Titlul x - Evidenţa activităţii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Regulament din 2024 de ordine interioară al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism

M.Of. 221 bis

În vigoare
Versiune de la: 15 Martie 2024
TITLUL X:Evidenţa activităţii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism
CAPITOLUL I:Reguli generale
Art. 103
(1)Înregistrările în registrele şi condicile existente se ţin, de regulă, în sistem informatizat.
(2)Evidenţa se poate ţine şi pe suport de hârtie în funcţie de posibilităţile tehnice ale direcţiei.
(3)Evidenţa în sistem informatizat se păstrează şi pe suport hârtie, prin listarea periodică a înregistrărilor şi legarea lor în mape distincte, sau se salvează periodic pe suporturi electronice de stocare, depozitate în condiţii de securitate.
CAPITOLUL II:Registre şi condici
Art. 104
Pentru evidenţa activităţii, în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se întocmesc şi se păstrează următoarele registre şi condici:
A)A. Registre:
1.Registrul de evidenţă a ordinelor cu caracter normativ ale procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (R-1);
2.Registrul de evidenţă a ordinelor şi a deciziilor cu caracter individual ale procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (R-2);
3.Registrul de evidenţă a ordinelor cu caracter normativ ale ministrului justiţiei şi ale procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (Partea I)/Registrul de evidenţă a ordinelor, deciziilor şi a altor dispoziţii ale procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (Partea a II-a) (R-3);
4.Registrul de evidenţă a activităţii de urmărire penală şi de supraveghere a acesteia (R-4);
5.Registrul de evidenţă a măsurilor preventive dispuse în cursul urmăririi penale (R-5);
6.Registrul de evidenţă privind metodele speciale de supraveghere şi cercetare (R-6);
7.Registrul special privind măsurile de protecţie a persoanelor vătămate, părţilor civile, martorilor, investigatorilor sub acoperire, informatorilor şi a colaboratorilor (R-7);
8.Registrul de evidenţă a cererilor de încuviinţare a efectuării percheziţiei (R-8);
9.Registrul de evidenţă a plângerilor formulate împotriva măsurilor şi actelor de urmărire penală, precum şi împotriva soluţiilor procurorului (R-9);
10.Registrul de evidenţă a infirmărilor, redeschiderilor şi restituirilor de la instanţă (R-10);
11.Registrul de evidenţă a valorilor şi a mijloacelor materiale de probă (R-11);
12.Registrul de evidenţă şi punere în executare a obligaţiilor dispuse în cazul renunţării la urmărirea penală şi a cheltuielilor judiciare (R-12);
13.Registrul de evidenţă a căilor de atac exercitate de procuror (R-13);
14.Registrul de inventar al bibliotecii (R-14);
15.Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei (R-15);
16.Registrul de evidenţă a informaţiilor strict secrete de importanţă deosebită (R-16);
17.Registrul de evidenţă a informaţiilor strict secrete şi secrete (R-17);
18.Registrul de evidenţă a informaţiilor secrete de serviciu (R-18);
19.Registrul unic de evidenţă a registrelor, condicilor, borderourilor şi a caietelor pentru însemnări clasificate (R-19);
20.Registrul de evidenţă a informaţiilor clasificate multiplicate (R-20);
21.Registrul de evidenţă a certificatelor de securitate/autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate (R-21);
22.Registrul de evidenţă a autorizaţiilor speciale (R-22);
23.Registrul documentelor UE/NATO (R-23);
24.Registrul de tehnoredactare (R-24);
25.Registrul de incidente de securitate (R-25);
26.Registrul de evidenţă a vizitatorilor în cadrul mediului de securitate local (R-26);
27.Registrul de evidenţă a mediilor de stocare SI (R-27);
