Secţiunea 1 - Înscrierea şi dosarul de concurs - Regulament-Cadru din 2025 privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante prevăzute pentru funcţii de execuţie specifice Ministerului Afacerilor Externe

M.Of. 794

În vigoare
Versiune de la: 26 August 2025
SECŢIUNEA 1:Înscrierea şi dosarul de concurs
Art. 8
(1)Candidaţii au la dispoziţie 10 zile lucrătoare pentru înscriere, conform anunţului de organizare a concursurilor.
(2)Înscrierea la concurs se realizează prin intermediul formularului electronic disponibil pe pagina de internet a MAE, secţiunea Carieră - "Oportunităţi de angajare".
(3)Pentru a putea participa la concurs, candidaţii îşi exprimă acordul pentru prelucrarea de către MAE a datelor cu caracter personal. Datele de identitate furnizate de candidaţi vor fi verificate cu înregistrările din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor. Neconformitatea completării datelor de identitate atrage imposibilitatea participării la concurs.
Art. 9
(1)Candidaţii încarcă în formularul electronic următoarele documente personale, scanate după original, în format.pdf:
a)actul de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate (în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare); paşaport simplu CRDS (cetăţean român cu domiciliul în străinătate), exclusiv pentru cetăţenii români care şi-au stabilit domiciliul în străinătate;
b)certificatul de căsătorie sau alt document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
c)diploma de studii superioare care corespund unui număr de minimum 240 de credite transferabile, conform ECTS/SECT, sau minimum 300 de credite, în cazul dublei specializări sau, după caz, diploma de bacalaureat, respectiv adeverinţa de absolvire (pentru absolvenţii cărora nu li s-a eliberat încă diploma de licenţă, respectiv diploma de bacalaureat) aflată în termen de valabilitate, conform prevederilor legale; diplomele de absolvire eliberate de instituţii de învăţământ din afara ţării vor fi însoţite de atestatele de recunoaştere sau echivalare, emise de ministerul român de resort pentru domeniul educaţiei, sau de dovada depunerii solicitării de recunoaştere sau de echivalare a acestora;
d)certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
e)formularul de înscriere la concurs (document pus la dispoziţie de MAE odată cu instrucţiunile de înscriere la concurs), semnat de candidat, în care fiecare candidat va preciza, după caz, şi limba străină care va fi testată în timpul concursului;
f)curriculum vitae, model comun european, tehnoredactat în limba română;
g)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii, în conformitate cu dispoziţiile art. 35 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
h)alte diplome şi certificate care atestă pregătirea candidaţilor (dacă este cazul);
i)documente care să ateste experienţa sau vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor, în cazul în care condiţiile specifice de ocupare a postului solicită acest lucru.
(2)Documentele redactate în limbi străine trebuie însoţite de traducerea în limba română, cu excepţia celor prevăzute la alin. (1) lit. d) şi g), care trebuie să fie însoţite de traducerea legalizată în limba română.
(3)Până în ultima zi prevăzută pentru selecţia dosarelor, membrii comisiei de concurs pot solicita candidaţilor documente relevante din categoria celor prevăzute la alin. (1).
Art. 10
(1)Pentru a fi declaraţi "admis" ca urmare a selecţiei dosarelor de înscriere la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească întocmai condiţiile de participare la concurs, iar forma documentelor depuse trebuie să respecte prevederile prezentului regulament, precum şi instrucţiunile de înscriere.
(2)Rezultatul selecţiei dosarelor se publică pe pagina de internet a MAE, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5), în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la finalizarea perioadei de înscriere.
(3)Candidaţii care au depus dosare pentru concurs pot transmite la adresa de e-mail a concursului, în termen de 1 zi lucrătoare de la publicarea listei candidaţilor declaraţi "admis", respectiv "respins" la această probă, contestaţii cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere.
(4)Comisia de soluţionare a contestaţiilor are la dispoziţie 1 zi lucrătoare pentru verificarea şi soluţionarea contestaţiilor. Rezultatele soluţionării contestaţiilor se publică pe pagina de internet a MAE, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5), în termenul menţionat anterior.
(5)Lista finală a candidaţilor declaraţi "admis" şi "respins" după proba selecţiei dosarelor de înscriere la concurs se publică pe pagina de internet a MAE, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5), în termen de 1 zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor.
(6)Candidaţii declaraţi "admis" după proba selecţiei dosarelor de înscriere la concurs au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la art. 9 alin. (1), în original, pentru certificarea acestora, la data şi ora anunţate de MAE pe pagina sa de internet, în secţiunea alocată concursului.
(7)Neprezentarea documentelor în original, în condiţiile prevăzute la alin. (6), face imposibilă încheierea contractului individual de muncă.