Capitolul iii - Conducerea Institutului - Regulament din 2025 de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Medicină Sportivă

M.Of. 421

În vigoare
Versiune de la: 8 Mai 2025
CAPITOLUL III:Conducerea Institutului
SECŢIUNEA 1:Dispoziţii generale
Art. 13
Institutul este condus de un director, persoană fizică.
Art. 14
Conducerea Institutului acţionează cu diligenţa pe care un bun proprietar o depune în administrarea bunurilor sale şi răspunde de integritatea acestuia, precum şi de întocmirea şi prezentarea la termenele stabilite a situaţiei patrimoniului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 15
Conducerea Institutului este asigurată de:
1.director, care asigură conducerea curentă a Institutului;
2.director adjunct;
3.director adjunct financiar-contabil.
SECŢIUNEA 2:Directorul
Art. 16
Funcţia de director se ocupă prin concurs, organizat de Ministerul Sănătăţii în condiţiile legii.
Art. 17
Directorul va respecta incompatibilităţile şi conflictele de interese stabilite prin lege.
Art. 18
Directorul Institutului Naţional de Medicină Sportivă este ordonator terţiar de credite.
Art. 19
În exercitarea atribuţiilor sale, directorul emite decizii.
Art. 20
Directorul poate delega, prin decizie, exercitarea atribuţiei de ordonator terţiar de credite, cea de reprezentant legal, precum şi alte atribuţii, menţionate expres în decizia de delegare, directorilor şi medicilor-şefi, precum şi altor persoane cu funcţii de conducere din cadrul Institutului, după caz.
Art. 21
Atribuţiile specifice ale directorului sunt:
a)răspunderea privind obţinerea şi menţinerea valabilităţii autorizaţiei de funcţionare, potrivit normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
b)punerea la dispoziţia organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, a informaţiilor privind activitatea Institutului;
c)răspunderea privind organizarea arhivei Institutului şi asigurarea securităţii documentelor prevăzute de lege, în format scris şi electronic;
d)răspunderea privind înregistrarea, stocarea, prelucrarea şi transmiterea informaţiilor legate de activitatea sa, în conformitate cu normele aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
e)răspunderea privind organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizărilor şi a reclamaţiilor referitoare la activitatea Institutului;
f)conducerea activităţii curente a Institutului, în conformitate cu reglementările în vigoare;
g)răspunderea privind monitorizarea şi raportarea datelor specifice activităţii medicale, economico-financiare, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
h)răspunderea privind respectarea şi aplicarea corectă de către Institut a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea acestuia;
i)răspunderea privind organizarea activităţii Institutului pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli propriu, privind asigurarea realizării veniturilor şi fundamentarea cheltuielilor în raport cu acţiunile şi obiectivele din anul bugetar, pe titluri, articole şi alineate, conform clasificaţiei bugetare;
j)aprobarea şi răspunderea privind realizarea programului anual de achiziţii publice, aprobarea listei investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii;
k)îndeplinirea tuturor atribuţiilor ce decurg din calitatea de ordonator terţiar de credite, conform legii;
l)aprobarea privind organizarea concursurilor pentru posturile vacante, numirea şi eliberarea din funcţie a personalului Institutului;
m)aprobarea programului de lucru, pe locuri de muncă şi categorii de personal, pentru personalul Institutului;
n)numirea în funcţii a şefilor de secţie, de laborator şi de serviciu medical care au promovat concursul sau examenul organizat în condiţiile legii şi/sau delegarea unei alte persoane în funcţia de şef de secţie, de laborator şi de serviciu medical, pe o perioadă de până la 6 luni, în cazul în care la concursul organizat, în condiţiile legii, pentru ocuparea acestor funcţii nu se prezintă niciun candidat în termenul legal;
o)aprobarea regulamentului intern al Institutului, precum şi a fişelor de post pentru personalul angajat;
p)realizarea evaluării performanţelor profesionale ale personalului aflat în directă subordonare, potrivit structurii organizatorice, şi, după caz, soluţionarea contestaţiilor formulate cu privire la rezultatele evaluării performanţelor profesionale efectuate de alte persoane, în conformitate cu prevederile legale;
q)aprobarea planului de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
r)negocierea contractului colectiv de muncă la nivel de Institut;
s)răspunderea privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de educaţie medicală continuă (EMC) pentru medici, asistenţi medicali şi alt personal, în condiţiile legii;
t)elaborarea rapoartelor privind activitatea Institutului;
u)răspunderea privind asigurarea condiţiilor corespunzătoare pentru realizarea unor acte medicale de calitate de către personalul medico-sanitar din Institut;
v)negocierea şi încheierea, în numele şi pe seama Institutului, a protocoalelor de colaborare şi/sau a contractelor cu alţi furnizori de servicii pentru asigurarea continuităţii şi creşterii calităţii serviciilor medicale;
w)răspunderea privind respectarea prevederilor legale în vigoare cu privire la drepturile pacientului şi dispunerea măsurilor necesare atunci când se constată încălcarea acestora.
