Capitolul v - Reguli speciale privind primirea, înregistrarea şi circuitul lucrărilor la structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Regulament din 2024 de ordine interioară al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism
M.Of. 221 bis
În vigoare Versiune de la: 15 Martie 2024
CAPITOLUL V:Reguli speciale privind primirea, înregistrarea şi circuitul lucrărilor la structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism
Art. 120
(1)Corespondenţa adresată structurii centrale a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, cu excepţia lucrărilor privind informaţiile clasificate, se primeşte şi se sortează în raport cu obiectul acesteia de grefierul-şef direcţie.
(2)Sortarea corespondenţei de către grefierul-şef direcţie şi prezentarea acesteia spre examinare procurorului-şef al direcţiei ori în raport cu obiectul acesteia procurorilor-şefi adjuncţi ai direcţiei se fac, de regulă, în ziua primirii corespondenţei sau cel mai târziu a doua zi.
(3)Corespondenţa primită referitoare la lucrări anterioare sau la lucrări solicitate de alte organisme se predă de îndată de către grefierul-şef direcţie ori de către grefierul anume desemnat de acesta din cadrul Compartimentului registratură, grefă, statistică judiciară, arhivă şi relaţii cu publicul, în funcţie de obiectul acesteia, la grefa unde se află lucrarea de bază.
(4)Repartizarea lucrărilor spre soluţionare se face de către procurorul-şef direcţie ori de către procurorii-şefi adjuncţi ai acestuia, precum şi de către procurorii-şefi care au această atribuţie conform prezentului regulament, de regulă, în ziua prezentării corespondenţei sau, cel mai târziu, în 3 zile de la prezentare.
(5)Pentru lucrările privind informaţii clasificate se aplică în mod corespunzător dispoziţiile art. 49 alin. (3).
Art. 121
În funcţie de rezoluţia primită şi obiectul corespondenţei, aceasta se înregistrează în evidenţele direcţiei de către:
a)grefierii anume desemnaţi din cadrul Compartimentului registratură, grefă, statistică judiciară, arhivă şi relaţii cu publicul pentru corespondenţa care are ca obiect:
- plângeri, comunicări de evenimente şi alte date privind activitatea parchetelor, comunicări de situaţii statistice sau alte situaţii, lucrări periodice, analize, propuneri, corespondenţa oficială primită de la autorităţi şi instituţii publice, precum şi corespondenţa obişnuită se înregistrează în ordine cronologică în Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei (R-15) şi va primi numere cu soţ. După înscrierea numărului de înregistrare se va trece indicativul potrivit nomenclatorului arhivistic;
- denunţuri, sesizări, reclamaţii, cereri, plângeri şi memorii, altele decât cele penale, se înregistrează în Registrul de evidenţă a cererilor, reclamaţiilor, sesizărilor, plângerilor şi memoriilor adresate parchetului (R-34), dându-se numere de înregistrare fără soţ. După înscrierea numărului de înregistrare se va trece indicativul potrivit nomenclatorului arhivistic; - sesizările penale, precum şi celelalte plângeri, cereri, sesizări şi memorii ale persoanelor fizice şi juridice, depuse de acestea direct la structurile Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, vor purta menţiunea de primire aplicată de grefierul desemnat şi numărul de înregistrare în Registrul de audienţă (R-33) ori, după caz, menţiunea de primire aplicată de procurorul sau grefierul care a primit corespondenţa;
- lucrările adresate sau primite de la Biroul de tehnologia informaţiei;
b)grefierii-şefi secţie sau grefierii-şefi serviciu, dacă această atribuţie le-a fost delegată, pentru corespondenţa adresată sau provenită de la secţiile organizate în cadrul structurii centrale a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
c)grefierii-şefi serviciu din cadrul serviciilor structurii centrale a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism aflate în subordinea directă a procurorului-şef al direcţiei;
d)grefierul anume desemnat din cadrul birourilor structurii centrale a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism aflate în subordinea directă a procurorului-şef al direcţiei;
e)personalul anume desemnat din cadrul compartimentului economico-financiar şi administrativ.
Art. 122
(1)Lucrările efectuate din oficiu se înregistrează potrivit dispoziţiilor cuprinse în prezentul regulament, în raport cu conţinutul lor.
(2)Când pe parcursul soluţionării sau după definitivare unele lucrări înregistrate iniţial conform regulilor stabilite în prezentul regulament îşi schimbă caracterul, acestea se reînregistrează potrivit noii încadrări în nomenclatoare.
Art. 123
Lucrările care urmează să fie trimise spre rezolvare la două sau mai multe secţii/servicii/birouri ori la alte structuri ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se multiplică, după caz, integral sau parţial, şi se predau acestora, potrivit rezoluţiei de repartizare.
Art. 124
(1)Lucrările care se reţin la cabinetul conducerii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se înregistrează de către grefierii-şefi cabinet în registrul de intrare-ieşire aflat la cabinet. Pe aceste lucrări se aplică ştampila de înregistrare, iar în registrul aflat la cabinet şi pe lucrare, în dreptul numărului de înregistrare, se menţionează indicativul "C" pentru procurorul-şef direcţie, "C1" sau "C2" pentru procurorii-şefi adjuncţi ai acestuia.
(2)După înregistrare, lucrările se predau spre rezolvare potrivit rezoluţiei, sub semnătură.
(3)Documentele ce conţin informaţii clasificate se înregistrează la Serviciul informaţii clasificate.
Art. 125
(1)Corespondenţa conţinând menţiunea "personal" sau "confidenţial" va fi predată nedesfăcută destinatarilor acesteia. Persoanele cărora le este adresată vor deschide corespondenţa, vor examina conţinutul acesteia şi, în cazul în care vizează probleme de serviciu, o vor preda pentru repartizare.
(2)Corespondenţa adresată procurorului-şef direcţie cu menţiunea "personal" sau "confidenţial", primită de la instituţii sau organisme oficiale, va fi predată nedesfăcută direct la cabinetul său.
Art. 126
Se va prezenta procurorului-şef direcţie, indiferent de modul în care a fost adresată:
a)corespondenţa privind comportarea personalului Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism în exercitarea atribuţiilor de serviciu şi în societate;
b)scrisorile prin care se sesizează că s-au făcut reveniri repetate la memorii depuse anterior şi nu s-a primit răspuns;
c)corespondenţa privind încălcarea ordinii de drept de către autorităţile statului;
d)alte lucrări care, prin conţinutul lor deosebit, impun informarea procurorului-şef direcţie.
Art. 127
Dispoziţiile art. 106-119 se aplică corespunzător şi în raport cu primirea, înregistrarea şi circulaţia lucrărilor la structura centrală a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.