Capitolul iv - Comisii, comitete şi consilii funcţionale - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''
M.Of. 880
În vigoare Versiune de la: 2 Septembrie 2024
CAPITOLUL IV:Comisii, comitete şi consilii funcţionale
Art. 38
(1)Consiliul etic este constituit prin decizia managerului Spitalului, în conformitate cu art. 186 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.502/2016 pentru aprobarea componenţei şi a atribuţiilor Consiliului etic care funcţionează în cadrul spitalelor publice, şi funcţionează în următoarea componenţă:
a)3 reprezentanţi aleşi ai corpului medical al Spitalului;
b)2 reprezentanţi aleşi ai asistenţilor medicali din Spital;
c)un consilier juridic sau un reprezentant al aparatului funcţional al Spitalului cu studii superioare, desemnat de către managerul unităţii sanitare;
d)un reprezentant ales al asociaţiilor de pacienţi.
(2)Atribuţiile Consiliului etic sunt:
a)analizează cazurile de încălcare a normelor de conduită în relaţia pacient-medic-asistentă, a normelor de comportament, a disciplinei muncii în unitatea sanitară;
b)verifică dacă, prin conduita lui, personalul medico-sanitar şi auxiliar încalcă drepturile pacienţilor prevăzute de legislaţia în vigoare;
c)sesizează organele abilitate ale statului în situaţiile în care constată încălcări ale codului de deontologie medicală, ale drepturilor pacienţilor, precum şi ale normelor de conduită profesională aprobate potrivit legii;
d)analizează sesizările ce privesc plăţi informale ale pacienţilor către personalul medical sanitar ori auxiliar sau condiţionarea exercitării actului medical de obţinerea unor foloase;
e)veghează pentru respectarea, în cazurile terminale, a demnităţii umane şi propune măsuri cu caracter profesional pentru acordarea tuturor îngrijirilor medicale;
f)se întruneşte, lunar sau ori de câte ori este nevoie, la sesizarea unui pacient/aparţinător al acestuia, a unui cadru medical sau a oricărei persoane căreia i-au fost încălcate drepturile recunoscute de lege în domeniul acordării asistenţei medicale;
g)analizează fiecare caz de încălcare a normelor de conduită, comportament şi disciplină, concluziile urmând a fi consemnate într-un proces-verbal care va cuprinde toate aspectele, atât cele sesizate, cât şi măsurile propuse a fi luate de către managerul Spitalului;
h)îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege.
(3)Verificările efectuate sunt consemnate într-un proces-verbal ce va fi întocmit numai după ce Consiliul etic a efectuat o cercetare a cazului, cu ascultarea părţilor implicate, inclusiv, dacă este cazul, a unor terţe persoane care pot aduce lămuriri suplimentare. Ascultarea părţilor trebuie consemnată în scris şi semnată de către acestea. Procesul-verbal este înaintat managerului Spitalului, în vederea luării măsurilor ce se impun în conformitate cu dispoziţiile legale.
Art. 39
(1)Comisia medicamentului este constituită şi funcţionează în conformitate cu Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, având în componenţă un preşedinte (farmacist-şef), 9 membri (medici şi asistenţi medicali), un secretar (asistent medical) şi membri supleanţi.
(2)Principalele atribuţii ale Comisiei medicamentului sunt:
a)stabileşte lista de medicamente de bază, obligatorii, care să fie în permanenţă accesibile în farmacia Spitalului;
b)stabileşte lista de medicamente care se achiziţionează în mod facultativ, la cazuri bine selecţionate şi documentate medical, pe bază de referat de necesitate cuprinzând criteriile pe baza cărora se face recomandarea, susţinute cu buletine de analiză şi recomandări ale experţilor;
c)analizează referatele de necesitate trimise conducerii Spitalului în vederea aprobării şi avizării lor de către medicii specialişti, corespunzător profilului de acţiune al medicamentului solicitat;
d)verifică permanent stocul de medicamente de bază, pentru a preveni disfuncţiile în asistenţa medicală;
e)verifică şi analizează periodic cheltuielile pentru medicamente;
f)elaborează ghiduri terapeutice pe profiluri de specialitate medicală, bazate pe bibliografie naţională şi internaţională;
g)solicită întocmirea de rapoarte periodice de la şefii de secţie privind administrarea de medicamente în funcţie de incidenţa diferitelor afecţiuni;
h)analizează şi dispune întreruperea administrării de medicamente cu regim special în cazul când tratamentul este considerat inutil.
