Secţiunea 4 - Organizarea şi gestionarea informaţiei privind incidentele de plăţi înregistrate în baza de date a CIP - Regulamentul 7/2023 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi

M.Of. 991 bis

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2024
SECŢIUNEA 4:Organizarea şi gestionarea informaţiei privind incidentele de plăţi înregistrate în baza de date a CIP
Art. 16
(1)CIP asigură înregistrarea informaţiilor privind incidentele de plăţi raportate de către persoanele declarante şi prelucrarea acestor informaţii în scopul obţinerii de date agregate necesare utilizatorilor.
(2)FNIP este gestionat astfel încât să poată evidenţia operativ informaţiile privind:
a)identificarea obligaţilor la plată;
b)refuzul la plată al cecurilor, cambiilor sau biletelor la ordin.
(3)FNPR este gestionat astfel încât să poată evidenţia operativ informaţiile privind:
a)incidentele de plăţi majore;
b)obligaţii la plată aflaţi în interdicţie bancară de a emite cecuri.
Art. 17
Informaţiile privind incidentele de plăţi sunt menţinute în FNIP şi FNPR pe o perioadă de 7 ani de la data înscrierii.