Secţiunea 2 - B. Managerul spitalului - Regulament din 2020 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix

M.Of. 91

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 28 Ianuarie 2021
SECŢIUNEA 2:B. Managerul spitalului
Art. 21
Managerul Spitalului Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix încheie contract de management cu Ministerul Sănătăţii, conform Legii nr. 95/2006 republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, în urma evaluării anuale efectuate pe baza criteriilor de performanţă stabilite de Ministerul Sănătăţii, conform prevederilor legale.
Art. 22
Atribuţiile managerului sunt prevăzute în contractul de management, conform ordinului ministrului sănătăţii.
Art. 23
Managerul exercită atribuţiile prevăzute de lege în domeniul:
a)politicii de personal şi al structurii organizatorice a spitalului;
b)managementului serviciilor medicale;
c)managementului economico-financiar;
d)managementului administrativ;
e)incompatibilităţilor şi al conflictului de interese.
Art. 24
Atribuţiile principale ale managerului în domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice sunt:
a)stabileşte şi aprobă numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de normativul de personal în vigoare şi pe baza propunerilor şefilor de secţii şi a responsabililor structurilor funcţionale din spital;
b)aprobă organizarea concursurilor pentru posturile vacante, numeşte şi eliberează din funcţie personalul spitalului;
c)aprobă programul de lucru, pe locuri de muncă şi categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine;
d)organizează concurs pentru ocuparea funcţiilor specifice Comitetului director;
e)înfiinţează, cu aprobarea Comitetului director, comisii specializate în cadrul spitalului, necesare pentru realizarea unor activităţi specifice, cum ar fi: Comisia medicamentului, Comisia nucleul de calitate, Comisia de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial, Comisia de alimentaţie şi dietetică etc., al căror mod de organizare şi funcţionare este prevăzut în prezentul regulament de organizare şi funcţionare al spitalului;
f)aprobă planul de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
g)propune, ca urmare a analizei în cadrul Comitetului director, structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unităţii, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii, în condiţiile legii;
h)analizează modul de îndeplinire a obligaţiilor membrilor Comitetului director, ai Consiliului medical şi Consiliului etic şi dispune măsurile necesare în vederea îmbunătăţirii activităţii spitalului;
i)negociază contractul colectiv de muncă la nivel de spital.
Art. 25
Atribuţiile principale ale managerului în domeniul serviciilor medicale sunt:
a)elaborează planul de dezvoltare al spitalului pe perioada mandatului său, pe baza nevoilor de servicii medicale ale populaţiei deservite, ca urmare a propunerilor Consiliului medical, pe care îl supune aprobării Consiliului de administraţie;
b)aprobă formarea şi utilizarea fondului de dezvoltare al spitalului, pe baza propunerilor Comitetului director, cu respectarea prevederilor legale;
c)aprobă planul anual de servicii medicale, elaborat de Comitetul director, la propunerea Consiliului medical;
d)aprobă măsurile propuse de Comitetul director pentru dezvoltarea activităţii spitalului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei;
e)elaborează şi pune la dispoziţia Consiliului de administraţie rapoarte privind activitatea spitalului şi aplică strategiile şi politica de dezvoltare în domeniul sanitar ale Ministerului Sănătăţii, adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populaţia deservită;
f)îndrumă şi coordonează activitatea de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
g)urmăreşte realizarea activităţilor de control al calităţii serviciilor medicale oferite de spital, coordonată de directorul medical, cu sprijinul Consiliului medical şi al celui ştiinţific;
h)negociază şi încheie, în numele şi pe seama spitalului, protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi furnizori de servicii pentru asigurarea continuităţii şi creşterii calităţii serviciilor medicale;
i)negociază şi încheie contractul de furnizare de servicii medicale cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Bihor, în condiţiile stabilite în contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;
j)răspunde de asigurarea, în condiţiile legii, a calităţii actului medical, a respectării condiţiilor de cazare, igienă, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nosocomiale, precum şi de acoperirea de către spital a prejudiciilor cauzate pacienţilor.
Art. 26
Atribuţiile principale ale managerului în domeniul economico-financiar sunt:
a)răspunde de organizarea activităţii spitalului pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli propriu, elaborat de către Comitetul director pe baza propunerilor fundamentate ale conducătorilor secţiilor structurilor funcţionale din cadrul spitalului, pe care îl supune aprobării ordonatorului de credite principal - Ministerul Sănătăţii, după avizarea acestuia de către Consiliul de administraţie, în condiţiile legii;
b)răspunde de asigurarea realizării veniturilor şi de fundamentarea cheltuielilor în raport cu acţiunile şi obiectivele din anul bugetar pe titluri, articole şi alineate, conform clasificaţiei bugetare;
c)răspunde de raportarea lunară şi trimestrială a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi de publicarea acesteia pe site-ul Ministerului Sănătăţii;
d)aprobă şi răspunde de realizarea programului anual de achiziţii publice;
e)aprobă lista investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, la propunerea Comitetului director;
f)identifică, împreună cu Consiliul de administraţie, surse suplimentare pentru creşterea veniturilor spitalului, cu respectarea prevederilor legale;
g)îndeplineşte toate atribuţiile care decurg din calitatea de ordonator terţiar de credite, conform legii.
Art. 27
Atribuţiile principale ale managerului în domeniul administrativ sunt:
a)reprezintă spitalul în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
b)încheie acte juridice în numele şi pe seama spitalului, conform legii;
c)încheie contracte de colaborare cu instituţiile de învăţământ superior medical, respectiv unităţile de învăţământ medical, în conformitate cu metodologia elaborată de Ministerul Sănătăţii, în vederea asigurării condiţiilor corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţilor de învăţământ;
d)pune la dispoziţia organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, informaţii privind activitatea spitalului;
e)transmite Ministerului Sănătăţii informări trimestriale şi anuale cu privire la patrimoniul dat în folosinţă, realizarea indicatorilor activităţii medicale, precum şi la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
f)conduce activitatea curentă a spitalului, în conformitate cu reglementările în vigoare;
g)respectă Strategia naţională de raţionalizare a spitalelor, aprobată prin hotărâre a Guvernului;
h)elaborează, împreună cu Comitetul director, planul de acţiune pentru situaţii speciale şi coordonează asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale, epidemii şi alte situaţii de criză, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
i)asigură şi răspunde de organizarea activităţilor de învăţământ şi cercetare, astfel încât să consolideze calitatea actului medical, cu respectarea drepturilor pacienţilor, a eticii şi deontologiei medicale.
Art. 28
Managerul mai are următoarele atribuţii:
a)asigură cadrul organizatoric şi funcţional necesar desfăşurării activităţii de audit public intern, cu acordul Ministerului Sănătăţii;
b)aprobă planul anual de audit public intern al spitalului, rapoartele elaborate în urma misiunilor de audit intern şi raportul anual al activităţii de audit.
Art. 29
Dispoziţiile referitoare la incompatibilităţi şi conflicte de interese se aplică în mod corespunzător şi funcţiei de manager, conform reglementărilor legale.