SECŢIUNEA 3:Directorul adjunct
Art. 22
Atribuţiile specifice directorului adjunct sunt:
a)preluarea funcţiei manageriale de coordonare şi reprezentare a Institutului pe perioada în care directorul absentează;
b)urmărirea şi asigurarea îndeplinirii angajamentelor asumate de director privind strategia de funcţionare şi dezvoltare a Institutului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
c)organizarea şi coordonarea activităţii structurilor pe care le conduce şi asigurarea unei bune colaborări cu celelalte structuri din Institut;
d)asumarea răspunderii privind realizarea activităţilor care îi sunt delegate;
e)repartizarea lucrărilor personalului din subordine, direct sau, după caz, prin intermediul şefilor de compartimente sau laboratoare direct subordonaţi, şi stabilirea modului de soluţionare a acestora, prioritatea lor şi, după caz, termenele în care trebuie rezolvate;
f)aprobarea programărilor concediilor de odihnă pentru salariaţii din subordine, a cererilor de efectuare a concediilor, a cererilor de reprogramare a efectuării concediilor de odihnă şi motivarea cererilor de rechemare din concediul de odihnă;
g)ducerea la îndeplinire a sarcinilor încredinţate de directorul Institutului şi asumarea răspunderii pentru îndeplinirea acestora;
h)evaluarea, în mod obiectiv şi în condiţiile legii, a activităţii profesionale a personalului din subordine, pe baza criteriilor de performanţă stabilite pentru îndeplinirea obiectivelor specifice domeniului de activitate pe care îl coordonează;
i)formularea propunerilor referitoare la îmbunătăţirea activităţii structurilor pe care le coordonează, precum şi cu privire la asigurarea resurselor materiale, umane şi financiare necesare funcţionării structurii;
j)asigurarea reprezentării Institutului, pe bază de delegaţie aprobată de director, la evenimente organizate pe plan intern şi extern, în domeniul de activitate pe care îl coordonează;
k)îndeplinirea oricărei alte atribuţii legate de specificul de activitate, stabilite de directorul Institutului.
SECŢIUNEA 4:Directorul adjunct financiar-contabil
Art. 23
Atribuţiile specifice ale directorului adjunct financiar-contabil sunt:
a)răspunderea privind buna organizare şi desfăşurare a activităţii financiare a Institutului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
b)organizarea contabilităţii în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi asumarea răspunderii privind efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile;
c)asigurarea privind întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare a bilanţurilor anuale şi trimestriale;
d)răspunderea privind executarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Institutului, urmărind realizarea indicatorilor financiari aprobaţi şi respectarea disciplinei contractuale şi financiare;
e)controlarea şi coordonarea îndeplinirii la timp a obligaţiilor Institutului faţă de bugetul statului, trezorerie şi terţi;
f)răspunderea vizând aplicarea tuturor dispoziţiilor legale privitoare la gestionarea valorilor materiale şi la măsurile pentru ţinerea la zi şi corectă a evidenţelor gestionării;
g)răspunderea privind măsurile de păstrare, manipulare şi folosire a formularelor cu regim special;
h)asigurarea păstrării arhivei contabile curente, a notelor contabile, a statelor de plată a salariilor, a ajutoarelor de boală etc.;
i)angajarea Institutului prin semnătură, alături de director, în toate operaţiunile patrimoniale, având obligaţia, în condiţiile legii, de a le refuza pe acelea care contravin dispoziţiilor legale;
j)evaluarea, prin bilanţul contabil, a eficienţei indicatorilor specifici, organizând evidenţa tuturor creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin Institutului din contracte, protocoale, programe şi alte acte similare, urmărind rezolvarea la timp a acestora;
k)răspunderea privind îndeplinirea atribuţiilor ce revin Compartimentului financiar-contabilitate cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv şi la asigurarea integrităţii patrimoniului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
l)îndeplinirea formelor de scoatere din evidenţă a bunurilor de orice fel şi participarea la efectuarea operaţiunilor de casare, în cazurile şi condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale;
m)întocmirea şi prezentarea analizei de optimizare a măsurilor de bună gospodărire a resurselor materiale şi băneşti, de prevenire a formării de stocuri peste necesar, în scopul administrării cu eficienţă maximă a patrimoniului Institutului, prin intermediul Compartimentului administrativ, aprovizionare-documentare;
n)întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli;
o)organizarea, la termenele stabilite şi cu respectarea dispoziţiilor legale, a inventarierii mijloacelor materiale din Institut, urmărind definitivarea, potrivit legii, a rezultatelor inventarierii;
p)răspunderea privind întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a dărilor de seamă contabile;
q)delegarea responsabilităţii financiar-contabile.