28.Registrul jurnal de evenimente pentru evidenţa incidentelor, verificărilor, controalelor şi testărilor în cadrul SI (R-28);
29.Registrul imprimantă/salvarea informaţiilor pe medii electronice de stocare (R-29);
30.Registrul opis alfabetic pentru identificarea dosarelor/lucrărilor (R-30);
31.Registrul de evidenţă a intrărilor şi ieşirilor unităţilor arhivistice (R-31);
32.Registrul de evidenţă a sigiliilor şi ştampilelor (R-32);
33.Registrul de audienţă (R-33);
34.Registrul de evidenţă a cererilor, reclamaţiilor, sesizărilor, plângerilor şi memoriilor adresate parchetului (R-34);
35.Registrul de depozit (R-35);
36.Registrul de evidenţă a salariaţilor care au avut acces în unitate ori au rămas după terminarea programului normal de lucru (R-36);
37.Registrul de evidenţă a persoanelor care au acces în unitate (R-37);
38.Registrul de evidenţă pentru înregistrarea cererilor şi răspunsurilor privind accesul la informaţiile publice (R-38);
39.Registrul de control (R-39);
40.Registrul de evidenţă a sancţiunilor aplicate salariaţilor (cu excepţia procurorilor) (R-40);
41.Registrul opis alfabetic de evidenţă a salariaţilor (R-41);
42.Registrul de evidenţă a legitimaţiilor de serviciu (R-42);
43.Registrul de comenzi la tipografie (R-43);
44.Registrul de evidenţă a parcului auto (R-44);
45.Registrul de evidenţă a accidentelor de circulaţie cu autovehiculele direcţiei (R-45);
46.Registrul privind solicitările de acordare avize pentru funcţionarea organelor de cercetare penală (R-46);
47.Registrul de casă (R-47);
48.Registrul pentru evidenţa ordinelor de plată (R-48);
49.Registrul numerelor de inventar (R-49);
50.Registrul inventar (R-50);
51.Registrul jurnal (R-51);
52.Registrul de evidenţă a ordinelor de protecţie provizorii emise în baza Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (R-52);
53.Registrul de evidenţă a hotărârilor adunărilor generale ale procurorilor (R-53);
54.Registrul de evidenţă a contestaţiilor privind durata procesului penal şi a termenelor stabilite de judecătorul de drepturi şi libertăţi (R-54);
55.Registrul de evidenţă privind protecţia datelor cu caracter personal (R-55);
56.Registrul de mişcare a autovehiculelor (R-56);
57.Registrul Opis alfabetic privind evidenţa organelor de cercetare penală speciale (R-57);
58.Registrul pentru evidenţa lucrărilor Serviciului tehnic şi de criminalistică (R-58);
59.Registrul pentru evidenţa lucrărilor - Serviciului pentru coordonarea activităţilor tehnice de specialitate (R-59);
60.Registrul privind solicitările de acordare avize pentru funcţionarea organelor de cercetare penală speciale (R-60);
61.Registrul Opis alfabetic privind evidenţa lucrătorilor de poliţie judiciară detaşaţi la DIICOT (R-61).
B)B. Condici:
1.Condica de evidenţă a dosarelor şi lucrărilor procurorilor (C-1);
2.Condica de evidenţă a cauzelor cu autori neidentificaţi (C-2);
3.Condica de evidenţă a documentelor/suporturilor care se arhivează/păstrează conform art. 142 alin. (6) şi art. 143 alin. (2) din Codul de procedură penală (C-3);
4.Condica de evidenţă a folosirii materialelor de criminalistică (C-4);
5.Condica de prezenţă (C-5);
6.Condica de corespondenţă (C-6);
7.Condica de evidenţă sumară (C-7);
8.Condica de evidenţă a lucrărilor salariaţilor (cu excepţia procurorilor) (C-8);
9.Condica de predare-primire a documentelor clasificate (C-9);
10.Condica de predare-primire a cheilor de la încăperile şi containerele de securitate (C-10);
11.Borderoul de corespondenţă clasificată (C-11);
12.Condica de evidenţă a activităţii cabinetului de psihologie (C-12);
13.Condica incidentelor tehnice de la nivelul Serviciului tehnic şi de criminalistică (C-13).
