Secţiunea 6 - Roluri şi responsabilităţi - Ordonanță de urgență 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

M.Of. 593

În vigoare
Versiune de la: 29 Decembrie 2022
SECŢIUNEA 6:Roluri şi responsabilităţi
Art. 44
Pentru investiţiile publice semnificative, Unitatea de evaluare a investiţiilor publice din structura Ministerului Finanţelor Publice îndeplineşte următoarele atribuţii:
a)are rol de secretariat tehnic pentru Ministerul Finanţelor Publice în procesul de prioritizare a proiectelor de investiţii publice;
b)analizează studiile de prefezabilitate din punctul de vedere al suportabilităţii şi sustenabilităţii şi propune conducerii ministerului avizarea sau respingerea solicitărilor ordonatorilor principali de credite pentru trecerea la elaborarea studiului de fezabilitate. Fără avizul Ministerului Finanţelor nu se poate trece la faza elaborării studiului de fezabilitate;

c)analizează propunerile ordonatorilor principali de credite privind includerea proiectelor de investiţii în legile bugetare anuale şi prezintă conducerii ministerului rezultatele prioritizării;
d)evaluează gradul de pregătire a proiectelor de investiţii publice.
Art. 45
(1)Ministerul Finanţelor prezintă Guvernului rezultatele prioritizării până la data de 31 iulie a fiecărui an, în vederea aprobării prin memorandum a listei proiectelor de investiţii publice semnificative prioritizate.

(2)Ordonatorii principali de credite transmit Ministerului Finanţelor lista proiectelor de investiţii publice semnificative prioritizate până cel târziu la data de 15 iunie a fiecărui an.

(3)În anul 2013, ordonatorii principali de credite transmit Ministerului Finanţelor Publice lista proiectelor de investiţii publice prioritizate până cel târziu la data de 1 octombrie 2013.
(4)Ordonatorii principali de credite au obligaţia de a respecta rezultatele prioritizării, aşa cum sunt acestea aprobate de către Guvern, în procesul de elaborare a proiectului de buget pentru anul următor şi de a repartiza resursele bugetare, disponibile la nivel de titlu de cheltuială, astfel încât gradul de acoperire a necesarului anual de finanţare pentru un proiect de investiţii publice să nu depăşească gradul de acoperire a necesarului anual de finanţare aferent oricărui altui proiect de investiţii publice care a obţinut un punctaj superior, în urma aplicării principiilor şi criteriilor de prioritizare.
(41)Pentru proiectele de investiţii publice semnificative care au stadiul fizic 100% sau al căror necesar de finanţare pentru anul bugetar următor este zero nu se aplică prevederile alin. (4).

(5)Prevederile alin. (4) se aplică şi rezultatelor prioritizării aprobate de Guvern în anul 2016.
(6)Nerespectarea dispoziţiilor alin. (2) şi (4) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de Ministerul Finanţelor, prin personalul împuternicit în acest scop.

Art. 46
În aplicarea prevederilor prezentului capitol, Guvernul, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice, poate aproba prin hotărâre norme metodologice privind prioritizarea proiectelor de investiţii publice.
Art. 461
În situaţia în care se modifică pragul prevăzut la art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, principiile şi criteriile de evaluare şi prioritizare se vor aplica inclusiv proiectelor de investiţii publice semnificative prioritizate anterior.