergenţă în materie de supraveghere în întreaga Uniune şi rămân adecvate în raport cu obiectivele urmărite; această analiză se bazează pe un raport furnizat de ESMA cel târziu cu un an înainte de data raportului de reexaminare de către Comisie;
h)o analiză a măsurii în care posibilitatea ca statele membre să impună publicarea de informaţii la nivel naţional în conformitate cu articolul 3 alineatul (2d) conduce la convergenţa cerinţelor naţionale de publicare a informaţiilor sub pragul de derogare relevant prevăzut la articolul 3 alineatul (2) sau la articolul 3 alineatul (2a) şi a măsurii în care această publicare de informaţii la nivel naţional constituie un obstacol în calea ofertei publice de valori mobiliare în statele membre respective.
(21)Până la 31 decembrie 2025, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport care analizează problema răspunderii pentru informaţiile furnizate într-un prospect, evaluând dacă ar putea fi justificată o armonizare suplimentară a răspunderii pentru prospecte în Uniune şi, dacă este cazul, propune modificări ale dispoziţiilor privind răspunderea prevăzute la articolul 11.

(3)Pe baza analizei menţionate la alineatul (2), raportul evaluează dacă sunt necesare eventuale modificări la prezentul regulament pentru a facilita şi mai mult atragerea de capital de către societăţile mai mici, asigurând în acelaşi timp un nivel suficient de protecţie a investitorilor, inclusiv dacă trebuie adaptate pragurile relevante.
(4)De asemenea, raportul evaluează dacă codurile LEI şi ISIN pot fi obţinute de către emitenţi, în special IMM-uri, la un cost rezonabil şi într-o perioadă de timp rezonabilă. Raportul ţine seama de rezultatele evaluării inter pares menţionate la articolul 20 alineatul (13).