Capitolul iv - Organele de conducere ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate - Statut din 2006 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate
M.Of. 680
În vigoare Versiune de la: 7 August 2023
CAPITOLUL IV:Organele de conducere ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate
Art. 9
e)doi vicepreşedinţi;
Organele de conducere ale CNAS, potrivit Legii nr. 95/2006, sunt:
a)adunarea reprezentanţilor;
b)consiliul de administraţie;
c)preşedintele;
d)comitetul director;
e)doi vicepreşedinţi;f)directorul general.
SECŢIUNEA 1:Atribuţiile şi funcţionarea adunării reprezentanţilor
Art. 10
Adunarea reprezentanţilor CNAS are următoarele atribuţii:
1.[textul din Art. 10, punctul 1. din capitolul IV, sectiunea 1 a fost abrogat la 22-iul-2016 de Art. I, punctul 13. din Hotarirea 503/2016]
2.analizează repartizarea bugetului aprobat de către cei în drept şi recomandă ordonatorului principal de credite luarea măsurilor necesare pentru modificarea acestuia, în condiţiile legii;
3.analizează modul de utilizare a Fondului, costurile din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, serviciile medicale acordate şi tarifele practicate la contractarea pachetului de servicii de bază şi recomandă măsurile legale pentru folosirea cu eficienţă a fondurilor şi de respectare a drepturilor asiguraţilor;
4.aprobă propriul regulament de organizare şi funcţionare, la propunerea preşedintelui CNAS.
Art. 11
(1)În exercitarea atribuţiilor ce îi revin potrivit legii şi prezentului statut, Adunarea reprezentanţilor adoptă hotărâri.
(1)În exercitarea atribuţiilor ce îi revin potrivit legii şi prezentului statut, Adunarea reprezentanţilor adoptă hotărâri.(2)Hotărârile se pot adopta în prezenţa a două treimi din numărul membrilor, cu votul favorabil al majorităţii membrilor prezenţi.
Art. 111
CNAS solicită instituţiilor, autorităţilor, organizaţiilor patronale şi organizaţiilor sindicale desemnarea reprezentanţilor în adunarea reprezentanţilor, potrivit prevederilor art. 283 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 112
CNAS solicită instituţiilor, autorităţilor, organizaţiilor patronale şi organizaţiilor sindicale desemnarea reprezentanţilor în adunarea reprezentanţilor, potrivit prevederilor art. 283 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.SECŢIUNEA 2:Atribuţiile şi funcţionarea consiliului de administraţie
Art. 12
(1)Principalul rol al consiliului de administraţie este strategico-tactic, urmărind, în principal, aspectele majore referitoare la elaborarea şi implementarea strategiei naţionale în domeniul asigurărilor sociale de sănătate.
(1)Principalul rol al consiliului de administraţie este strategico-tactic, urmărind, în principal, aspectele majore referitoare la elaborarea şi implementarea strategiei naţionale în domeniul asigurărilor sociale de sănătate.(2)Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii:
4.aprobă şi alte atribuţii decât cele prevăzute la art. 24 pentru vicepreşedinţii CNAS, la propunerea preşedintelui;
5.aprobă strategia sistemului de asigurări sociale de sănătate;
22.aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiilor de evaluare şi standardele de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de servicii conexe actului medical pentru persoane diagnosticate cu tulburări din spectrul autist, de dispozitive medicale, precum şi de medicamente;
1.elaborează şi realizează strategia naţională în domeniul asigurărilor sociale de sănătate;
2.avizează statutul propriu al CNAS, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, şi aprobă statutul-cadru al caselor de asigurări, la propunerea comitetului director;
3.aprobă propriul regulament de organizare şi funcţionare;
4.aprobă şi alte atribuţii decât cele prevăzute la art. 24 pentru vicepreşedinţii CNAS, la propunerea preşedintelui;
5.aprobă strategia sistemului de asigurări sociale de sănătate;6.aprobă proiectul bugetului Fondului şi îl supune aprobării ordonatorului principal de credite, în condiţiile legii;
7.avizează, în condiţiile legii, repartizarea pe case de asigurări a bugetului Fondului;
8.avizează utilizarea fondului de rezervă;
9.aprobă programul de investiţii;
10.aprobă încheierea de convenţii de cooperare şi finanţare de programe cu organisme internaţionale;
11.analizează semestrial stadiul derulării contractelor şi împrumuturilor;