Art. 40
(1)Potrivit legii, Comisia de disciplină este constituită şi funcţionează în următoarea componenţă:
a)preşedinte (medic);
b)3 membri (medic, asistent medical şi personal cu studii superioare/medii);
c)secretar;
d)membri supleanţi.
(2)Principalele atribuţii ale Comisiei de disciplină sunt:
a)cercetarea disciplinară a abaterilor la disciplina muncii săvârşite de salariaţii Spitalului, nerespectarea oricăror altor obligaţii de serviciu prevăzute în actele normative generale sau interne în vigoare şi propunerea de sancţiuni disciplinare;
b)stabilirea împrejurărilor în care fapta a fost săvârşită, strângerea probelor care pot duce la stabilirea situaţiei de fapt şi a vinovăţiei persoanei respective;
c)verificarea faptului dacă salariatul cercetat a primit anterior eventuale sancţiuni disciplinare;
d)efectuarea cercetării disciplinare prealabile, care va cuprinde obligatoriu şi audierea celui învinuit;
e)efectuarea cercetării disciplinare şi consemnarea rezultatelor într-un proces-verbal.
(3)În vederea desfăşurării cercetării disciplinare prealabile, salariatul va fi convocat în scris cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de Comisia de disciplină, precizându-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii.
(4)Neprezentarea salariatului la convocarea făcută în condiţiile prevăzute fără un motiv obiectiv dă dreptul Comisiei de disciplină să propună sancţionarea fără efectuarea cercetării disciplinare prealabile, întocmindu-se în acest sens un proces- verbal în care se va consemna şi situaţia neprezentării salariatului.
(5)Comisia de disciplină analizează fiecare caz şi va consemna într-un proces-verbal toate aspectele, atât cele sesizate, cât şi măsurile propuse a fi luate de către managerul Spitalului.
(6)Procesul-verbal va fi înaintat managerului, în vederea luării măsurilor ce se impun în conformitate cu dispoziţiile legale.
(7)Managerul dispune aplicarea sancţiunii disciplinare printr-o decizie emisă în formă scrisă, în termen de 30 de zile calendaristice de la data la care a luat cunoştinţă despre săvârşirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de 6 luni de la dată săvârşirii faptei.
Art. 41
(1)Comitetul de sănătate şi securitate în muncă este constituit şi funcţionează în următoarea componenţă:
a)managerul Spitalului, în calitate de preşedinte;
b)membri (medic de medicina muncii, doi reprezentanţi ai angajatorului şi trei reprezentanţi ai lucrătorilor);
c)reprezentantul Compartimentului intern de prevenire şi securitate în muncă, în calitate de secretar.
