Capitolul 3 - Rapoarte bugetare şi alte rapoarte financiare - Regulamentul 1046/18-iul-2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1296/2013, (UE) nr. 1301/2013, (UE) nr. 1303/2013, (UE) nr. 1304/2013, (UE) nr. 1309/2013, (UE) nr. 1316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 şi a Deciziei nr. 541/2014/UE şi de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012
Acte UE
Jurnalul Oficial 193L
Ieşit din vigoare Versiune de la: 9 Noiembrie 2022
CAPITOLUL 3:Rapoarte bugetare şi alte rapoarte financiare
Art. 248: Rapoarte lunare privind execuţia bugetară
Pe lângă situaţiile şi rapoartele anuale prevăzute la articolele 243 şi 244, contabilul Comisiei transmite lunar Parlamentului European şi Consiliului cifre, agregate cel puţin la nivel de capitol, precum şi defalcate separat pe capitole, articole şi posturi, cu privire la execuţia bugetară, în ceea ce priveşte atât veniturile, cât şi cheltuielile referitoare la ansamblul creditelor disponibile. Aceste cifre furnizează, de asemenea, detalii privind utilizarea creditelor reportate.
Cifrele se pun la dispoziţie în termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea fiecărei luni, pe site-ul Comisiei.
Art. 249: Raportul anual privind gestiunea bugetară şi financiară
(1)Fiecare instituţie a Uniunii şi fiecare organism dintre cele menţionate la articolul 241 elaborează un raport privind gestiunea bugetară şi financiară pentru exerciţiul financiar.
Raportul respectiv se pune la dispoziţia Parlamentului European, a Consiliului şi a Curţii de Conturi până la data de 31 martie a următorului exerciţiu financiar.
(2)Raportul menţionat la alineatul (1) furnizează informaţii rezumative privind transferurile de credite între diverse posturi bugetare.
Art. 250: Raportul anual privind instrumentele financiare, garanţiile bugetare şi asistenţa financiară
Comisia prezintă anual Parlamentului European şi Consiliului un raport privind instrumentele financiare, garanţiile bugetare, asistenţa financiară şi datoriile contingente, în conformitate cu articolul 41 alineatele (4) şi (5) şi cu articolul 52 alineatul (1) literele (d) şi (e). Informaţiile respective se pun la dispoziţia Curţii de Conturi în acelaşi timp.
Art. 251: Raportul de situaţie privind aspectele contabile
Până la data de 15 septembrie a fiecărui exerciţiu financiar, contabilul Comisiei transmite Parlamentului European şi Consiliului un raport care cuprinde informaţii privind riscurile actuale remarcate, tendinţele generale observate, noile aspecte contabile întâlnite şi progresele în materie de contabilitate, inclusiv cele identificate de Curtea de Conturi, precum şi informaţii privind recuperările.
Art. 252: Raportarea cu privire la fondurile fiduciare ale Uniunii pentru acţiuni externe
În conformitate cu articolul 41 alineatul (6), Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport anual cu privire la activităţile sprijinite prin intermediul fondurilor fiduciare ale Uniunii menţionate la articolul 234, cu privire la execuţia şi performanţa acestora, precum şi cu privire la conturile acestora.
Consiliul de administraţie al fondului fiduciar al Uniunii în cauză aprobă raportul anual privind fondul fiduciar al Uniunii întocmit de ordonatorul de credite. Consiliul respectiv aprobă şi conturile finale întocmite de contabil. Conturile finale sunt prezentate Parlamentului European şi Consiliului de consiliul de administraţie al fondului în cadrul procedurii de descărcare de gestiune a Comisiei.
Art. 253: Publicarea de informaţii referitoare la destinatari
Comisia publică informaţii referitoare la destinatari în conformitate cu articolul 38.