Subcapitolul 4 - II.4. Concluzii privind producerea accidentelor rutiere - Strategie din 2016 naţională pentru siguranţă rutieră pentru perioada 2016-2020
M.Of. 902 bis
În vigoare Versiune de la: 9 Noiembrie 2016
SUBCAPITOLUL 4:II.4. Concluzii privind producerea accidentelor rutiere
Împreună cu statisticile prezentate în acest capitol au fost analizate şi Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-201317 din 2013, Prezentare de Ansamblu a Siguranţei Rutiere pentru România18 din 2015 şi de asemenea şi ultimul raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii19, iar toate au concluzionat cu privire la performanţele de siguranţă rutieră în România următoarele aspecte:
17Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013, Ministerul Transporturilor, aprilie 2013
18DaCoTA, şi Prezentare de Ansamblu Siguranţă Rutieră Naţională pentru România, Comisia Europeană, DG-MOVE
19Raportul Starea globală privind siguranţa rutieră 2015, Organizaţia Mondială a Sănătăţii
- Multe drumuri naţionale trec prin sate liniare şi zone în intravilan, ceea ce duce la crearea unui conflict între trafic şi viaţa cotidiană;
- Decesele pietonilor sunt suprareprezentate în România, reprezentând 36% din totalul deceselor (media UE este de 18%);
- Accidentele urmate de decese în care au fost implicate motorete şi motociclete au crescut semnificativ între 2001 şi 2010, iar riscul pentru aceste grupuri este de multe ori mai mare decât riscul pentru autoturisme;
- Decesele în rândul bărbaţilor cu vârsta cuprinsă între 50 şi 64 ani sunt suprareprezentate în România;
- Tinerii şi vârstnicii au cele mai mari riscuri de a muri ca urmare a unui accident rutier în România;
- Accidentele grave în zonele construite au o pondere mai mare în România faţă de restul ţărilor din UE;
- Aplicarea legii privind depăşirea vitezei legale (ex. numărul amenzilor pentru depăşirea vitezei legale raportat la numărul de locuitori) şi utilizarea dispozitivelor de siguranţă pentru transportul copiilor este sub media UE;
- Viteza medie de circulaţie a crescut uşor între 2007 şi 2010 în România;
- Procentul celor care poartă centura de siguranţă este la un nivel scăzut în România.