12.avizează rapoartele de gestiune anuale, prezentate de preşedintele CNAS, contul de încheiere a exerciţiului bugetar, precum şi raportul anual de activitate;
13.aprobă, în baza raportului Curţii de Conturi, bilanţul contabil şi descărcarea gestiunii anului precedent pentru CNAS şi pentru casele de asigurări;
14.avizează proiectul contractului-cadru şi al normelor metodologice de aplicare a acestuia;
15.avizează lista medicamentelor de care beneficiază asiguraţii cu sau fără contribuţie personală;
16.[textul din Art. 12, alin. (2), punctul 16. din capitolul IV, sectiunea 2 a fost abrogat la 22-iul-2016 de Art. I, punctul 16. din Hotarirea 503/2016]
17.aprobă criteriile de recrutare şi modalităţile de formare a personalului din sistemul de asigurări sociale de sănătate;
18.aprobă planul anual de activitate pentru îndeplinirea prevederilor programului de asigurări sociale de sănătate;
19.avizează organigrama CNAS şi organigrama-cadru a caselor de asigurări, la propunerea comitetului director; organigramele se aprobă prin ordin al preşedintelui CNAS;
20.analizează structura şi modul de funcţionare ale caselor de asigurări;
21.[textul din Art. 12, alin. (2), punctul 21. din capitolul IV, sectiunea 2 a fost abrogat la 19-mai-2020 de Art. I, punctul 7. din Hotarirea 338/2020]
22.aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiilor de evaluare şi standardele de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de servicii conexe actului medical pentru persoane diagnosticate cu tulburări din spectrul autist, de dispozitive medicale, precum şi de medicamente;23.avizează atribuţiile Comitetului director al CNAS;
24.avizează organizarea la nivel regional a activităţii de audit intern, exercitată în condiţiile legii;
25.alte atribuţii prevăzute în acte normative în vigoare.
(3)În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Consiliul de administraţie al CNAS adoptă hotărâri.
Art. 13
(1)Consiliul de administraţie al CNAS se întruneşte lunar şi ia hotărâri valabile în condiţiile prevăzute la art. 288 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)În condiţiile în care la prima convocare a unei şedinţe a consiliului de administraţie nu se îndeplineşte cvorumul prevăzut la alin. (1), preşedintele CNAS, în calitate de preşedinte al consiliului de administraţie, are dreptul să convoace o nouă şedinţă, conform prevederilor art. 288 alin. (3) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Art. 14
(1)Consiliul de administraţie al CNAS se întruneşte în şedinţe ordinare, iar convocarea acestuia se face de către preşedintele CNAS.
(2)Consiliul de administraţie se poate întruni şi în şedinţe extraordinare, la solicitarea preşedintelui sau a cel puţin unei treimi din numărul membrilor acestuia.
(3)Şedinţele consiliului de administraţie sunt publice, cu excepţia cazurilor în care membrii consiliului decid prin vot ca acestea să se desfăşoare cu uşile închise. Problemele legate de buget se vor discuta întotdeauna în şedinţe publice.
(4)La şedinţele consiliului de administraţie preşedintele CNAS poate invita persoane care au legătură cu subiectele supuse dezbaterii.
(5)La fiecare întrunire a consiliului de administraţie se întocmeşte un proces-verbal semnat de toţi participanţii cu drept de vot.
Art. 15
(1)Consiliul de administraţie are doi vicepreşedinţi aleşi de consiliul de administraţie prin vot secret.
(2)Vicepreşedinţii consiliului de administraţie sunt şi vicepreşedinţii CNAS.Art. 16
(1)Membrii consiliului de administraţie al CNAS, cu excepţia preşedintelui şi vicepreşedinţilor, beneficiază de o indemnizaţie lunară în condiţiile prezenţei efective la şedinţele consiliului de administraţie.
(2)Indemnizaţia membrilor Consiliului de administraţie al CNAS se stabileşte potrivit legii.
(1)Membrii consiliului de administraţie al CNAS, cu excepţia preşedintelui şi vicepreşedinţilor, beneficiază de o indemnizaţie lunară în condiţiile prezenţei efective la şedinţele consiliului de administraţie.
(2)Indemnizaţia membrilor Consiliului de administraţie al CNAS se stabileşte potrivit legii.(3)Indemnizaţia prevăzută la alin. (1) pentru membrii consiliului de administraţie se acordă proporţional, în funcţie de numărul şedinţelor care au loc în cadrul unei luni şi de numărul şedinţelor la care aceştia participă efectiv.