CAPITOLUL III:Formulare statistice
Art. 105
Modul de completare a formularelor statistice, de centralizare şi stocare computerizată a datelor statistice se stabileşte prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii.
CAPITOLUL IV:Reguli generale privind primirea, înregistrarea şi circuitul lucrărilor
Art. 106
(1)Corespondenţa adresată structurilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se primeşte de grefierul-şef sau de un alt grefier desemnat de procurorul-şef al acestor structuri.
(2)La primirea corespondenţei se verifică dacă menţiunile de pe plicuri corespund cu conţinutul acestora şi dacă există toate anexele enumerate în corespondenţă. Lipsurile ori nepotrivirile dintre menţiunile de pe plicuri şi conţinutul acestora se aduc la cunoştinţa expeditorilor, cărora li se va cere, în scris sau verbal, să completeze corespondenţa ori să dea lămuririle necesare în legătură cu cele constatate.
(3)Procurorul-şef al structurii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism poate dispune ca întreaga corespondenţă sau numai o parte din aceasta să îi fie prezentată nedesfăcută.
Art. 107
(1)Corespondenţa primită direct sau de la alte parchete se sortează de grefierul-şef sau de grefierul desemnat de procurorul-şef corespunzător al structurilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, potrivit nomenclatoarelor arhivistice în vigoare, care identifică lucrările anterioare, în cazul în care corespondenţa nou-primită are legătură cu aceste lucrări.
(2)Întreaga corespondenţă se prezintă spre examinare procurorului-şef corespunzător al structurilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, care repartizează sau ia măsuri de repartizare a lucrărilor către procurori ori alţi salariaţi din subordine, potrivit legii, sau dispune trimiterea lor, când este cazul, instituţiilor competente, spre rezolvare.
(3)Sortarea corespondenţei de către grefierul-şef sau grefierul desemnat, prezentarea acesteia spre examinare procurorului-şef corespunzător al structurilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi repartizarea lucrărilor spre rezolvare se fac, de regulă, în ziua primirii corespondenţei ori cel mai târziu a doua zi.
Art. 108
(1)După examinarea şi repartizarea corespondenţei, procurorul-şef corespunzător al structurilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism restituie lucrările grefei, în vederea înregistrării, predării ori expedierii acestora, potrivit rezoluţiei.
(2)În cazul în care din cuprinsul unor scrisori nu rezultă cu claritate obiectul cererilor, plângerilor ori al sesizărilor, procurorul-şef corespunzător al structurilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism va da dispoziţie procurorului sau salariatului căruia i s-a repartizat lucrarea spre soluţionare să ceară petiţionarului să facă precizările necesare în scris, telefonic ori direct, prin chemare la sediul unităţii, după caz.
Art. 109
(1)Sesizările prin care se reclamă/constată fapte cu caracter penal, precum şi dosarele primite de la alte organe de urmărire penală, care au fost sesizate direct, se înregistrează în ordine cronologică în Registrul de evidenţă a activităţii de urmărire penală şi de supraveghere a acesteia (R-4).
(2)Cererile, reclamaţiile, sesizările, plângerile, denunţurile şi memoriile se înregistrează în Registrul de evidenţă a cererilor, reclamaţiilor, sesizărilor, plângerilor şi memoriilor adresate parchetului (R-34), dându-se numere de înregistrare fără soţ.
(3)Sesizările penale, precum şi celelalte plângeri, cereri, sesizări şi memorii ale persoanelor fizice şi juridice, depuse de acestea direct la structurile Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, vor purta menţiunea de primire aplicată de grefierul desemnat şi numărul de înregistrare în Registrul de audienţă (R-33) ori, după caz, menţiunea de primire aplicată de procurorul sau grefierul care a primit corespondenţa.
(4)Toate celelalte categorii de corespondenţă se înregistrează în Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei (R-15), dându-se, cronologic, numere de înregistrare cu soţ şi indicativele corespunzătoare din nomenclatorul arhivistic.
