Secţiunea i - Circulaţia trenurilor pe linia din stânga a căii duble. Circulaţia trenurilor pe linie falsă - Regulamentul 5/2005 pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare

M.Of. 1064 bis

În vigoare
Versiune de la: 21 August 2025
SECŢIUNEA I:Circulaţia trenurilor pe linia din stânga a căii duble. Circulaţia trenurilor pe linie falsă
Art. 263
(1)Trenurile se expediază şi circulă pe cale dublă, în mod normal, pe linia din dreapta a sensului de mers.
(2)Trenurile pot să circule şi pe linia din stânga sau pe linia falsă a căii duble.
(3)Prin linia din stânga se înţelege linia din stânga sensului normal de mers pe cale dublă, înzestrată cu BLA banalizat.
(4)Prin linia falsă se înţelege linia din stânga sensului normal de mers pe cale dublă, înzestrată cu BLA specializat sau fără BLA.
(5)Expedierea trenurilor pe linia din stânga sensului de mers, se admite în cazul în care staţia este înzestrată cu semnal luminos de ieşire prevăzut cu indicator pentru semnalizarea ieşirii trenurilor pe linia din stânga a căii duble, pe baza indicaţiei permisive a semnalului luminos de ieşire şi a dungii oblice iluminate în alb a indicatorului pentru semnalizarea ieşirii trenurilor pe linia din stânga a căii duble, considerând fiecare linie curentă ca o linie simplă. În acest caz, ordinea de expediere a trenurilor se stabileşte în scris de către operatorul de circulaţie, împreună cu IDM din staţiile care expediază, respectiv primesc trenurile.
(6)În cazul în care staţia nu este înzestrată cu semnal luminos de ieşire prevăzut cu indicator pentru semnalizarea ieşirii trenurilor pe linia din stânga căii duble, se consideră că trenul se expediază şi circulă pe linie falsă.
Art. 264
(1)Circulaţia trenurilor pe linie falsă se efectuează numai cu aprobarea scrisă a operatorului de circulaţie care stabileşte distanţa şi condiţiile de circulaţie pentru fiecare tren, după sistemul înţelegerii telefonice - cale liberă - caz în care IDM dispozitor din staţia care expediază trenul pe linie falsă, înmânează mecanicului ordin de circulaţie în care menţionează că trenul circulă pe linie falsă, distanţa şi alte condiţii de circulaţie, dacă există.
(2)Expedierea trenului, pe linie falsă, din staţiile înzestrate cu semnale luminoase de ieşire se face pe baza indicaţiei semnalului luminos de chemare.
(3)Expedierea trenului, pe linie falsă, din staţiile înzestrate cu semafoare de ieşire se face pe baza ordinului de circulaţie în care se menţionează că trenul circulă pe linia falsă şi iese din staţie cu semaforul de ieşire pe oprire.
(4)În cazul în care între două staţii situate pe o secţie de circulaţie cu cale dublă neînzestrată cu BLA există un post de mişcare în linie curentă, circulaţia trenurilor pe linie falsă se face la interval de staţie, pe bază de cale liberă, la care participă şi postul de mişcare. Staţia care îndrumă trenul pe linie falsă aduce la cunoştinţa mecanicului, prin ordin de circulaţie, că nu va lua în considerare indicaţiile semnalului de trecere/ramificaţie al postului de mişcare pentru sensul normal de mers.
(5)Trenul care circulă pe linie falsă poate trece fără oprire printr-o staţie în baza:
a)semnalului "trecerea fără oprire a trenului", dat de către IDM în cazul trecerii pe linii neînzestrate cu semnal de ieşire;
b)indicaţiei semnalului luminos de chemare în cazul trecerii pe linii înzestrate cu semnale luminoase de ieşire.
În staţiile înzestrate cu semafor de ieşire, se va proceda ca în cazul defectării acestuia.