(4)În cazul în care în timpul şedinţelor unii membri se retrag fără avizul consiliului de administraţie, acestora nu li se va acorda indemnizaţia de şedinţă.
(5)Atunci când, în decursul a 12 luni, unii membrii se retrag fără avizul consiliului de administraţie de două ori din şedinţe sau în cazul în care membrii lipsesc nemotivat de la cel mult două şedinţe în decurs de 6 luni, preşedintele CNAS va informa instituţiile sau organizaţiile din care provin pentru a fi luate măsurile necesare în vederea asigurării prezenţei la şedinţele consiliului de administraţie şi a bunei funcţionări a acestuia.
SECŢIUNEA 3:Atribuţiile preşedintelui
Art. 17
(1)Preşedintele consiliului de administraţie este preşedintele CNAS şi are rang de secretar de stat.
(2)Preşedintele CNAS are dreptul la organizarea cabinetului demnitarului în structura CNAS şi în limita numărului de posturi prevăzut de lege pentru funcţia de secretar de stat.
(3)Preşedintele CNAS este numit de primul-ministru dintre membrii consiliului de administraţie, la propunerea ministrului sănătăţii publice.
(4)Preşedintele CNAS este ordonator principal de credite pentru administrarea şi gestionarea bugetului Fondului.
(5)În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, precum şi pentru punerea în aplicare a hotărârilor consiliului de administraţie, preşedintele CNAS emite ordine care devin executorii după ce sunt aduse la cunoştinţă persoanelor interesate. Ordinele cu caracter normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(6)Preşedintelui CNAS îi sunt aplicabile prevederile Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministerială, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 18
3.organizează, coordonează şi conduce activitatea CNAS;
8.conduce şi coordonează organizarea şi administrarea Platformei informatice din asigurările de sănătate;
12.numeşte în funcţie, prin ordin, preşedinţii-directori generali ai caselor de asigurări, manageri ai sistemului la nivel local, pe bază de concurs sau cu delegare, îi sancţionează şi îi eliberează din funcţie, în condiţiile legii;
15.numeşte arbitrii şi arbitrii supleanţi din partea CNAS în Comisia centrală de arbitraj, precum şi asistenţii arbitrali şi membrii secretariatului tehnic;
17.aprobă prin ordin activităţile pentru care pe lângă CNAS funcţionează comisii de experţi, precum şi pentru alte activităţi specifice;
20.aprobă modelul contractului de management al directorilor generali ai caselor de asigurări şi încheie cu aceştia contractul de management;
21.aprobă criteriile de performanţă pentru directorul general al casei de asigurări, manager al sistemului la nivel local;
22.aprobă salariul de bază al directorilor generali ai caselor de asigurări de sănătate pe baza standardelor de performanţă şi indicatori de referinţă asociaţi pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate şi a punctajului obţinut în urma evaluării acestora, stabilit în condiţiile legii;
34.analizează periodic activitatea CNAS şi a caselor de asigurări, modul de realizare a sarcinilor şi standardelor de performanţă şi indicatori de referinţă asociaţi pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate şi dispune măsuri pentru îmbunătăţirea acesteia, conform actelor normative în materie;
401.solicită avizul Ministerului Sănătăţii înaintea depunerii proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a proiectului de rectificare bugetară la Ministerul Finanţelor Publice;
402.prezintă Ministerului Sănătăţii, trimestrial şi anual, precum şi în cadrul unor analize funcţionale, activităţile realizate de CNAS cu privire la serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale furnizate asiguraţilor, inclusiv cele din cadrul programelor naţionale de sănătate, contractarea, decontarea şi finanţarea acestora în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi execuţia bugetului;
403.aprobă proiectul şi planul anual al achiziţiilor publice al CNAS.