(5)Documentele financiar-contabile se înregistrează în ordine cronologică în registrele prevăzute de legislaţia financiar-contabilă, completate la nivelul compartimentului economico-financiar şi administrativ.
(6)Lucrările efectuate din oficiu se înregistrează potrivit dispoziţiilor cuprinse în prezentul regulament, în raport cu conţinutul lor.
(7)Când pe parcursul soluţionării sau după definitivare unele lucrări înregistrate iniţial conform regulilor stabilite în prezentul regulament îşi schimbă caracterul, acestea se reînregistrează potrivit noii încadrări în nomenclatoare.
Art. 110
Primirea, evidenţa, întocmirea şi toate celelalte operaţiuni privind lucrările care conţin informaţii clasificate se efectuează potrivit dispoziţiilor prevăzute în ordinele procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism privind protecţia informaţiilor clasificate.
Art. 111
Lucrările care urmează să fie trimise spre rezolvare la două sau mai multe structuri ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se multiplică, după caz, integral sau parţial şi se predau acestora potrivit rezoluţiei de repartizare.
Art. 112
(1)Înregistrarea lucrărilor se face în sistem partidă, în sensul că toate revenirile şi lucrările intermediare, solicitările şi primirile de dosare sau de referate, precum şi orice date în legătură cu lucrarea de bază se înscriu în mod obligatoriu la numărul de înregistrare iniţial, astfel încât corespondenţa care se referă la lucrări anterioare să nu primească numere noi de înregistrare.
(2)Grefierii-şefi au obligaţia să urmărească dacă lucrările repartizate de conducătorii structurilor au fost efectuate în termenele stabilite de aceştia şi să îi informeze de îndată cu privire la existenţa unor lucrări nerezolvate.
Art. 113
(1)După efectuarea operaţiilor de înregistrare a corespondenţei, lucrările se predau celor cărora le-au fost repartizate, sub semnătură, în registrul de evidenţă a acestora.
(2)Lucrările rezolvate se predau de procurori şi de ceilalţi salariaţi grefierului-şef sau înlocuitorului acestuia, sub semnătură, în condica C-1 sau C-8, după caz.
(3)Grefierul-şef va face personal menţiunile corespunzătoare de scădere a lucrărilor şi de închidere a poziţiilor în registre.
(4)Circulaţia lucrărilor între grefă şi procurorii sau personalul auxiliar cărora li s-au repartizat spre soluţionare va fi evidenţiată în registrele în care sunt înscrise lucrările respective, iar predarea se va face pe condica de evidenţă a predării dosarelor şi lucrărilor C-7.
Art. 114
(1)Corespondenţa cu autorităţile străine, cu misiunile diplomatice şi oficiile consulare din ţara noastră, cu reprezentanţele străine, cu organizaţiile şi organismele internaţionale care îşi desfăşoară activitatea în România are loc în condiţiile legii.
(2)Comunicarea actelor procedurale către străini, persoane fizice ori juridice, cu domiciliul sau cu reşedinţa în România ori cu domiciliul în străinătate, care se află temporar în România, se va face direct, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.
(3)Comunicările prevăzute la alin. (2) se vor face după traducerea actelor în limba pe care aceste persoane o înţeleg sau în limba oficială a statului resortisant.
(4)Corespondenţa într-o limbă străină, primită de la alte persoane şi instituţii decât cele menţionate la alin. (1), se traduce în limba română.
Art. 115
(1)După efectuarea menţiunilor de scădere şi de închidere a lucrărilor rezolvate, corespondenţa se expediază destinatarilor.
(2)Grefierul-şef va urmări ca actele de procedură şi celelalte categorii de corespondenţă expediată să poarte semnătura celor în drept, să fie ştampilate şi să fie însoţite de anexele la care se referă.
Art. 116
(1)Înregistrarea corespondenţei pentru fiecare an începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie.
(2)Registrele se numerotează, iar pe copertele acestora se înscriu: denumirea registrului, anul, numărul iniţial şi ultimul număr de înregistrare. La sfârşitul anului sau la închiderea unui volum din registru se certifică de către grefierul-şef numărul înregistrărilor şi numărul filelor folosite.