(2)Principalele atribuţii ale Comitetului de securitate şi sănătate în muncă sunt:
a)aprobă programul anual de securitate şi sănătate în muncă;
b)urmăreşte aplicarea acestui program, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizării acestuia, şi monitorizează eficienţa din punctul de vedere al îmbunătăţirii condiţiilor de muncă;
c)urmăreşte modul în care se aplică şi se respectă reglementările legale privind securitatea şi sănătatea în muncă;
d)analizează factorii de risc de accidentare şi îmbolnăvire profesională existenţi la locurile de muncă;
e)analizează propunerile salariaţilor privind prevenirea accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale, precum şi pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă;
f)efectuează cercetări proprii asupra accidentelor de muncă şi îmbolnăvirilor profesionale;
g)efectuează inspecţii privind aplicarea şi respectarea normelor de securitate şi sănătate în muncă;
h)informează inspectoratele teritoriale de protecţie a muncii despre starea protecţiei muncii în unitate;
i)realizează cadrul de participare a salariaţilor la luarea unor hotărâri care vizează schimbări cu implicaţii în domeniul protecţiei muncii;
j)dezbate raportul scris, prezentat acestuia de către conducătorul unităţii cel puţin o dată pe an, cu privire la situaţia securităţii şi sănătăţii în muncă, prezintă acţiunile care au fost întreprinse şi eficienţa acestora în anul încheiat, precum şi programul de protecţie a muncii pentru anul următor; un exemplar din acest raport trebuie prezentat inspectoratului teritorial de muncă;
k)verifică aplicarea normativului-cadru de acordare şi utilizare a echipamentului individual de protecţie, ţinând seama de factorii de risc identificaţi;
l)verifică reintegrarea şi menţinerea în muncă a salariaţilor care au suferit accidente de muncă ce au avut ca efect diminuarea capacităţii de muncă.
Art. 42
(1)Comisia de analiză a decesului este constituită şi funcţionează în următoarea componenţă:
a)un medic, în calitate de preşedinte;
b)2 medici şi 2 asistenţi medicali, în calitate de membri;
c)un asistent medical, în calitate de secretar.
(2)Principalele atribuţii ale Comisiei de analiză a decesului sunt:
a)analizează periodic, o dată pe lună sau ori de câte ori este nevoie, numărul deceselor înregistrate în activitatea Spitalului (numărul deceselor în totalitate, numărul deceselor la 24 de ore de la internarea pacientului, numărul deceselor intraoperatorii, numărul deceselor la 48 de ore de la intervenţia operatorie);
b)analizează motivele medicale care au dus la decesul pacienţilor, cuprinse în foaia de observaţie clinică generală şi certificatul de deces;
c)în situaţia în care se constată un deces survenit ca urmare a acţiunii personalului medical (malpraxis), prezintă cazul conducerii Spitalului în vederea luării de măsuri necesare care se impun;
d)redactează un proces-verbal de şedinţă în care consemnează rezultatele activităţii, prezentând concluziile analizei.
(3)Comisia de analiză a decesului se va întruni ori de câte ori este nevoie. Procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei de analiză a decesului vor fi înaintate spre analiză managerului/directorului medical.
Art. 43
(1)Comisia de transfuzii şi hemovigilenţă este înfiinţată conform prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 1.228/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea sistemului de hemovigilenţă, de asigurare a trasabilităţii, precum şi a Regulamentului privind sistemul de înregistrare şi raportare în cazul apariţiei de incidente şi reacţii adverse severe legate de colecta şi administrarea de sânge şi de componente sanguine umane, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 1.224/2006 pentru aprobarea Normelor privind activitatea unităţilor de transfuzie sanguină din spitale şi ale Legii nr. 282/2005 privind organizarea activităţii de transfuzie sanguină, donarea de sânge şi componente sanguine de origine umană, precum şi asigurarea calităţii şi securităţii sanitare, în vederea utilizării lor terapeutice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Comisia de transfuzii şi hemovigilenţă are următoarea componenţă:
a)preşedinte (medic coordonator ATI);
b)4 membri (medici, asistenţi medicali);
c)secretar (asistent medical).
(3)Principalele atribuţii ale Comisiei de transfuzii şi hemovigilenţă sunt următoarele:
a)monitorizează nivelul de asigurare a securităţii transfuzionale la nivelul Spitalului;
b)elaborează şi implementează documentaţia necesară aplicării şi punerii în practică a ghidurilor de utilizare clinică a sângelui total şi a componentelor sanguine;
c)evaluează nivelul de pregătire profesională în domeniul transfuziei sanguine a tuturor categoriilor de personal implicate în activitatea de transfuzie sanguină din Spital;
d)monitorizează utilizarea corectă a terapiei transfuzionale în secţiile Spitalului;
e)organizează şi monitorizează funcţionarea sistemului de hemovigilenţă la nivelul Spitalului şi colaborarea cu centrul de transfuzie teritorial în analiza reacţiilor şi incidentelor adverse severe;
f)elaborează şi implementează, în colaborare cu responsabilul cu asigurarea calităţii din Spital, sistemul de calitate în unitatea de transfuzie sanguină din Spital şi la nivelul secţiilor privind activitatea de transfuzie sanguină.