Atribuţiile principale ale preşedintelui CNAS sunt următoarele:
1.prezidează şedinţele Adunării reprezentanţilor CNAS;
2.asigură supravegherea şi controlul funcţionării sistemului de asigurări sociale de sănătate;
3.organizează, coordonează şi conduce activitatea CNAS;4.asigură coerenţa şi eficienţa gestiunii financiare a Fondului;
5.aprobă bugetele proprii de venituri şi cheltuieli ale CNAS şi ale caselor de asigurări, în condiţiile legii;
6.repartizează creditele bugetare aprobate pentru bugetul propriu al CNAS şi pentru bugetele caselor de asigurări, potrivit legii;
7.exercită atribuţiile prevăzute de lege, în calitate de ordonator principal de credite, pentru administrarea şi gestionarea bugetului Fondului;
8.conduce şi coordonează organizarea şi administrarea Platformei informatice din asigurările de sănătate;9.aprobă normele, regulamentele şi procedurile administrative specifice îndeplinirii atribuţiilor CNAS;
10.organizează şi coordonează activitatea de audit şi control în sistemul de asigurări sociale de sănătate, potrivit atribuţiilor specifice ale CNAS şi ale caselor de asigurări; activitatea de audit se poate desfăşura la nivel regional, în condiţiile stabilite prin ordin al preşedintelui CNAS, cu avizul consiliului de administraţie al CNAS;
11.numeşte, sancţionează şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, personalul CNAS;
12.numeşte în funcţie, prin ordin, preşedinţii-directori generali ai caselor de asigurări, manageri ai sistemului la nivel local, pe bază de concurs sau cu delegare, îi sancţionează şi îi eliberează din funcţie, în condiţiile legii;13.răspunde de ducerea la îndeplinire a hotărârilor Consiliului de administraţie al CNAS;
14.reprezintă CNAS în relaţiile cu terţii;
15.numeşte arbitrii şi arbitrii supleanţi din partea CNAS în Comisia centrală de arbitraj, precum şi asistenţii arbitrali şi membrii secretariatului tehnic;16.[textul din Art. 18, punctul 16. din capitolul IV, sectiunea 3 a fost abrogat la 22-iul-2016 de Art. I, punctul 21. din Hotarirea 503/2016]
17.aprobă prin ordin activităţile pentru care pe lângă CNAS funcţionează comisii de experţi, precum şi pentru alte activităţi specifice;18.promovează imaginea CNAS şi a sistemului de asigurări sociale de sănătate;
19.stabileşte organizarea concursului şi criteriile de selecţie pentru ocuparea postului de director general al CNAS, cu avizul consiliului de administraţie;
20.aprobă modelul contractului de management al directorilor generali ai caselor de asigurări şi încheie cu aceştia contractul de management;
21.aprobă criteriile de performanţă pentru directorul general al casei de asigurări, manager al sistemului la nivel local;
22.aprobă salariul de bază al directorilor generali ai caselor de asigurări de sănătate pe baza standardelor de performanţă şi indicatori de referinţă asociaţi pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate şi a punctajului obţinut în urma evaluării acestora, stabilit în condiţiile legii;23.aprobă statele de funcţii ale CNAS şi ale caselor de asigurări în urma definitivării bugetului Fondului şi în baza organigramelor aprobate, în condiţiile legii, şi aprobă normele specifice de personal pentru CNAS şi casele de asigurări;
24.aprobă prin ordin Regulamentul de organizare şi funcţionare şi Regulamentul intern ale CNAS;
25.aprobă numărul maxim de posturi pentru funcţionarii publici şi pentru personalul contractual şi redistribuirea numărului de posturi pentru CNAS şi casele de asigurări, conform organigramelor aprobate, în condiţiile legii;
26.[textul din Art. 18, punctul 26. din capitolul IV, sectiunea 3 a fost abrogat la 22-iul-2016 de Art. I, punctul 21. din Hotarirea 503/2016]
27.[textul din Art. 18, punctul 27. din capitolul IV, sectiunea 3 a fost abrogat la 22-iul-2016 de Art. I, punctul 21. din Hotarirea 503/2016]
28.[textul din Art. 18, punctul 28. din capitolul IV, sectiunea 3 a fost abrogat la 22-iul-2016 de Art. I, punctul 21. din Hotarirea 503/2016]
29.aprobă structurile organizatorice ale CNAS şi ale caselor de asigurări, conform organigramei-cadru a acestora;
30.aprobă necesarul de fonduri şi programele de perfecţionare profesională pentru personalul CNAS şi al caselor de asigurări;
31.aprobă organigrama CNAS şi organigrama-cadru a caselor de asigurări;
32.coordonează activitatea de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului din cadrul CNAS şi al caselor de asigurări, conform actelor normative în materie;
33.aprobă fişa postului pentru personalul din cadrul CNAS, conform actelor normative în materie;
34.analizează periodic activitatea CNAS şi a caselor de asigurări, modul de realizare a sarcinilor şi standardelor de performanţă şi indicatori de referinţă asociaţi pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate şi dispune măsuri pentru îmbunătăţirea acesteia, conform actelor normative în materie;35.aprobă caracteristicile tehnice ale cârdului european de asigurări sociale de sănătate, precum şi modalităţile de elaborare şi implementare a acestuia;
