Capitolul ii - Organizarea şi funcţionarea Comisiei - Regulament din 2015 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră, precum şi criteriile de atestare pentru activitatea de exploatare forestieră

M.Of. 693

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 14 Octombrie 2015
CAPITOLUL II:Organizarea şi funcţionarea Comisiei
Art. 4
Pentru atestarea operatorilor economici care desfăşară activitatea de exploatare a masei lemnoase se organizează următoarele structuri:
a)Comisia de atestare;
b)secretariatul Comisiei de atestare;
c)secretariatul Comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 5
(1)Comisia de atestare este compusă din 13 membri, inclusiv preşedintele şi vicepreşedintele, care au drept de vot, iar componenţa acesteia este prevăzută în anexa nr. 1.
(2)În prima şedinţă de lucru membrii Comisiei îşi aleg prin vot secret, cu majoritate simplă, preşedintele şi vicepreşedintele.
(3)Comisia îşi desfăşoară activitatea în prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui şi a minimum 6 membri.
(4)Hotărârile Comisiei se iau cu votul majorităţii simple a membrilor Comisiei.
(5)Persoanele nominalizate în Comisie îşi păstrează această calitate doar pe perioada în care sunt angajaţi ai instituţiilor sau entităţilor pe care le reprezintă.
Art. 6
Secretariatul Comisiei este format din 5 persoane, iar componenţa acestuia este prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 7
Atribuţiile Comisiei sunt următoarele:
a)examinarea cererilor şi a documentelor prezentate pentru atestare/reatestare şi adoptarea hotărârilor cu privire la îndeplinirea condiţiilor de atestare;
b)eliberarea certificatelor de atestare/reatestare pentru operatorii economici care îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezentul regulament;
c)respingerea cererilor de atestare/reatestare pentru operatorii economici care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezentul regulament, cu motivarea respingerii şi comunicarea acesteia solicitanţilor, prin secretariatul Comisiei;
d)retragerea certificatelor de atestare/reatestare;
e)stabilirea nivelului maxim al volumului anual de lemn pe picior posibil de exploatat pentru fiecare operator economic care solicită atestarea, în funcţie de documentele prezentate Comisiei;
f)afişarea pe site-ul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură a listei operatorilor economici atestaţi pentru activitatea de exploatare a masei lemnoase;
g)informarea anuală a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură cu privire la activitatea Comisiei.
Art. 8
Atribuţiile preşedintelui Comisiei sunt următoarele:
a)aprobarea graficelor cu programarea şedinţelor Comisiei, la propunerea secretariatului;
b)semnarea, în conformitate cu hotărârile Comisiei, a certificatelor de atestare/reatestare sau, după caz, a comunicărilor de respingere a cererilor de atestare/reatestare, cu motivarea aferentă, a comunicărilor de retragere a certificatelor de atestare/reatestare;
c)formularea propunerii de înlocuire a membrilor Comisiei care nu îşi îndeplinesc atribuţiile prevăzute de prezentul regulament;
d)semnarea tuturor documentelor care privesc activitatea Comisiei.
Art. 9
(1)Vicepreşedintele Comisiei coordonează activitatea secretariatului şi răspunde de asigurarea condiţiilor normale de desfăşurare a activităţilor curente.
(2)Vicepreşedintele Comisiei exercită atribuţiile preşedintelui, în lipsa acestuia.
Art. 10
Atribuţiile secretariatului Comisiei sunt următoarele:
a)primirea şi înregistrarea documentaţiilor necesare atestării/reatestării;
b)întocmirea graficului de şedinţe, pe care îl supune spre aprobare preşedintelui Comisiei;
c)pregătirea şedinţelor şi asigurarea logisticii necesare desfăşurării acestora;
d)inventarierea documentelor din dosarele prezentate pentru atestare/reatestare, completarea unei fişe pentru fiecare dosar şi returnarea dosarelor incomplete care au fost respinse de Comisie;
e)redactarea certificatelor de atestare/reatestare şi prezentarea acestora spre semnare preşedintelui Comisiei, potrivit hotărârilor acesteia;
f)întocmirea comunicărilor către operatorii economici cărora le-au fost respinse cererile de atestare/reatestare, cu menţionarea motivelor de respingere şi prezentarea acestora spre semnare preşedintelui Comisiei;
g)ţinerea evidenţei dosarelor de atestare/reatestare într-un registru special şi reactualizarea, după fiecare şedinţă, a listei operatorilor economici atestaţi/reatestaţi, în ordinea emiterii certificatelor, pe suport electronic, precum şi a celor respinşi;
h)arhivarea dosarelor care au fost analizate de Comisie;
i)comunicarea către operatorii economici a hotărârii Comisiei privind retragerea certificatului de atestare/reatestare;
j)întocmirea procesului-verbal de şedinţă şi consemnarea modului în care se desfăşoară lucrările Comisiei;
k)redactarea hotărârilor Comisiei şi a celorlalte documente emise de aceasta;
l)ţinerea evidenţei personalului de specialitate pentru fiecare operator economic;
m)comunicarea informaţiilor privind întocmirea documentaţiilor aferente cererilor de atestare/reatestare către operatorii economici interesaţi.
Art. 11
(1)ASFOR asigură, în condiţiile legii, susţinerea financiară şi spaţiul pentru desfăşurarea activităţii Comisiei, în baza încasărilor din tariful de atestare/reatestare/revizuire.
(2)Tarifele de atestare/reatestare/revizuire se fundamentează de ASFOR, se aprobă prin votul majorităţii membrilor Comisiei în prima şedinţă şi se modifică anual, în luna ianuarie, în funcţie de indicele de inflaţie din anul anterior.
(3)Operatorii economici care solicită atestarea au obligaţia de a depune contravaloarea tarifului de atestare/reatestare/revizuire, în numerar, la casieria ASFOR, sau prin ordin de plată, în contul deschis separat pentru această activitate, anterior analizei în Comisie.
(4)Cheltuielile pentru funcţionarea Comisiei de atestare, editarea certificatelor de atestare, indemnizaţia de şedinţă pentru persoanele nominalizate în Comisie şi pentru persoanele care asigură secretariatul acesteia se suportă de către ASFOR din tarifele încasate.
(5)Un cuantum de 80% din tarifele încasate se acordă ca indemnizaţie de şedinţă persoanelor nominalizate în Comisie şi în secretariatul acesteia.
(6)Persoanele care asigură secretariatul Comisiei primesc ca indemnizaţie de şedinţă 50% din valoarea cuvenită persoanelor nominalizate în Comisie.
(7)Acordarea indemnizaţiei de şedinţă este condiţionată de participarea la şedinţa de atestare.