Secţiunea 2 - Directorul - Regulament din 2025 de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Medicină Sportivă
M.Of. 421
În vigoare Versiune de la: 8 Mai 2025
SECŢIUNEA 2:Directorul
Art. 16
Funcţia de director se ocupă prin concurs, organizat de Ministerul Sănătăţii în condiţiile legii.
Art. 20
Directorul poate delega, prin decizie, exercitarea atribuţiei de ordonator terţiar de credite, cea de reprezentant legal, precum şi alte atribuţii, menţionate expres în decizia de delegare, directorilor şi medicilor-şefi, precum şi altor persoane cu funcţii de conducere din cadrul Institutului, după caz.
Art. 21
Atribuţiile specifice ale directorului sunt:
a)răspunderea privind obţinerea şi menţinerea valabilităţii autorizaţiei de funcţionare, potrivit normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
b)punerea la dispoziţia organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, a informaţiilor privind activitatea Institutului;
c)răspunderea privind organizarea arhivei Institutului şi asigurarea securităţii documentelor prevăzute de lege, în format scris şi electronic;
d)răspunderea privind înregistrarea, stocarea, prelucrarea şi transmiterea informaţiilor legate de activitatea sa, în conformitate cu normele aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
e)răspunderea privind organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizărilor şi a reclamaţiilor referitoare la activitatea Institutului;
f)conducerea activităţii curente a Institutului, în conformitate cu reglementările în vigoare;
g)răspunderea privind monitorizarea şi raportarea datelor specifice activităţii medicale, economico-financiare, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
h)răspunderea privind respectarea şi aplicarea corectă de către Institut a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea acestuia;
i)răspunderea privind organizarea activităţii Institutului pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli propriu, privind asigurarea realizării veniturilor şi fundamentarea cheltuielilor în raport cu acţiunile şi obiectivele din anul bugetar, pe titluri, articole şi alineate, conform clasificaţiei bugetare;
j)aprobarea şi răspunderea privind realizarea programului anual de achiziţii publice, aprobarea listei investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii;
k)îndeplinirea tuturor atribuţiilor ce decurg din calitatea de ordonator terţiar de credite, conform legii;
l)aprobarea privind organizarea concursurilor pentru posturile vacante, numirea şi eliberarea din funcţie a personalului Institutului;
m)aprobarea programului de lucru, pe locuri de muncă şi categorii de personal, pentru personalul Institutului;
n)numirea în funcţii a şefilor de secţie, de laborator şi de serviciu medical care au promovat concursul sau examenul organizat în condiţiile legii şi/sau delegarea unei alte persoane în funcţia de şef de secţie, de laborator şi de serviciu medical, pe o perioadă de până la 6 luni, în cazul în care la concursul organizat, în condiţiile legii, pentru ocuparea acestor funcţii nu se prezintă niciun candidat în termenul legal;
o)aprobarea regulamentului intern al Institutului, precum şi a fişelor de post pentru personalul angajat;
p)realizarea evaluării performanţelor profesionale ale personalului aflat în directă subordonare, potrivit structurii organizatorice, şi, după caz, soluţionarea contestaţiilor formulate cu privire la rezultatele evaluării performanţelor profesionale efectuate de alte persoane, în conformitate cu prevederile legale;
q)aprobarea planului de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
r)negocierea contractului colectiv de muncă la nivel de Institut;
s)răspunderea privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de educaţie medicală continuă (EMC) pentru medici, asistenţi medicali şi alt personal, în condiţiile legii;
t)elaborarea rapoartelor privind activitatea Institutului;
u)răspunderea privind asigurarea condiţiilor corespunzătoare pentru realizarea unor acte medicale de calitate de către personalul medico-sanitar din Institut;
v)negocierea şi încheierea, în numele şi pe seama Institutului, a protocoalelor de colaborare şi/sau a contractelor cu alţi furnizori de servicii pentru asigurarea continuităţii şi creşterii calităţii serviciilor medicale;
w)răspunderea privind respectarea prevederilor legale în vigoare cu privire la drepturile pacientului şi dispunerea măsurilor necesare atunci când se constată încălcarea acestora.