36.[textul din Art. 18, punctul 36. din capitolul IV, sectiunea 3 a fost abrogat la 22-iul-2016 de Art. I, punctul 21. din Hotarirea 503/2016]
37.participă ca invitat la şedinţele Guvernului în care sunt dezbătute aspecte referitoare la sănătatea populaţiei;
38.aprobă atribuţiile Comitetului director al CNAS, cu avizul consiliului de administraţie;
39.asigură relaţia cu organizaţiile sindicale, negociază şi încheie contractul colectiv de muncă sau, după caz, acordul privind raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici, în condiţiile legii;
40.[textul din Art. 18, punctul 40. din capitolul IV, sectiunea 3 a fost abrogat la 22-iul-2016 de Art. I, punctul 21. din Hotarirea 503/2016]
401.solicită avizul Ministerului Sănătăţii înaintea depunerii proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a proiectului de rectificare bugetară la Ministerul Finanţelor Publice;
402.prezintă Ministerului Sănătăţii, trimestrial şi anual, precum şi în cadrul unor analize funcţionale, activităţile realizate de CNAS cu privire la serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale furnizate asiguraţilor, inclusiv cele din cadrul programelor naţionale de sănătate, contractarea, decontarea şi finanţarea acestora în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi execuţia bugetului;
403.aprobă proiectul şi planul anual al achiziţiilor publice al CNAS.41.îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de actele normative în vigoare.
Art. 19
Pe perioada absenţei sale, preşedintele CNAS îl poate mandata, prin ordin, pe unul dintre vicepreşedinţii CNAS pentru a prelua atribuţiile preşedintelui în cadrul Consiliului de administraţie al CNAS.
Art. 20
Preşedintele CNAS poate delega prin ordin şi alte atribuţii, inclusiv de reprezentare, vicepreşedinţilor, directorului general, membrilor consiliului de administraţie sau oricărei altei persoane din cadrul CNAS.Art. 21
Mandatul preşedintelui CNAS încetează la expirarea acestuia, prin demisie, prin revocare de către primul-ministru direct sau la propunerea ministrului sănătăţii publice ori prin deces.
SECŢIUNEA 4:Atribuţiile şi funcţionarea Comitetului Director al CNAS
Art. 22
Conducerea operativă a CNAS este asigurată de un comitet director alcătuit din preşedinte, vicepreşedinţi, director general şi directorii generali adjuncţi. Atribuţiile Comitetului director al CNAS se aprobă prin ordin al preşedintelui CNAS, cu avizul consiliului de administraţie.
SECŢIUNEA 5:SECŢIUNEA 5: Atribuţiile vicepreşedinţilor
Art. 23
Vicepreşedinţii Consiliului de administraţie al CNAS sunt aleşi de consiliul de administraţie prin vot secret. Vicepreşedinţii consiliului de administraţie sunt şi vicepreşedinţii CNAS.Art. 24
Vicepreşedinţii CNAS au următoarele atribuţii:
4.asigură comunicarea cu Adunarea reprezentanţilor CNAS, Consiliul Naţional al Organizaţiilor de Pensionari şi al Persoanelor Vârstnice, cu instituţiile statului care desemnează membri în consiliul de administraţie al CNAS, precum şi cu organizaţiile patronale şi organizaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional potrivit prevederilor art. 51 şi 71 din Legea dialogului social nr. 62/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Vicepreşedinţii CNAS au următoarele atribuţii:1.urmăresc punerea în aplicare a hotărârilor consiliului de administraţie repartizate de către preşedinte;
2.preiau atribuţiile preşedintelui în condiţiile prevăzute la art. 19 şi 20;
3.participă la elaborarea şi avizarea documentelor şi reglementărilor care contribuie ia funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, în conformitate cu atribuţiile aprobate de consiliul de administraţie, la propunerea preşedintelui CNAS;
4.asigură comunicarea cu Adunarea reprezentanţilor CNAS, Consiliul Naţional al Organizaţiilor de Pensionari şi al Persoanelor Vârstnice, cu instituţiile statului care desemnează membri în consiliul de administraţie al CNAS, precum şi cu organizaţiile patronale şi organizaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional potrivit prevederilor art. 51 şi 71 din Legea dialogului social nr. 62/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;5.asigură îndeplinirea condiţiilor legale şi ale prezentului statut cu privire la constituirea şi funcţionarea consiliilor de administraţie ale caselor de asigurări;
6.îndrumă şi coordonează activitatea consiliilor de administraţie ale caselor de asigurări sub aspectul legalităţii activităţii şi al respectării prevederilor prezentului statut şi informează periodic preşedintele CNAS şi Consiliul de administraţie al CNAS asupra celor constatate;
7.coordonează unitar relaţiile cu reprezentanţii confederaţiilor sindicale şi ai confederaţiilor patronale de la nivelul consiliilor de administraţie ale caselor de asigurări;
8.[textul din Art. 24, punctul 8. din capitolul IV, sectiunea 5 a fost abrogat la 22-iul-2016 de Art. I, punctul 27. din Hotarirea 503/2016]
9.participă la efectuarea de analize privind funcţionarea şi performanţele CNAS;
10.participă la promovarea imaginii CNAS;
11.participă la elaborarea strategiilor şi politicilor CNAS.
