Secţiunea 4 - METODOLOGIA ŞI PLANUL DE LUCRU PROPUS PENTRU ÎNDEPLINIREA OBIECTIVELOR - Strategie din 2020 de dezvoltare a infrastructurii turistice a Ministerului Tineretului şi Sportului pentru perioada 2020-2025 (August 2020)

M.Of. 972 bis

În vigoare
Versiune de la: 21 Octombrie 2020
SECŢIUNEA 4:METODOLOGIA ŞI PLANUL DE LUCRU PROPUS PENTRU ÎNDEPLINIREA OBIECTIVELOR
În toate situaţiile, în cazul construcţiilor existente asupra cărora este nevoie să se intervină, se vor realiza studii şi expertize de specialitate în baza cărora se vor stabili direcţiile de intervenţie. Studiile şi documentaţiile vor fi realizate de echipe multidisciplinare de specialişti, sub coordonarea unui şef de proiect care se va asigura de corelarea tuturor informaţiilor pe specialităţi şi includerea concluziilor şi recomandărilor studiilor în documentaţiile tehnico-economice elaborate.
Pentru fiecare amplasament se vor elabora, după caz, următoarele studii/expertize/documentaţii:
- documentaţie cadastrală;
- studiu topografic;
- studiu geotehnic;
- studiu hidrologic;
- releveul clădirilor existente;
- expertiză tehnică la imobilele existente la care se prevăd intervenţii;
- alte studii necesare pentru realizarea unor documentaţii de intervenţii: expertiză biologică, studiu de parament, studiu de componente artistice etc.;
- studii pentru avize de mediu (inclusiv studiu de schimbări climatice, evaluarea impactului asupra mediului);
- documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii (D.A.L.I.) pentru construcţii existente, studiu de fezabilitate (S.F.) pentru construcţii noi sau studiu de fezabilitate cu elemente de D.A.L.I. În cazul în care se propun investiţii noi în completarea infrastructurii existente;
- documente pentru obţinerea avizelor şi acordurilor solicitate în certificatul de urbanism;
- documentaţie tehnică pentru autorizaţia de construire (D.T.A.C.) care este extras a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie (P.Th.-D.E.);
- documentaţie tehnică pentru organizarea execuţiei lucrărilor (D.T.O.E.) care se elaborează în paralel cu documentaţia D.T.A.C.;
- proiect tehnic de execuţie a lucrărilor, detalii de execuţie, caiete de sarcini şi documentaţie economică;
- audit energetic;
- proiect As Built;
- studiu coexistenţă reţele existente;
- alte documentaţii tehnice/studii, după caz.
SUBSECŢIUNEA 1:Situaţii particulare
Cu ocazia analizei situaţiei existente a centrelor de agrement/bazelor turistice aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, au fost identificate situaţii particulare pentru care strategia prevede soluţii specifice suplimentare faţă de cele menţionate la punctele anterioare, în vederea îndeplinirii obiectivelor:
În funcţie de problemele particulare identificate la aceste centre, ele se grupează în centre aflate în zone de protecţie, centre fără utilităţi sau cu grupuri sanitare amplasate în exterior, conform listei de mai jos:
1.Centre în care lipsesc utilităţile şi în care grupurile sanitare sunt amplasate în exterior:
Centre în care lipsesc utilităţile:
- Centrul de agrement Timişul de Jos, Predeal, Braşov: Cabana tip L, Căsuţe lemn tip CAMPING C, Vila 4, Garaj Vila 8;
- Centrul de agrement Brădet, Braşov: Atelier, Cabină poartă, Magazie Alimente, Grup sanitar - fosă septică;
- Centrul de agrement Zizin, Tărlungeni, Braşov: Vila 1.
Centre cu grupuri sanitare în exterior:
- Centrul de agrement Roica - Cabana Covasna, Galda de Jos, Alba
- Centrul de agrement Tamina, Predeal, Braşov
- Centrul de agrement Timişul de Jos, Predeal, Braşov
- Centrul de agrement Căprioara Valea Seacă, Valea Seacă, Iaşi
- Centrul de agrement Muncel I, Mogoşeşti-Siret, Iaşi
- Centrul de agrement Strunga, Strunga, Iaşi
În cazul acestor centre, strategia prevede solicitarea certificatelor de urbanism, inclusiv pentru branşamente şi utilităţi, respectiv obţinerea tuturor avizelor şi autorizaţiilor de branşare şi racordare, în paralel cu întocmirea documentaţiilor tehnice.
2.Centre aflate în zone de protecţie
Pentru centrele de agrement şi bazele turistice aflate în zonele de protecţie a monumentelor istorice se va coopta în echipa de proiectare personal de specialitate cu atestare de la Ministerul Culturii, în vederea întocmirii documentaţiilor specifice pentru autorizarea lucrărilor şi pentru proiectele tehnice. Este cazul centrelor de agrement Luminiţa din Eforie Nord şi 2 Mai, ambele în judeţul Constanţa şi al Complexului Lahovari din Bucureşti.
Centre aflate în zone de protecţie a cursurilor de apă/sau în zona de protecţie a liniilor de cale ferată:
- Centrul de agrement Moşteni, Schitu, Olt - lac acumulare
- Centrul de agrement Blasova, Frecăţei, Brăila
- Centrul de agrement Şcolara Urvis, Ţoimi, Bihor
- Centrul de agrement Şcolara Bratca, Bratca, Bihor
- Centrul de agrement Şcolara Ocna Sibiului, Ocna Sibiului, Sibiu
- Sala Atletism, Tulcea, Tulcea
În cazul centrelor aflate în zona de protecţie faţă de cursuri sau ochiuri de apă, se vor elabora studii hidrologice de către specialişti atestaţi. Se impune analiza unor măsuri suplimentare de protecţie faţă de zonele cu risc (ex: risc de inundabilitate), respectiv luarea măsurilor corespunzătoare de protecţie fonică faţă de calea ferată.