Secţiunea 2 - Promovarea personalului auxiliar de specialitate - Regulament din 2025 privind selectarea, promovarea şi evaluarea personalului Curţii Constituţionale
M.Of. 124
În vigoare Versiune de la: 8 Decembrie 2025
SECŢIUNEA 2:Promovarea personalului auxiliar de specialitate
Art. 49
(1)Definitivarea în funcţie a personalului auxiliar de specialitate al Curţii Constituţionale, încadrat în funcţia de debutant, se face pe bază de examen.
(2)Poate participa la examenul pentru definitivare în funcţie personalul auxiliar de specialitate al Curţii Constituţionale, încadrat pentru prima dată în funcţia de debutant, la sfârşitul perioadei de 6 luni de la data încadrării.
(3)Data examenului pentru definitivare în funcţie se stabileşte cu 30 de zile înainte de împlinirea termenului de 6 luni, prin afişare pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
(4)Tematica pentru examen se stabileşte de preşedintele Curţii Constituţionale, prin ordin, la propunerea prim-magistratului-asistent, şi se aduce la cunoştinţă prin afişare la sediul Curţii şi pe pagina de internet a acesteia.
Art. 50
(1)Promovarea în grade sau trepte profesionale superioare a personalului auxiliar de specialitate al Curţii Constituţionale se face de către preşedintele Curţii Constituţionale.
(2)Poate fi promovată în gradul sau treapta profesională imediat superioară persoana care:
a)are vechimea minimă prevăzută de lege pentru gradul sau treapta în care urmează să fie promovată;
b)a obţinut cel puţin calificativul "bine" la ultima evaluare;
c)nu a fost sancţionată disciplinar în ultimii 3 ani de activitate, cu excepţia cazului în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare.
(3)Îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) se constată printr-un raport întocmit de Compartimentul resurse umane şi salarizare al Curţii Constituţionale. Condiţiile de vechime trebuie să fie îndeplinite la data expirării perioadei de depunere a cererilor de înscriere la examenul de promovare, inclusiv. Modelul cererii este prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 51
(1)Promovarea personalului auxiliar de specialitate al Curţii Constituţionale din funcţiile cu studii medii în cele cu studii superioare se face prin examen.
(2)Poate participa la examenul de promovare în funcţia de grefier cu studii superioare de specialitate grefierul cu studii medii care a absolvit studii superioare juridice.
(3)Poate participa la examenul de promovare în funcţia de grefier statistician cu studii superioare de specialitate grefierul statistician cu studii medii care a absolvit studii superioare economice sau juridice.
(4)Poate participa la examenul de promovare în funcţia de grefier registrator cu studii superioare de specialitate grefierul registrator cu studii medii care a absolvit studii superioare juridice, de administraţie publică sau de filologie.
(5)Poate participa la examenul de promovare în funcţia de grefier arhivar cu studii superioare de specialitate grefierul arhivar cu studii medii care a absolvit studii superioare juridice, de administraţie publică sau de arhivistică.
(6)Pentru promovarea prevăzută la alin. (1)-(5), personalul auxiliar de specialitate al Curţii Constituţionale trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a)are vechimea minimă prevăzută de lege pentru gradul sau treapta în care urmează să fie promovat;
b)a obţinut cel puţin calificativul "bine" la ultima evaluare;
c)nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 3 ani de activitate, cu excepţia cazului în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare.
(7)Examenul se organizează anual, în măsura în care există solicitări în acest sens ale personalului auxiliar de specialitate încadrat care a absolvit studii superioare juridice.
(8)Data examenului se stabileşte cu 30 de zile înainte de proba scrisă, prin afişare pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
(9)Dispoziţiile art. 6 alin. (5), art. 49 alin. (4) şi art. 50 alin. (3) se aplică în mod corespunzător.
Art. 52
(1)Comisia de examen şi cea de contestaţii sunt alcătuite din câte 3 membri şi un secretar numiţi de preşedintele Curţii Constituţionale, prin ordin.
(2)Secretarul celor două comisii desemnează o persoană din cadrul Compartimentului resurse umane şi salarizare.
(3)Dispoziţiile art. 41 alin. (7) se aplică în mod corespunzător.
(4)Concursul prevăzut la art. 49 şi 51 constă în următoarele etape succesive:
a)depunerea şi verificarea dosarelor de concurs;
b)proba scrisă;
c)proba practică.
(5)Candidaţii pot formula contestaţii la barem şi contestaţii cu privire la rezultatele fiecărei etape.
Art. 53
(1)Dosarul de concurs se depune personal sau prin mandatar, cu procură autentificată, în termen de 5 de zile de la data publicării anunţului prevăzut la art. 49 alin. (3) şi art. 51 alin. (8).
(2)Rezultatele verificării dosarelor de concurs se afişează cu menţiunea "admis" sau "respins", însoţită de motivul respingerii dosarului, la sediul Curţii Constituţionale, precum şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale, cu 20 de zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă.
(3)Art. 44 alin. (3), art. 45 alin. (2) şi (3) şi art. 46 alin. (1)-(3) se aplică în mod corespunzător.
Art. 54
(1)În cazul nepromovării examenului pentru definitivare în funcţie, perioada în care personalul auxiliar de specialitate are calitatea de debutant poate fi prelungită cu încă 6 luni.
(2)Nepromovarea pentru a doua oară a examenului pentru definitivare în funcţie atrage eliberarea din funcţie pentru incapacitate profesională.
(3)În cazul neprezentării la examenul pentru definitivare în funcţie din motive neimputabile, candidatul poate participa la următoarea sesiune organizată de către Curtea Constituţională.
Art. 55
(1)La dosarul de personal al candidatului care a fost definitivat sau promovat în funcţie, după caz, vor fi anexate:
a)dosarul de concurs al candidatului, în original;
b)lucrările redactate de acesta, în original;
c)biletul extras la proba interviului, în copie conformă cu originalul;
d)ordinul preşedintelui Curţii de definitivare/promovare în funcţie, în copie conformă cu originalul.
(2)Toate actele întocmite cu ocazia concursului, înregistrările realizate, precum şi lucrările redactate se păstrează în original, într-un dosar al concursului, creat şi ţinut în acest sens de Compartimentul resurse umane şi salarizare. Predarea actelor se face de către secretarul comisiei de concurs pe bază de proces-verbal.
Art. 56
(1)Promovarea în funcţia de grefier-şef se face prin concurs, din rândul grefierilor Curţii Constituţionale care:
a)au o vechime în funcţia de grefier de cel puţin 3 ani;
b)au obţinut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare;
c)nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani de activitate, cu excepţia cazului în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare.
(2)Condiţiile de vechime prevăzute la alin. (1) trebuie să fie îndeplinite la data expirării perioadei de depunere a cererilor de înscriere, inclusiv. Modelul cererii de înscriere la concurs este prevăzut în anexa nr. 1.
(3)Numirea în funcţia de grefier-şef se face de către preşedintele Curţii Constituţionale. Concursul prevăzut la alin. (1) se organizează cu maximum 3 luni înainte de vacantarea postului de grefier-şef.
(4)Dispoziţiile art. 24, ale art. 28 alin. (3), ale art. 51 alin. (8) şi (9) şi ale art. 52-55 se aplică în mod corespunzător.
(5)Numirea în funcţia de grefier-şef se face pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii, în condiţiile prezentului articol.