Art. 117
(1)Nu se admit ştersături în registre şi condici. Eventualele menţiuni eronate se barează printr-o linie trasată cu cerneală şi se rescriu fie în cuprinsul aceleiaşi rubrici, fie în următorul rând liber din registru. Rectificarea va fi certificată, pe marginea filei din registru ori din condică, prin semnătura conducătorului structurii sau a persoanei desemnate să controleze activitatea grefei.
(2)În situaţia registrelor şi condicilor păstrate în format electronic, procedura îndreptării menţiunilor eronate este stabilită prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Art. 118
(1)Dosarele, întocmite separat pentru fiecare lucrare, se păstrează timp de un an la grefa structurii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, după care se depun la arhivă.
(2)Aranjarea actelor se face de procurorul care rezolvă lucrarea, iar numerotarea şi cusutul dosarelor, precum şi parafarea acestora se fac de grefierul-şef ori de un alt grefier desemnat de procurorul-şef al structurii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, după caz.
Art. 119
Activitatea de primire, înregistrare şi circuitul lucrărilor este controlată trimestrial de procurorul-şef corespunzător structurilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism sau de o altă persoană desemnată de acesta, care va întocmi o informare cu privire la neregulile constatate şi va lua măsurile de înlăturare a acestora ori va propune organelor ierarhic superioare luarea măsurilor care se impun.
CAPITOLUL V:Reguli speciale privind primirea, înregistrarea şi circuitul lucrărilor la structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism
Art. 120
(1)Corespondenţa adresată structurii centrale a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, cu excepţia lucrărilor privind informaţiile clasificate, se primeşte şi se sortează în raport cu obiectul acesteia de grefierul-şef direcţie.
(2)Sortarea corespondenţei de către grefierul-şef direcţie şi prezentarea acesteia spre examinare procurorului-şef al direcţiei ori în raport cu obiectul acesteia procurorilor-şefi adjuncţi ai direcţiei se fac, de regulă, în ziua primirii corespondenţei sau cel mai târziu a doua zi.
(3)Corespondenţa primită referitoare la lucrări anterioare sau la lucrări solicitate de alte organisme se predă de îndată de către grefierul-şef direcţie ori de către grefierul anume desemnat de acesta din cadrul Compartimentului registratură, grefă, statistică judiciară, arhivă şi relaţii cu publicul, în funcţie de obiectul acesteia, la grefa unde se află lucrarea de bază.
(4)Repartizarea lucrărilor spre soluţionare se face de către procurorul-şef direcţie ori de către procurorii-şefi adjuncţi ai acestuia, precum şi de către procurorii-şefi care au această atribuţie conform prezentului regulament, de regulă, în ziua prezentării corespondenţei sau, cel mai târziu, în 3 zile de la prezentare.
(5)Pentru lucrările privind informaţii clasificate se aplică în mod corespunzător dispoziţiile art. 49 alin. (3).