Art. 44
(1)Comisia de selecţionare pentru arhivare este constituită şi funcţionează în următoarea componenţă:
a)preşedinte (arhivar);
b)5 membri (asistenţi medicali, alt personal cu studii superioare sau medii);
c)secretar (asistent medical).
(2)Principalele atribuţii ale Comisiei de selecţionare pentru arhivare sunt:
a)iniţiază şi organizează activitatea de întocmire a nomenclatorului dosarelor în cadrul unităţii respective;
b)asigură legătura cu Arhivele Naţionale ale României, în vederea verificării şi confirmării nomenclatorului, urmăreşte modul de aplicare a nomenclatorului la constituirea dosarelor;
c)verifică şi preia de la compartimente, pe bază de inventare, dosarele constituite; întocmeşte inventare pentru documentele fără evidenţă aflate în depozit;
d)asigură evidenţa tuturor documentelor intrate şi ieşite din depozitul de arhivă, pe baza registrului de evidenţă curentă.
Art. 45
(1)Comisia de analiză a cazurilor DRG - Diagnosis Related Groups invalidate este constituită şi funcţionează în următoarea componenţă:
a)preşedinte (medic);
b)3 membri (medici, asistenţi medicali);
c)secretar (asistent medical sau alt personal cu studii medii).
(2)Principalele atribuţii ale Comisiei de analiză a cazurilor DRG sunt:
a)analizează dosarele medicale originale ale pacienţilor externaţi, urmărindu-se motivul internării, diagnosticele principale şi secundare (acordându-se atenţie relaţiei dintre acestea atât din punct de vedere medical, cât şi al cronologiei acestora), secţia/secţiile în care a fost îngrijit şi din care a fost externat pacientul, motivul externării, intervenţiile chirurgicale (tipul acestora, eventualele complicaţii), precum şi alte informaţii pe care comisia le consideră utile;
b)pentru fiecare caz analizat, elaborează un raport scris semnat de membrii comisiei care au participat la evaluarea respectivă.
(3)Membrii comisiei se întrunesc, în funcţie de necesitate, şi cu ocazia analizării cazurilor nevalidate pentru care s-a solicitat validarea prin comisia de analiză formată împreună cu reprezentanţi ai casei de asigurări de sănătate, conform reglementărilor în vigoare.
Art. 46
(1)La nivelul Spitalului se vor constitui comisii de angajare şi promovare a personalului şi comisii de soluţionare a contestaţiilor, conform Hotărârii Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, fiecare comisie având în componenţă un preşedinte, 2 membri, un reprezentant al organizaţiei sindicale şi un secretar.
(2)Aceste comisii sunt numite prin decizie a managerului Spitalului ori de câte ori este nevoie, cu cel puţin 5 zile înainte de data de susţinere a concursului, iar componenţa este stabilită în funcţie de postul care urmează să fie ocupat prin concurs şi de cel ocupat de salariatul care urmează să fie promovat.
(3)Atribuţiile comisiilor sunt stabilite conform Hotărârii Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.470/2011 pentru aprobarea criteriilor privind angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale a personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 47
(1)Purtătorul de cuvânt în relaţia cu presa este desemnat prin decizie a managerului, în conformitate cu Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Atribuţiile purtătorului de cuvânt sunt:
a)să se asigure că accesul reprezentanţilor mass-mediei se face numai pe baza legitimaţiei de acreditare în specialitate şi a documentului de identitate, precum şi cu acordul managerului Spitalului;
b)să se asigure că reprezentanţii mass-mediei pot filma în Spital numai în spaţiile pentru care managerul şi-a exprimat acordul în mod explicit, iar intervievarea pacienţilor sau filmarea acestora se poate face numai în condiţiile legii;
c)să îi însoţească pe reprezentanţii mass-mediei, pe durata prezenţei acestora în incinta Spitalului;
d)să se asigure, în conformitate cu Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, că accesul la informaţiile de interes public se realizează din oficiu sau la cerere.
