Art. 30. - Secţia/compartimentul cu paturi, are următoarele atribuţii: - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti

M.Of. 317 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 23 Aprilie 2019
Art. 30
(1)Secţia/compartimentul cu paturi, are următoarele atribuţii:
1.acordarea asistenţei medicale;
2.îndrumarea tehnică a asistenţei medicale;
3.promovarea activităţii de învăţământ, ştiinţifice şi de cercetare.
(2)_
1.Acordarea asistenţei medicale:
a)repartizarea bolnavilor în saloane, în condiţiile aplicării măsurilor referitoare la combaterea infecţiilor asociate;
b)asigurarea examinării medicale complete şi a investigaţiilor minime a bolnavilor în ziua internării;
c)efectuarea în cel mai scurt timp a investigaţiilor necesare stabilirii diagnosticului;
d)declararea cazurilor de boli contagioase, a infecţiilor asociate, a accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, conform reglementărilor în vigoare;
e)asigurarea tratamentului medical complet (curativ, preventiv şi de recuperare), individualizat şi diferenţiat, în raport cu starea bolnavului, cu forma şi stadiul evolutiv al bolii, prin aplicarea diferitelor proceduri, tehnici medicale şi chirurgicale, indicarea, folosirea şi administrarea alimentaţiei dietetice, medicamentelor, agenţilor fizici, balneari, climatici, a gimnasticii medicale, ergoterapiei, instrumentarului şi aparaturii medicale;
f)asigurarea, ziua şi noaptea, a îngrijirii medicale necesare pe întreaga durată a internării;
g)asigurarea trusei de urgenţă, conform normelor ministrului sănătăţii;
h)asigurarea medicamentelor necesare tratamentului indicat şi administrarea corectă a acestora, fiind interzisă păstrarea medicamentelor la patul bolnavului;
i)asigurarea condiţiilor necesare recuperării medicale, precoce;
j)asigurarea alimentaţiei bolnavilor, în concordanţă cu diagnosticul şi stadiul evolutiv al bolii;
k)desfăşurarea unei activităţi care să asigure bolnavilor internaţi un regim raţional de odihnă şi de servirea mesei, de igienă personală, de primirea vizitelor şi păstrarea legăturii cu familia;
l)transmiterea concluziilor diagnostice şi a indicaţiilor terapeutice pentru bolnavii externaţi, unităţilor sanitare ambulatorii, medicilor de familie, prin scrisori medicale;
m)educaţia sanitară a bolnavilor şi aparţinătorilor.
2.Îndrumarea tehnică a activităţii de asistenţă medicală:
a)îndrumarea, sprijinirea şi controlul concret al modului de acordare a asistenţei medicale a populaţiei în profilul respectiv, în ambulatoriul integrat al spitalului, cabinete;
b)asigurarea ridicării nivelului tehnic şi profesional al personalului medico-sanitar propriu şi a instruirii personalului medico-sanitar aflat în stagii practice;
c)analiza periodică a stării de sănătate a populaţiei şi a calităţii asistenţei medicale.
3.Promovarea activităţilor de învăţământ şi cercetare ştiinţifică:
a)asigurarea desfăşurării practice a învăţământului medical superior şi mediu, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
b)asigurarea condiţiilor de participare la cursuri postuniversitare şi de perfecţionare profesională a personalului;
c)asigurarea condiţiilor pentru întregul personal, în vederea însuşirii noutăţilor din domeniul medical;
d)efectuarea de studii şi cercetări medicale, în legătură cu aplicarea de metode noi de investigaţii şi tratament, conform prevederilor statutului personalului sanitar.