Art. 25. - Regulament din 2020 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix
M.Of. 91
Ieşit din vigoare Versiune de la: 28 Ianuarie 2021
Art. 25
Atribuţiile principale ale managerului în domeniul serviciilor medicale sunt:
a)elaborează planul de dezvoltare al spitalului pe perioada mandatului său, pe baza nevoilor de servicii medicale ale populaţiei deservite, ca urmare a propunerilor Consiliului medical, pe care îl supune aprobării Consiliului de administraţie;
b)aprobă formarea şi utilizarea fondului de dezvoltare al spitalului, pe baza propunerilor Comitetului director, cu respectarea prevederilor legale;
c)aprobă planul anual de servicii medicale, elaborat de Comitetul director, la propunerea Consiliului medical;
d)aprobă măsurile propuse de Comitetul director pentru dezvoltarea activităţii spitalului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei;
e)elaborează şi pune la dispoziţia Consiliului de administraţie rapoarte privind activitatea spitalului şi aplică strategiile şi politica de dezvoltare în domeniul sanitar ale Ministerului Sănătăţii, adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populaţia deservită;
f)îndrumă şi coordonează activitatea de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
g)urmăreşte realizarea activităţilor de control al calităţii serviciilor medicale oferite de spital, coordonată de directorul medical, cu sprijinul Consiliului medical şi al celui ştiinţific;
h)negociază şi încheie, în numele şi pe seama spitalului, protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi furnizori de servicii pentru asigurarea continuităţii şi creşterii calităţii serviciilor medicale;
i)negociază şi încheie contractul de furnizare de servicii medicale cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Bihor, în condiţiile stabilite în contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;
j)răspunde de asigurarea, în condiţiile legii, a calităţii actului medical, a respectării condiţiilor de cazare, igienă, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nosocomiale, precum şi de acoperirea de către spital a prejudiciilor cauzate pacienţilor.