Secţiunea 1 - Procedura de acreditare a furnizorilor de EMC - Procedura din 2020 ŞI CRITERII de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile şi normele de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă

M.Of. 1063

În vigoare
Versiune de la: 9 Septembrie 2024
SECŢIUNEA 1:Procedura de acreditare a furnizorilor de EMC
Art. 9
(1)Pot dobândi statutul de furnizori de EMC acreditaţi doar acei furnizori care parcurg procedura de acreditare.
(2)Pot fi furnizori de EMC:
a)instituţii/unităţi de învăţământ superior acreditate;
b)unităţi, institute medicale naţionale/regionale/teritoriale cu rol de învăţământ, acreditate/autorizate, aflate în subordinea, sub autoritatea sau sub coordonarea Ministerului Sănătăţii ori a autorităţilor administrative judeţene sau locale;
c)colegiul naţional şi colegiile teritoriale;
d)societăţi/entităţi juridice care au ca obiect de activitate "alte forme de învăţământ", cod CAEN 8559;
e)organizaţii neguvernamentale naţionale/regionale/locale care au prevăzut(e) în actele de înfiinţare scopul/atribuţiile legat(e) de învăţământ sau de formarea/dezvoltarea profesională continuă pentru adulţi ori EMC pentru personalul medical şi auxiliar;
f)formatori persoane fizice autorizate/independente, denumite în continuare PFA/PFI, care au ca obiect de activitate "alte forme de învăţământ", cod CAEN 8559.
Art. 10
Furnizorii de EMC acreditaţi de CFZRO prevăzuţi la art. 9 alin. (2) pot desfăşura şi forme de EMCD.
Art. 11
Firmele producătoare şi/sau furnizoare de aparatură şi materiale necesare domeniului fizioterapie nu pot fi furnizori de EMC.
Art. 12
Sunt exceptate de la procedura de acreditare/reacreditare a furnizorilor de EMC categoriile de furnizori de EMC prevăzute la art. 9 alin. (2) lit. a)-c).
Art. 13
În vederea acreditării de către CFZRO ca furnizori de EMC, solicitanţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a)să aibă statut de persoană fizică autorizată/independentă sau de persoană juridică română şi sediul pe teritoriul României;
b)să deţină direct sau indirect resurse logistice şi tehnice pentru desfăşurarea formelor de EMC;
c)să aibă o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/educaţie medicală continuă, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 16;
d)să aibă ca obiect de activitate "alte forme de învăţământ", cod CAEN 8559, sau, în cazul organizaţiilor nonguvernamentale/asociaţiilor, să aibă prevăzut(e) în actele de înfiinţare scopul/atribuţiile legat(e) de învăţământ sau de formarea/dezvoltarea profesională continuă pentru adulţi ori educaţia medicală continuă pentru personalul medical şi auxiliar.
Art. 14
(1)În vederea acreditării de către CFZRO, furnizorii de EMC vor depune la Comisia pentru avizare profesională documentele prevăzute la alin. (2) sau (3), după caz.
(2)Pentru furnizorii prevăzuţi la art. 9 alin. (2) lit. d) şi e), documentele solicitate sunt:
a)cerere-tip de acreditare/reacreditare, prevăzută în anexa nr. 1;
b)documente ale furnizorului, respectiv:
(i)actul constitutiv/statutul/actul de înfiinţare, cu ultimele modificări înregistrate la oficiul registrului comerţului, respectiv în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi încheierea prin care s-a dispus înregistrarea modificării, după caz, în copie;
(ii)certificatul de înregistrare/înmatriculare, respectiv sentinţa/încheierea judecătorească de înfiinţare, după caz, în copie;
c)certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, respectiv extras din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, după caz, în copie, care cuprinde ultimele modificări şi actualizări înregistrate;
d)certificat de atestare fiscală, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în copie;
e)documentul prin care a fost desemnată o persoană să reprezinte societatea/entitatea juridică/organizaţia în relaţia cu CFZRO, în original;
f)dovada că furnizorul are o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/educaţie medicală continuă (de exemplu, facturi eliberate participanţilor, contracte de prestări servicii, de colaborare, programa/curriculumul formei de EMC, diplome eliberate participanţilor);
g)dovada achitării taxei de acreditare.
(3)Pentru furnizorii prevăzuţi la art. 9 alin. (2) lit. f) documentele solicitate sunt:
a)cerere-tip de acreditare/reacreditare, prevăzută în anexa nr. 1;
b)certificat de înregistrare fiscală şi certificat de atestare fiscală, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în copie;
c)dovada că PFA/PFI are o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/educaţie medicală continuă (de exemplu, facturi eliberate participanţilor, contracte de prestări servicii, de colaborare, programa/curriculumul formei de EMC, diplome eliberate participanţilor);
d)dovada achitării taxei de acreditare.
(4)Documentele depuse în copie vor purta menţiunea "conform cu originalul", numele în clar şi semnătura solicitantului/persoanei desemnate.
(5)Documentele care nu sunt în limba română vor fi însoţite de traducerea autorizată. Prin excepţie, în anumite situaţii, Comisia pentru avizare profesională poate decide traducerea în limba română numai a unor documente sau numai a unor părţi din acestea.
Art. 15
(1)În vederea obţinerii acreditării, documentele prevăzute la art. 14 alin. (2) şi (3) se depun la sediul CFZRO prin reprezentantul legal/persoana împuternicită, prin servicii de curierat sau online prin intermediul platformei gestionate de CFZRO. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).
(2)Cererile de acreditare se vor soluţiona de către Comisia pentru avizare profesională în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii acestora, iar rezultatul se va comunica, în scris, solicitantului, prin e-mail la adresa indicată de acesta sau prin curier la adresa sediului social, în termen de maximum 7 zile de la soluţionare.
(3)În cazul dosarelor incomplete, solicitantul acreditării va fi notificat în termen de 21 de zile, având la dispoziţie 10 zile de la primirea notificării să completeze dosarul; în caz contrar, dosarul va fi respins.
(4)Dacă solicitantul îndeplineşte condiţiile de acreditare ca furnizor, Comisia pentru avizare profesională a CFZRO emite decizia de acreditare.
(5)În cazul respingerii cererii de acreditare, se comunică solicitantului decizia motivată.
Art. 16
(1)În situaţia în care un furnizor care a beneficiat anterior de acreditare alege să îşi transforme/schimbe forma de organizare, este posibilă valorificarea experienţei dobândite în oferirea de forme de EMC anterior schimbării, prin prezentarea dovezii acreditării anterioare a furnizorului de către CFZRO. Această posibilitate este condiţionată de implicarea titularului ca administrator, reprezentant legal, membru în consiliul de administraţie sau membru fondator în cadrul noii forme de organizare constituite.
(2)Recunoaşterea experienţei potrivit alin. (1) nu este posibilă în cazurile în care furnizorul a fost sancţionat cu suspendarea sau i s-a retras calitatea de furnizor acreditat de către Comisia pentru avizare profesională.
(3)Prevederile prezentului articol nu permit utilizarea experienţei anterioare ca mijloc de evitare a consecinţelor legale ale oricăror sancţiuni sau retrageri de acreditare impuse înainte de schimbarea formei de organizare.
Art. 17
Acreditarea este valabilă 12 luni de la data emiterii deciziei.