Art. 25
Mandatul vicepreşedinţilor încetează la expirarea acestuia, prin demisie, prin deces sau prin revocare de către consiliul de administraţie, cu votul a cel puţin două treimi din numărul de membri al acestuia, astfel cum este prevăzut la art. 286 din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în celelalte situaţii prevăzute de legislaţia muncii.
SECŢIUNEA 6:SECŢIUNEA 6: Conducerea executivă a CNAS
Art. 26
Pentru asigurarea conducerii executive a CNAS, directorul general încheie un contract de management cu CNAS, care cuprinde standarde de performanţă şi indicatori de referinţă asociaţi pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate, aprobate prin ordin al preşedintelui CNAS, şi care se supune prevederilor Legii nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi regulilor generale referitoare la mandat prevăzute de Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare. Modelul contractului de management se aprobă prin ordin al preşedintelui CNAS, cu avizul consiliului de administraţie al CNAS.
Art. 261
(1)Ocuparea postului de director general se face prin concurs pentru un mandat de 4 ani, cu respectarea condiţiilor generale prevăzute la art. 282 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a condiţiilor specifice, care se definesc prin metodologia prevăzută la art. 293 alin. (4) din acelaşi act normativ. Directorul general se numeşte prin ordin al preşedintelui CNAS.
(2)În cazul în care la concurs nu se prezintă niciun candidat sau nu este declarat câştigător niciun candidat, precum şi în situaţia în care mandatul directorului general încetează pentru unul dintre cazurile prevăzute la art. 293 alin. (7) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, postul vacant de director general se poate ocupa temporar până la ocuparea postului prin concurs, prin ordin al preşedintelui CNAS, cu respectarea cerinţelor generale şi specifice pentru ocuparea postului prin concurs.
(3)Condiţiile de încetare şi de suspendare a mandatului de director general sunt prevăzute la art. 293 alin. (7), (9) şi (10) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)În cazul în care directorul general al CNAS ocupă temporar postul, contractul de management încetează în situaţiile prevăzute la art. 293 alin. (7) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. La data numirii de către preşedintele CNAS a unei alte persoane care să ocupe temporar, până la ocuparea prin concurs, postul de director general, contractul de management aflat în derulare încetează potrivit art. 293 alin. (7) lit. c) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(5)Concursul pentru ocuparea postului de director general se organizează de către CNAS, având la bază şi un plan de management cu privire la conducerea executivă a CNAS.
(6)Competenţele manageriale vor fi testate prin susţinerea planului de management pentru atingerea obiectivelor CNAS prin raportare la indicatorii de referinţă asociaţi standardelor de performanţă prevăzuţi în contractul de management. Planul de management va fi elaborat pentru perioada mandatului, luând în calcul indicatorii pentru un an bugetar, şi va fi adaptat obiectivelor şi principiilor sistemului de asigurări sociale de sănătate, precum şi atribuţiilor CNAS.
(7)Directorul general al CNAS are obligaţia realizării planului de management, urmărind atingerea indicatorilor de referinţă asociaţi standardelor de performanţă cuprinşi în contractele de management.
(8)Condiţiile şi criteriile specifice de selecţie pentru ocuparea postului de director general şi încheierea contractelor de management se definesc prin metodologia prevăzută la art. 293 alin. (4) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(9)Evaluarea performanţelor profesionale ale directorului general se face potrivit dispoziţiilor art. 2931 din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu procedura de evaluare aprobată prin ordin al preşedintelui CNAS, potrivit art. 293 alin. (4) din acelaşi act normativ.