(3)Informaţiile de interes public pot fi solicitate în scris sau verbal, în condiţiile legii.
(4)Accesul la informaţii de interes public, aprobat de conducătorul unităţii, respectă dreptul la intimitate al pacienţilor, fără a perturba activitatea şi actul medical, punându-se la dispoziţia reprezentantului mass-mediei toate informaţiile de interes public care nu vor încălca niciun alt drept prevăzut de lege.
Art. 48
(1)Medicul responsabil cu activităţile specifice de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale este coordonatorul Compartimentului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
(2)Principalele atribuţii ale responsabilului privind activităţile specifice de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale, stabilite în normele aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii, sunt următoarele:
1.a) elaborează şi supune spre aprobare planul anual de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale din unitatea sanitară;
2.b) solicită includerea obiectivelor planului de activitate aprobat pentru supravegherea şi controlul infecţiilor asociate asistenţei medicale, condiţie a obţinerii autorizării sanitare de funcţionare, respectiv componentă a criteriilor de acreditare;
3.c) propune şi iniţiază activităţi complementare de prevenţie sau de control cu caracter de urgenţă, în cazul unor situaţii de risc sau al unui focar de infecţie asociată asistenţei medicale;
4.d) răspunde pentru planificarea şi solicitarea aprovizionării tehnico-materiale necesare activităţilor planificate, respectiv pentru situaţii de urgenţă;
5.e) elaborează cartea de vizită a unităţii, care cuprinde: caracterizarea succintă a activităţilor acreditate; organizarea serviciilor; dotarea edilitară şi tehnică a unităţii în ansamblu şi a subunităţilor din structură; facilităţile prin dotări edilitar-comunitare de aprovizionare cu apă, încălzire, curent electric; prepararea şi distribuirea alimentelor; starea şi dotarea spălătoriei; depozitarea, evacuarea şi neutralizarea, după caz, a reziduurilor menajere, precum şi a celor rezultate din activităţile de asistenţă medicală; circuitele organice şi funcţionale din unitate etc., în vederea caracterizării calitative şi cantitative a riscurilor pentru infecţie asociată asistenţei medicale;
6.f) întocmeşte harta punctelor şi segmentelor de risc pentru infecţie asociată asistenţei medicale privind modul de sterilizare şi menţinerea sterilităţii în unitate, decontaminarea mediului fizic şi curăţenia din unitate, zonele cu activitate de risc sau cu dotare tehnică şi edilitară favorizantă pentru infecţii asociate asistenţei medicale;
7.g) elaborează "istoria" infecţiilor asociate asistenţei medicale din unitate, cu concluzii privind cauzele facilitatoare ale apariţiei focarelor;
8.h) coordonează elaborarea şi actualizarea anuală, împreună cu Consiliul medical şi cu şefii secţiilor de specialitate, a ghidului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale, care va cuprinde: legislaţia în vigoare, definiţiile de caz pentru infecţiile asociate asistenţei medicale, protocoalele de proceduri, manopere şi tehnici de îngrijire, precauţii de izolare, standarde aseptice şi antiseptice, norme de sterilizare şi menţinere a sterilităţii, norme de dezinfecţie şi curăţenie, metode şi manopere specifice secţiilor şi specialităţilor aflate în structura unităţii, norme de igienă spitalicească, de cazare şi alimentaţie etc. Ghidul este propriu fiecărei unităţi şi utilizează definiţiile de caz care sunt prevăzute în prezentul regulament;
9.i) colaborează cu şefii de secţie pentru implementarea măsurilor de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale, în conformitate cu planul de acţiune şi ghidul propriu al unităţii;
10.j) colaborează cu asistentul din Compartimentul de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
