Art. 40. - Potrivit legii, Comisia de disciplină este constituită şi funcţionează în următoarea componenţă: - Regulament din 2024 privind organizarea şi funcţionarea Spitalului ''Prof. dr. Constantin Angelescu''
M.Of. 880
În vigoare Versiune de la: 2 Septembrie 2024
Art. 40
(1)Potrivit legii, Comisia de disciplină este constituită şi funcţionează în următoarea componenţă:
a)preşedinte (medic);
b)3 membri (medic, asistent medical şi personal cu studii superioare/medii);
c)secretar;
d)membri supleanţi.
(2)Principalele atribuţii ale Comisiei de disciplină sunt:
a)cercetarea disciplinară a abaterilor la disciplina muncii săvârşite de salariaţii Spitalului, nerespectarea oricăror altor obligaţii de serviciu prevăzute în actele normative generale sau interne în vigoare şi propunerea de sancţiuni disciplinare;
b)stabilirea împrejurărilor în care fapta a fost săvârşită, strângerea probelor care pot duce la stabilirea situaţiei de fapt şi a vinovăţiei persoanei respective;
c)verificarea faptului dacă salariatul cercetat a primit anterior eventuale sancţiuni disciplinare;
d)efectuarea cercetării disciplinare prealabile, care va cuprinde obligatoriu şi audierea celui învinuit;
e)efectuarea cercetării disciplinare şi consemnarea rezultatelor într-un proces-verbal.
(3)În vederea desfăşurării cercetării disciplinare prealabile, salariatul va fi convocat în scris cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de Comisia de disciplină, precizându-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii.
(4)Neprezentarea salariatului la convocarea făcută în condiţiile prevăzute fără un motiv obiectiv dă dreptul Comisiei de disciplină să propună sancţionarea fără efectuarea cercetării disciplinare prealabile, întocmindu-se în acest sens un proces- verbal în care se va consemna şi situaţia neprezentării salariatului.
(5)Comisia de disciplină analizează fiecare caz şi va consemna într-un proces-verbal toate aspectele, atât cele sesizate, cât şi măsurile propuse a fi luate de către managerul Spitalului.
(6)Procesul-verbal va fi înaintat managerului, în vederea luării măsurilor ce se impun în conformitate cu dispoziţiile legale.
(7)Managerul dispune aplicarea sancţiunii disciplinare printr-o decizie emisă în formă scrisă, în termen de 30 de zile calendaristice de la data la care a luat cunoştinţă despre săvârşirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de 6 luni de la dată săvârşirii faptei.