Secţiunea 5 - Atribuţiile comisiei de examen şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor - Regulament din 2011 privind criteriile şi modul de evaluare a performanţelor profesionale individuale anuale ale personalului contractual şi de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi din cadrul instituţiilor publice care funcţionează în subordinea acestuia

M.Of. 650

În vigoare
Versiune de la: 12 Septembrie 2011
SECŢIUNEA 5:Atribuţiile comisiei de examen şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor
Art. 27
Comisia de examen are următoarele atribuţii principale:
a)selectează dosarele candidaţilor;
b)stabileşte tipul probelor de examen: proba scrisă sau proba practică şi interviul, după caz;
c)stabileşte subiectele pentru proba scrisă;
d)stabileşte planul probei practice şi asigură condiţiile pentru desfăşurarea acesteia;
e)stabileşte planul interviului şi realizează interviul;
f)notează pentru fiecare candidat proba scrisă sau proba practică şi interviul;
g)transmite secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaţilor;
h)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de examen, precum şi raportul final al examenului, prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 28
(1)Comisia de examen va evalua candidatul în cadrul examenului de promovare în grade sau trepte profesionale pe baza următoarelor criterii:
a)cunoştinţe teoretice necesare funcţiei evaluate;
b)comportament în situaţii de criză;
c)abilităţi de comunicare;
d)capacitate de sinteză.
(2)Candidatul este evaluat la criteriul prevăzut la alin. (1) lit. a) pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care să ateste pregătirea profesională şi gradul de acumulare a experienţei profesionale în domeniul respectiv. Proba scrisă poate fi susţinută şi sub forma unui test-grilă.
(3)Candidatul este evaluat la criteriile prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) în cadrul interviului.
(4)Comisia de examen poate stabili şi alte criterii de evaluare specifice care vor fi evaluate în cadrul interviului, cum ar fi:
a)complexitate, iniţiativă, creativitate şi diversitate a activităţilor;
b)judecata şi impactul deciziilor;
c)influenţă, coordonare şi supervizare.
Art. 29
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise, probei practice şi a interviului;
b)transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 30
Secretarul comisiei de examen şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor au următoarele atribuţii principale:
a)primesc dosarele de examen ale candidaţilor, respectiv contestaţiile, după caz;
b)convoacă membrii comisiei de examen, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;
c)întocmesc, redactează şi semnează alături de comisia de examen, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia, inclusiv raportul final al examenului care va fi semnat de toţi membrii comisiei;
d)asigură transmiterea/afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele examenului, respectiv rezultatele eventualelor contestaţii;
e)îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a examenului.