Secţiunea 4 - Directorul adjunct financiar-contabil - Regulament din 2025 de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Medicină Sportivă

M.Of. 421

În vigoare
Versiune de la: 8 Mai 2025
SECŢIUNEA 4:Directorul adjunct financiar-contabil
Art. 23
Atribuţiile specifice ale directorului adjunct financiar-contabil sunt:
a)răspunderea privind buna organizare şi desfăşurare a activităţii financiare a Institutului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
b)organizarea contabilităţii în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi asumarea răspunderii privind efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile;
c)asigurarea privind întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare a bilanţurilor anuale şi trimestriale;
d)răspunderea privind executarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Institutului, urmărind realizarea indicatorilor financiari aprobaţi şi respectarea disciplinei contractuale şi financiare;
e)controlarea şi coordonarea îndeplinirii la timp a obligaţiilor Institutului faţă de bugetul statului, trezorerie şi terţi;
f)răspunderea vizând aplicarea tuturor dispoziţiilor legale privitoare la gestionarea valorilor materiale şi la măsurile pentru ţinerea la zi şi corectă a evidenţelor gestionării;
g)răspunderea privind măsurile de păstrare, manipulare şi folosire a formularelor cu regim special;
h)asigurarea păstrării arhivei contabile curente, a notelor contabile, a statelor de plată a salariilor, a ajutoarelor de boală etc.;
i)angajarea Institutului prin semnătură, alături de director, în toate operaţiunile patrimoniale, având obligaţia, în condiţiile legii, de a le refuza pe acelea care contravin dispoziţiilor legale;
j)evaluarea, prin bilanţul contabil, a eficienţei indicatorilor specifici, organizând evidenţa tuturor creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin Institutului din contracte, protocoale, programe şi alte acte similare, urmărind rezolvarea la timp a acestora;
k)răspunderea privind îndeplinirea atribuţiilor ce revin Compartimentului financiar-contabilitate cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv şi la asigurarea integrităţii patrimoniului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
l)îndeplinirea formelor de scoatere din evidenţă a bunurilor de orice fel şi participarea la efectuarea operaţiunilor de casare, în cazurile şi condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale;
m)întocmirea şi prezentarea analizei de optimizare a măsurilor de bună gospodărire a resurselor materiale şi băneşti, de prevenire a formării de stocuri peste necesar, în scopul administrării cu eficienţă maximă a patrimoniului Institutului, prin intermediul Compartimentului administrativ, aprovizionare-documentare;
n)întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli;
o)organizarea, la termenele stabilite şi cu respectarea dispoziţiilor legale, a inventarierii mijloacelor materiale din Institut, urmărind definitivarea, potrivit legii, a rezultatelor inventarierii;
p)răspunderea privind întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a dărilor de seamă contabile;
q)delegarea responsabilităţii financiar-contabile.