Secţiunea 1 - Cadrul contabil - Regulamentul 1046/18-iul-2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1296/2013, (UE) nr. 1301/2013, (UE) nr. 1303/2013, (UE) nr. 1304/2013, (UE) nr. 1309/2013, (UE) nr. 1316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 şi a Deciziei nr. 541/2014/UE şi de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012

Acte UE

Jurnalul Oficial 193L

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 9 Noiembrie 2022
Secţiunea 1:Cadrul contabil
Art. 241: Structura conturilor
Conturile anuale ale Uniunii se întocmesc pentru fiecare exerciţiu financiar, care începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie. Respectivele conturi includ următoarele:
(a)situaţiile financiare consolidate, care prezintă, în conformitate cu normele contabile menţionate la articolul 80, consolidarea informaţiilor financiare conţinute în situaţiile financiare ale instituţiilor Uniunii, ale organelor Uniunii menţionate la articolul 70 şi ale altor organisme care îndeplinesc criteriile de consolidare contabilă;
(b)rapoartele agregate privind execuţia bugetară, care prezintă informaţiile conţinute în rapoartele privind execuţia bugetară ale instituţiilor Uniunii.
Art. 242: Documente justificative
Fiecare înregistrare în conturi se bazează pe documente justificative corespunzătoare, în conformitate cu articolul 75.
Art. 243: Situaţii financiare
(1)Situaţiile financiare se prezintă în milioane de euro şi, în conformitate cu normele contabile menţionate la articolul 80, cuprind:
a)bilanţul, care prezintă toate activele şi pasivele, precum şi situaţia financiară existentă la data de 31 decembrie a exerciţiului financiar precedent;
b)contul de rezultat, care prezintă rezultatul economic pentru exerciţiul financiar precedent;
c)situaţia fluxurilor de numerar, care prezintă sumele încasate şi plătite în cursul exerciţiului financiar şi poziţia finală a lichidităţii;
d)situaţia modificărilor în structura activelor nete, care prezintă o sinteză a mişcărilor înregistrate în cursul exerciţiului financiar la rezerve şi la rezultatele acumulate.
(2)Notele la situaţiile financiare completează şi comentează informaţiile prezentate în situaţiile menţionate la alineatul (1) şi furnizează toate informaţiile suplimentare prevăzute de normele contabile menţionate la articolul 80 şi de practica contabilă acceptată la nivel internaţional, în cazul în care aceste informaţii sunt relevante pentru activităţile Uniunii. Notele conţin cel puţin următoarele informaţii:
a)principiile, normele şi metodele contabile;
b)note explicative, care prezintă informaţii suplimentare ce nu sunt incluse în cuprinsul situaţiilor financiare, dar sunt necesare pentru o prezentare fidelă a conturilor.
(3)După încheierea exerciţiului financiar şi până la data transmiterii conturilor generale, contabilul face orice ajustări care, fără să implice plăţi sau încasări pentru exerciţiul în cauză, sunt necesare pentru o imagine corectă şi fidelă a conturilor respective.