11.k) verifică respectarea normativelor şi măsurilor de prevenire;
12.l) organizează şi participă la sistemul de autocontrol privind evaluarea eficienţei activităţilor derulate;
13.m) participă şi supraveghează - în calitate de consultant - politica de antibioticoterapie a unităţii şi secţiilor;
14.n) supraveghează, din punct de vedere epidemiologic, activitatea laboratorului de analize medicale pentru infecţiile suspecte sau clinic evidente;
15.o) colaborează cu medicul laboratorului de microbiologie pentru cunoaşterea circulaţiei microorganismelor patogene de la nivelul secţiilor şi compartimentelor;
16.p) solicită şi trimite tulpini de microorganisme izolate la laboratoarele de referinţă, atât în scopul obţinerii unor caracteristici suplimentare, cât şi în cadrul auditului extern de calitate;
17.q) supraveghează şi controlează bună funcţionare a procedurilor de sterilizare şi menţinere a sterilităţii pentru instrumentarul şi materialele sanitare care sunt supuse sterilizării;
18.r) supraveghează şi controlează efectuarea decontaminării mediului de spital prin curăţare chimică şi dezinfecţie;
19.s) supraveghează şi controlează calitatea prestaţiilor efectuate de firma de catering;
20.ş) supraveghează şi controlează calitatea prestaţiilor efectuate la spălătorie;
21.t) supraveghează şi controlează activitatea de îndepărtare şi neutralizare a reziduurilor, cu accent pe reziduurile periculoase rezultate din activitatea medicală;
22.ţ) supraveghează şi controlează respectarea circuitelor funcţionale ale unităţii, circulaţia asistaţilor şi vizitatorilor, a personalului şi, după caz, a studenţilor şi elevilor din învăţământul universitar, postuniversitar sau postliceal;
23.u) supraveghează şi controlează respectarea în secţiile medicale şi paraclinice a procedurilor profesionale de supraveghere, triaj, depistare, izolare, diagnostic şi tratament pentru infecţiile asociate asistenţei medicale;
24.v) supraveghează şi controlează corectitudinea înregistrării suspiciunilor de infecţie la pacienţi, derularea investigării etiologice a sindroamelor infecţioase, operativitatea transmiterii informaţiilor aferente la structura de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale;
25.w) răspunde prompt când primeşte informaţii din secţii şi demarează ancheta epidemiologică pentru toate cazurile suspecte de infecţie asociată asistenţei medicale;
26.x) dispune, după anunţarea prealabilă a directorului medical al unităţii, măsurile necesare pentru limitarea difuziunii infecţiei, respectiv organizează, după caz, triaje epidemiologice şi investigaţii paraclinice necesare;
27.y) întocmeşte şi definitivează ancheta epidemiologică a focarului, difuzează informaţiile necesare privind focarul, în conformitate cu legislaţia, întreprinde măsuri şi activităţi pentru evitarea riscurilor identificate în focar;
28.z) solicită colaborările interdisciplinare sau propune solicitarea sprijinului extern conform reglementărilor în vigoare;
29.aa) coordonează activitatea colectivului din subordine în toate activităţile asumate de compartimentul/serviciul sau colectivul de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale;
30.ab) întocmeşte, pentru subordonaţi, fişa postului şi programul de activitate;
31.ac) raportează şefilor ierarhici superiori problemele depistate sau constatate în prevenirea şi controlul infecţiilor asociate asistenţei medicale, prelucrează şi difuzează informaţiile legate de focarele de infecţii interioare investigate, prezintă activitatea profesională specifică în faţa Consiliului medical, a Comitetului director şi a Consiliului de administraţie;
32.ad) întocmeşte rapoarte prin care informează conducerea Spitalului în cazurile de investigare a încălcării normelor de prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale.