Secţiunea 3 - Evaluarea personalului auxiliar de specialitate - Regulament din 2025 privind selectarea, promovarea şi evaluarea personalului Curţii Constituţionale
M.Of. 124
În vigoare Versiune de la: 8 Decembrie 2025
SECŢIUNEA 3:Evaluarea personalului auxiliar de specialitate
Art. 57
(1)Evaluarea profesională individuală a personalului auxiliar de specialitate se face prin întocmirea unui raport de către prim-magistratul-asistent, cu consultarea grefierului-şef.
(2)În raport cu vechimea în funcţie, evaluarea se realizează după cum urmează:
a)în fiecare an, pentru personalul auxiliar de specialitate cu vechime de până la 3 ani inclusiv;
b)o dată la 2 ani, pentru personalul auxiliar de specialitate cu vechime de peste 3 ani.
(3)Grefierul-şef întocmeşte anual un raport preliminar referitor la activitatea personalului prevăzut la alin. (2), care se înregistrează şi se depune la prim-magistratul-asistent. Nota preliminară se va avea în vedere la evaluarea profesională individuală a personalului auxiliar de specialitate.
(4)Evaluarea activităţii grefierului-şef se realizează anual de prim-magistratul-asistent, prin întocmirea unui raport care va avea în vedere şi modul de îndeplinire de către acesta a atribuţiilor manageriale.
(5)Criteriile, indicatorii de evaluare şi notele aferente activităţii profesionale a personalului auxiliar de specialitate, precum şi a grefierului-şef sunt prevăzuţi la anexele nr. 4 şi 5 la prezentul regulament. Notarea personalului auxiliar de specialitate care, în perioada supusă evaluării, a desfăşurat atât activitate specifică funcţiei de execuţie, cât şi activitate specifică funcţiei de conducere, se realizează potrivit anexei nr. 7.
(6)Absolvirea oricărei forme de pregătire continuă, organizată de Şcoala Naţională de Grefieri sau, după caz, de alte entităţi, se notează distinct şi se are în vedere la evaluarea anuală a personalului auxiliar de specialitate.
(7)Fiecare criteriu de competenţă profesională şi de performanţă se notează cu note de la 1 la 5.
(8)Calificativul se acordă în funcţie de nota finală obţinută, astfel:
a)între 4,01 şi 5,00 - calificativul "Foarte bine";
b)între 3,01 şi 4,00 - calificativul "Bine";
c)între 2,01 şi 3,00 - calificativul "Satisfăcător";
d)între 1,00 şi 2,00 - calificativul "Nesatisfăcător".
(9)Persoana nemulţumită de evaluarea realizată o poate contesta la Plenul Curţii Constituţionale şi, ulterior, la instanţa de contencios administrativ şi fiscal competentă, potrivit legii.
(10)Evaluările şi calificativele se păstrează la dosarul profesional personal.
(11)Persoana căreia i s-a acordat calificativul "nesatisfăcător" sau "satisfăcător" nu poate fi promovată în grad sau într-o funcţie de conducere în anul imediat următor. În situaţia în care la două evaluări consecutive a fost acordat grefierului-şef sau persoanei care ocupă un post de execuţie calificativul "nesatisfăcător", preşedintele Curţii Constituţionale îi propune trecerea într-o funcţie de execuţie, respectiv într-un grad inferior, după caz, în limita posturilor vacante. Dacă nu există posturi vacante ori propunerea nu este acceptată, se procedează la eliberarea din funcţie a acestuia pe motivul necorespunderii profesionale.