Capitolul viii - Indicatori de performanţă şi calitate - Regulament-Cadru din 2007 al serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare

M.Of. 324 bis

În vigoare
Versiune de la: 15 Mai 2007
CAPITOLUL VIII:Indicatori de performanţă şi calitate
Art. 231
(1)Indicatorii de performanţă stabilesc condiţiile ce trebuie respectate de operatori în asigurarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare.
(2)Indicatorii de performanţă asigură condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească serviciile de apă şi de canalizare, avându-se în vedere:
a)continuitatea din punct de vedere cantitativ şi calitativ;
b)adaptarea permanentă la cerinţele utilizatorilor;
c)excluderea oricărei discriminări privind accesul la serviciile de apă şi de canalizare;
d)respectarea reglementărilor specifice din domeniul gospodăririi apelor şi protecţiei mediului.
Art. 232
Indicatorii de performanţă pentru serviciul de apă şi de canalizare sunt specifici pentru următoarele activităţi:
a)branşarea/racordarea utilizatorilor la reţeaua de alimentare cu apă şi de canalizare;
b)contractarea serviciilor de apă şi de canalizare;
c)măsurarea, facturarea şi încasarea contravalorii serviciilor efectuate;
d)îndeplinirea prevederilor din contract cu privire la calitatea serviciilor efectuate;
e)menţinerea unor relaţii echitabile între furnizor şi utilizator prin rezolvarea operativă şi obiectivă a problemelor, cu respectarea drepturilor şi obligaţiilor care revin fiecărei părţi;
f)soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor referitoare la serviciile de apă şi de canalizare;
g)prestarea de servicii conexe serviciului de furnizare (informare, consultanţă etc.).
Art. 233
În vederea urmăririi respectării indicatorilor de performanţă operatorul trebuie să asigure:
a)gestiunea serviciilor de apă şi de canalizare, conform hotărârii de dare în administrare sau prevederilor contractului de delegare a gestiunii;
b)evidenţa utilizatorilor;
c)înregistrarea activităţilor privind citirea echipamentelor de măsurare, facturarea şi încasarea contravalorii serviciilor efectuate;
d)înregistrarea reclamaţiilor şi sesizărilor utilizatorilor şi soluţionarea acestora;
e)accesul neîngrădit al autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, în conformitate cu competenţele şi atribuţiile legale ce le revin, la informaţiile necesare pentru stabilirea:
1.modului de respectare şi de îndeplinire a obligaţiilor contractuale asumate;
2.calităţii şi eficienţei serviciilor furnizate/prestate la nivelul indicatorilor de performanţă stabiliţi;
3.modului de administrare, exploatare, conservare şi menţinere în funcţiune, dezvoltare şi/sau modernizare a sistemelor de alimentare cu apă şi de canalizare încredinţată prin contractul de delegare a gestiunii;
4.modului de formare şi stabilire a tarifelor pentru serviciile de apă şi de canalizare;
5.stadiului de realizare a investiţiilor;
6.respectării parametrilor ceruţi prin prescripţiile tehnice şi normele metrologice.
Art. 234
Indicatorii de performanţă minimali, generali şi garantaţi pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare sunt stabiliţi în anexa nr. 1 la prezentul regulament.