Secţiunea 1 - I. SECŢIILE CLINICE/UNITATEA DE ÎNGRIJIRE A ARŞILOR ŞI COMPARTIMENTELE CU PATURI - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti

M.Of. 317 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 23 Aprilie 2019
SECŢIUNEA 1:I. SECŢIILE CLINICE/UNITATEA DE ÎNGRIJIRE A ARŞILOR ŞI COMPARTIMENTELE CU PATURI
SUBSECŢIUNEA 0:
Art. 28
Secţiile/compartimentele cu paturi sunt organizate pe profile de specialitate.
Art. 29
- Secţia cu paturi este condusă de către un medic şef de secţie, sau în absenţa acestuia, de către unul din medicii primari desemnaţi, iar compartimentele sunt conduse de către un medic coordonator având aceleaşi atribuţii ca şi medicul şef secţie.
Art. 30
(1)Secţia/compartimentul cu paturi, are următoarele atribuţii:
1.acordarea asistenţei medicale;
2.îndrumarea tehnică a asistenţei medicale;
3.promovarea activităţii de învăţământ, ştiinţifice şi de cercetare.
(2)_
1.Acordarea asistenţei medicale:
a)repartizarea bolnavilor în saloane, în condiţiile aplicării măsurilor referitoare la combaterea infecţiilor asociate;
b)asigurarea examinării medicale complete şi a investigaţiilor minime a bolnavilor în ziua internării;
c)efectuarea în cel mai scurt timp a investigaţiilor necesare stabilirii diagnosticului;
d)declararea cazurilor de boli contagioase, a infecţiilor asociate, a accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, conform reglementărilor în vigoare;
e)asigurarea tratamentului medical complet (curativ, preventiv şi de recuperare), individualizat şi diferenţiat, în raport cu starea bolnavului, cu forma şi stadiul evolutiv al bolii, prin aplicarea diferitelor proceduri, tehnici medicale şi chirurgicale, indicarea, folosirea şi administrarea alimentaţiei dietetice, medicamentelor, agenţilor fizici, balneari, climatici, a gimnasticii medicale, ergoterapiei, instrumentarului şi aparaturii medicale;
f)asigurarea, ziua şi noaptea, a îngrijirii medicale necesare pe întreaga durată a internării;
g)asigurarea trusei de urgenţă, conform normelor ministrului sănătăţii;
h)asigurarea medicamentelor necesare tratamentului indicat şi administrarea corectă a acestora, fiind interzisă păstrarea medicamentelor la patul bolnavului;
i)asigurarea condiţiilor necesare recuperării medicale, precoce;
j)asigurarea alimentaţiei bolnavilor, în concordanţă cu diagnosticul şi stadiul evolutiv al bolii;
k)desfăşurarea unei activităţi care să asigure bolnavilor internaţi un regim raţional de odihnă şi de servirea mesei, de igienă personală, de primirea vizitelor şi păstrarea legăturii cu familia;
l)transmiterea concluziilor diagnostice şi a indicaţiilor terapeutice pentru bolnavii externaţi, unităţilor sanitare ambulatorii, medicilor de familie, prin scrisori medicale;
m)educaţia sanitară a bolnavilor şi aparţinătorilor.
2.Îndrumarea tehnică a activităţii de asistenţă medicală:
a)îndrumarea, sprijinirea şi controlul concret al modului de acordare a asistenţei medicale a populaţiei în profilul respectiv, în ambulatoriul integrat al spitalului, cabinete;
b)asigurarea ridicării nivelului tehnic şi profesional al personalului medico-sanitar propriu şi a instruirii personalului medico-sanitar aflat în stagii practice;
c)analiza periodică a stării de sănătate a populaţiei şi a calităţii asistenţei medicale.
3.Promovarea activităţilor de învăţământ şi cercetare ştiinţifică:
a)asigurarea desfăşurării practice a învăţământului medical superior şi mediu, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
b)asigurarea condiţiilor de participare la cursuri postuniversitare şi de perfecţionare profesională a personalului;
c)asigurarea condiţiilor pentru întregul personal, în vederea însuşirii noutăţilor din domeniul medical;
d)efectuarea de studii şi cercetări medicale, în legătură cu aplicarea de metode noi de investigaţii şi tratament, conform prevederilor statutului personalului sanitar.
SUBSECŢIUNEA 1:Secţiile cu profil medical
Art. 31
Secţiile cu profil medical au în principal următoarele atribuţii:
a)asigurarea tratamentului medical complet (curativ, preventiv şi de recuperare), individualizat şi diferenţiat, în raport cu starea bolnavului, cu forma şi stadiul evolutiv al bolii, prin aplicarea diferitelor procedee şi tehnici medicale;
b)îmbăierea, dezinfecţia şi deparazitarea bolnavilor;
c)asigurarea transportului bolnavilor în secţie;
d)ţinerea evidenţei zilnice a internării bolnavilor şi asigurarea comunicării cu secţiile privind locurile libere;
e)repartizarea bolnavilor în saloane, în condiţiile aplicării măsurilor referitoare la prevenirea şi combaterea infecţiilor interioare;
f)efectuarea în cel mai scurt timp a examenului clinic şi investigaţiilor necesare stabilirii diagnosticului;
g)declararea cazurilor de boli contagioase şi a bolilor profesionale conform reglementărilor în vigoare;
h)recoltarea de probe biologice pentru efectuarea analizelor;
i)indicarea, folosirea şi administrarea medicamentelor, a instrumentarului şi aparaturii medicale;
j)asigurarea timp de 24 de ore a îngrijirii medicale necesare pe toată durata internării;
k)obţinerea consimţământului informat în scris al pacientului privind tratamentul necesar;
l)asigurarea medicamentelor necesare tratamentului indicat şi administrarea curentă a acestora;
m)asigurarea alimentaţiei bolnavilor, în concordanţă cu diagnosticul şi stadiul evolutiv al bolii;
n)desfăşurarea unei activităţi care să asigure bolnavilor internaţi un regim raţional de odihnă şi servire a mesei, de igienă personală, de primire a vizitelor şi păstrarea legăturii acestora cu familia;
o)educaţia sanitară a bolnavilor şi aparţinătorilor.