Art. 121
În funcţie de rezoluţia primită şi obiectul corespondenţei, aceasta se înregistrează în evidenţele direcţiei de către:
a)grefierii anume desemnaţi din cadrul Compartimentului registratură, grefă, statistică judiciară, arhivă şi relaţii cu publicul pentru corespondenţa care are ca obiect:
- plângeri, comunicări de evenimente şi alte date privind activitatea parchetelor, comunicări de situaţii statistice sau alte situaţii, lucrări periodice, analize, propuneri, corespondenţa oficială primită de la autorităţi şi instituţii publice, precum şi corespondenţa obişnuită se înregistrează în ordine cronologică în Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei (R-15) şi va primi numere cu soţ. După înscrierea numărului de înregistrare se va trece indicativul potrivit nomenclatorului arhivistic;
- denunţuri, sesizări, reclamaţii, cereri, plângeri şi memorii, altele decât cele penale, se înregistrează în Registrul de evidenţă a cererilor, reclamaţiilor, sesizărilor, plângerilor şi memoriilor adresate parchetului (R-34), dându-se numere de înregistrare fără soţ. După înscrierea numărului de înregistrare se va trece indicativul potrivit nomenclatorului arhivistic; - sesizările penale, precum şi celelalte plângeri, cereri, sesizări şi memorii ale persoanelor fizice şi juridice, depuse de acestea direct la structurile Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, vor purta menţiunea de primire aplicată de grefierul desemnat şi numărul de înregistrare în Registrul de audienţă (R-33) ori, după caz, menţiunea de primire aplicată de procurorul sau grefierul care a primit corespondenţa;
- lucrările adresate sau primite de la Biroul de tehnologia informaţiei;
b)grefierii-şefi secţie sau grefierii-şefi serviciu, dacă această atribuţie le-a fost delegată, pentru corespondenţa adresată sau provenită de la secţiile organizate în cadrul structurii centrale a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
c)grefierii-şefi serviciu din cadrul serviciilor structurii centrale a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism aflate în subordinea directă a procurorului-şef al direcţiei;
d)grefierul anume desemnat din cadrul birourilor structurii centrale a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism aflate în subordinea directă a procurorului-şef al direcţiei;
e)personalul anume desemnat din cadrul compartimentului economico-financiar şi administrativ.
Art. 122
(1)Lucrările efectuate din oficiu se înregistrează potrivit dispoziţiilor cuprinse în prezentul regulament, în raport cu conţinutul lor.
(2)Când pe parcursul soluţionării sau după definitivare unele lucrări înregistrate iniţial conform regulilor stabilite în prezentul regulament îşi schimbă caracterul, acestea se reînregistrează potrivit noii încadrări în nomenclatoare.
Art. 123
Lucrările care urmează să fie trimise spre rezolvare la două sau mai multe secţii/servicii/birouri ori la alte structuri ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se multiplică, după caz, integral sau parţial, şi se predau acestora, potrivit rezoluţiei de repartizare.
Art. 124
(1)Lucrările care se reţin la cabinetul conducerii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se înregistrează de către grefierii-şefi cabinet în registrul de intrare-ieşire aflat la cabinet. Pe aceste lucrări se aplică ştampila de înregistrare, iar în registrul aflat la cabinet şi pe lucrare, în dreptul numărului de înregistrare, se menţionează indicativul "C" pentru procurorul-şef direcţie, "C1" sau "C2" pentru procurorii-şefi adjuncţi ai acestuia.
(2)După înregistrare, lucrările se predau spre rezolvare potrivit rezoluţiei, sub semnătură.
(3)Documentele ce conţin informaţii clasificate se înregistrează la Serviciul informaţii clasificate.
Art. 125
(1)Corespondenţa conţinând menţiunea "personal" sau "confidenţial" va fi predată nedesfăcută destinatarilor acesteia. Persoanele cărora le este adresată vor deschide corespondenţa, vor examina conţinutul acesteia şi, în cazul în care vizează probleme de serviciu, o vor preda pentru repartizare.
(2)Corespondenţa adresată procurorului-şef direcţie cu menţiunea "personal" sau "confidenţial", primită de la instituţii sau organisme oficiale, va fi predată nedesfăcută direct la cabinetul său.
Art. 126
Se va prezenta procurorului-şef direcţie, indiferent de modul în care a fost adresată:
a)corespondenţa privind comportarea personalului Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism în exercitarea atribuţiilor de serviciu şi în societate;
b)scrisorile prin care se sesizează că s-au făcut reveniri repetate la memorii depuse anterior şi nu s-a primit răspuns;
c)corespondenţa privind încălcarea ordinii de drept de către autorităţile statului;
d)alte lucrări care, prin conţinutul lor deosebit, impun informarea procurorului-şef direcţie.
Art. 127
Dispoziţiile art. 106-119 se aplică corespunzător şi în raport cu primirea, înregistrarea şi circulaţia lucrărilor la structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.