SUBSECŢIUNEA 2:2. Secţiile cu profil chirurgical
Art. 32
Secţiile cu profil chirurgical au în principal, următoarele atribuţii:
a)examinarea imediată, completă, trierea medicală şi epidemiologică a bolnavilor pentru internare;
b)asigurarea primului ajutor şi acordarea asistenţei medicale calificate şi specializate, până când bolnavul este stabilizat şi ajunge în secţie;
c)asigurarea aparatului de urgenţă, cu aprobarea conducerii spitalului;
d)îmbăierea bolnavilor, dezinfecţia şi deparazitarea bolnavilor;
e)asigurarea transportului bolnavilor în secţie;
f)ţinerea evidenţei zilnice a internării bolnavilor şi asigurarea comunicării cu secţiile privind locurile libere;
g)repartizarea bolnavilor în saloane, cu respectarea măsurilor de prevenire şi combatere a infecţiilor asociate;
h)examinarea imediată de către medicul chirurg a bolnavilor internaţi de urgenţă, precum şi a celor cu stare biologică alterată;
i)stabilirea parcursului în vederea confirmării precizării sau nuanţării diagnosticului de internare;
j)precizarea cât mai rapidă, prin consultări de specialitate, a afecţiunilor asociate patologiei chirurgicale;
k)întocmirea foii de observaţie în primele 24 de ore pentru pacienţii cronici şi la prezentare pentru pacienţii internaţi de urgenţă;
l)stabilirea diagnosticului preoperator, inclusiv stadiul bolii;
m)stabilirea indicaţiei operatorii, justificarea acesteia, precum şi alegerea procedurii tehnice şi tactice la propunerea medicului curant şi cu acordul şefului de secţie;
n)obţinerea consimţământului informat în scris al pacientului în tratamentul chirurgical propus;
o)pregătirea preoperatorie generală, locală, precum şi asigurarea consultului preanestezic;
p)asigurarea şi verificarea îndeplinirii tratamentelor medicale pre- şi postoperatorii;
q)supravegherea evoluţiei pre- şi postoperatorii generale şi locale;
r)precizarea recomandărilor de urmat la externare, precum şi stabilirea contactelor postoperatorii.
SUBSECŢIUNEA 3:3. Secţia clinică ATI şi compartimentele ATI
Art. 33
- Secţia clinică anestezie şi terapie intensivă şi compartimentele ATI au în principal următoarele atribuţii:
a)admiterea în secţie în cazul a două categorii de pacienţi: pacienţii în postoperator şi urgenţele transferate din secţii/compartimente;
b)admisia, monitorizarea şi tratamentul specific pacienţilor care prezintă insuficienţa/malfuncţionarea a cel puţin un sistem de organe vitale (insuficienţă respiratorie, cardio-circulatorie, renală etc.);
c)admisia, monitorizarea şi tratamentul specific pacienţilor aflaţi în status postoperator precoce, care au suferit incidente adverse ameninţătoare de viaţă, survenite intraoperator;
d)repartizarea bolnavilor în saloane în condiţiile aplicării măsurilor referitoare la prevenirea şi combaterea infecţiilor asociate asistentei medicale;
e)declararea cazurilor de boli contagioase şi a bolilor profesionale conform reglementărilor în vigoare;
f)declararea cazurilor de boli asociate şi a bolilor profesionale conform reglementărilor în vigoare;
g)asigurarea tratamentului medical complet (curativ, preventiv şi de recuperare), individualizat şi diferenţiat, în raport cu starea bolnavului, cu forma şi stadiul evolutiv al bolii, prin aplicarea diferitelor procedee şi tehnici medicale şi de anestezie; indicarea, folosirea şi administrarea alimentaţiei dietetice, a medicamentelor, a agenţilor fizici, a instrumentarului şi aparaturii medicale, precum şi asigurarea timp de 24 de ore a îngrijirii medicale necesare pe toată durata internării;
h)consulturi interdisciplinare în cazurile complicate;
i)asigurarea medicamentelor necesare tratamentului indicat şi administrarea curentă a acestora, fiind interzisă păstrarea medicamentelor la patul bolnavului;
j)asigurarea condiţiilor necesare recuperării medicale precoce;
k)asigurarea alimentaţiei bolnavilor, în concordanţă cu diagnosticul şi stadiul evolutiv al bolii;
l)desfăşurarea unei activităţi care să asigure bolnavilor internaţi un regim raţional de odihnă şi servire a mesei, de igienă personală, de primire a vizitelor şi păstrare a legăturii acestora cu familia;
m)educaţia sanitară a bolnavilor şi a aparţinătorilor;
n)cazurile mult prea grave, cu prognostic extrem de sever, se direcţionează spre servicii de paliaţie.