Secţiunea 9 - Planul de redresare - Ordonanță de urgență 46/2013 privind criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale

M.Of. 299

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2024
SECŢIUNEA 9:Planul de redresare
Art. 90
Administratorul judiciar, împreună cu ordonatorul principal de credite, întocmeşte un plan de redresare care să includă elementele prevăzute la art. 75 alin. (9) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Planul de redresare este supus avizării direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi camerei de conturi teritoriale, în termen de 3 zile de la finalizare, care vor emite avizul în termenul prevăzut la art. 79 alin. (2), urmând a fi supus aprobării autorităţii deliberative potrivit prevederilor art. 75 alin. (10) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 91
Planul de redresare indică mijloacele şi termenele - limită pentru lichidarea datoriilor fiecărui creditor, incluse în planul de achitare a debitelor către creditori.
Art. 92
Planul de redresare include şi un capitol distinct privind planul de achitare a debitelor către creditori.
Art. 93
Administratorul judiciar negociază cu creditorii aplicarea planului de achitare a debitelor, în cadrul căruia sunt prezentate şi calendarul negociat pentru rambursarea datoriei, şi condiţiile de rambursare.
Art. 94
Planul de redresare poate defavoriza unele creanţe, poate prelungi data scadenţelor şi poate modifica rata dobânzii, penalităţile sau oricare alte clauze din cuprinsul contractului ori al celorlalte izvoare ale obligaţiilor unităţii administrativ-teritoriale.
Art. 95
Se prezumă că o categorie de creanţe este defavorizată în planul de redresare dacă, pentru oricare dintre creanţele categoriei respective, acesta prevede o modificare fie a creanţei, fie a condiţiilor de realizare a acesteia.
Art. 96
Garanţiile create după declararea insolvenţei nu sunt valide înainte de aprobarea, în scris, şi acordarea garanţiei de continuare a furnizării serviciilor publice esenţiale de către administratorul judiciar.
Art. 97
(1)În cazul în care creanţele cuprinse în tabloul definitiv de creanţe au fost stinse integral, ordonatorul principal de credite şi administratorul propun judecătorului-sindic încheierea procedurii de insolvenţă a unităţii administrativ - teritoriale.
(2)Dacă planul de achitare a debitelor către creditori stipulează rambursarea a mai puţin de 100% din datorii, administratorul judiciar se asigură că sunt îndeplinite următoarele condiţii:
a)unitatea administrativ-teritorială respectă prevederile din planul de redresare;
b)unitatea administrativ-teritorială a luat toate măsurile necesare pentru maximizarea veniturilor şi reducerea cheltuielilor şi încă nu poate să respecte toate obligaţiile financiare;
c)toate bunurile din domeniul privat al unităţii administrativ - teritoriale care nu sunt necesare pentru furnizarea serviciilor publice esenţiale au fost vândute, concesionate, închiriate, lichidate, iar serviciile şi activităţile conexe, altele decât cele determinate ca fiind servicii publice esenţiale, au fost desfiinţate/sistate pentru a ajuta la îndeplinirea cererilor creditorilor;
d)au fost întreprinse toate măsurile pentru reorganizarea compartimentelor din structura aparatului de specialitate al primarului sau consiliului judeţean, după caz, şi din instituţiile sau serviciile publice de interes local sau judeţean, după caz, finanţate integral sau parţial prin subvenţii de la bugetul local.
Art. 98
Planul de redresare este comunicat de administratorul judiciar tuturor creditorilor, în notificare precizându-se şi data şedinţei adunării creditorilor, ce are pe ordinea de zi deliberarea cu privire la acest plan.
Art. 99
Pentru validitatea deliberărilor cu privire la planul de redresare este necesară întrunirea voturilor majorităţii creditorilor, reprezentând cel puţin 2/3 din valoarea creanţelor.
Art. 100
Judecătorul-sindic convoacă o şedinţă, în termen de 20 de zile de la înregistrarea planului de redresare la tribunal, în care planul este admis, în forma iniţiată sau modificată, sau respins de judecătorul-sindic, după caz, după audierea persoanelor citate. în cazul respingerii planului, judecătorul - sindic acordă un nou termen pentru refacerea acestuia.
Art. 101
În momentul pronunţării hotărârii de admitere a planului de redresare, activitatea şi structura aparatului de specialitate al primarului sau consiliului judeţean, după caz, şi a instituţiilor sau serviciilor publice de interes local sau judeţean, după caz, indiferent de forma de finanţare, sunt reorganizate în mod corespunzător, iar creanţele şi drepturile creditorilor şi ale celorlalte părţi interesate sunt modificate în consecinţă.
Art. 102
Creditorii îşi conservă acţiunile lor, pentru întreaga valoare a creanţelor, împotriva codebitorilor şi fideiusorilor unităţii administrativ-teritoriale, chiar dacă au votat pentru acceptarea planului.
Art. 103
Executarea planului de redresare nu poate dura mai mult de 3 ani, cu începere de la data admiterii acestuia.
Art. 104
Dacă planul de redresare stipulează o reducere de personal, se indică măsurile luate deja şi măsurile care trebuie luate pentru restructurarea personalului.
Art. 105
Orice furnizor de servicii de electricitate, gaze, apă, telecomunicaţii şi alte servicii similare nu are dreptul ca în perioada aplicării procedurii de insolvenţă potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă să schimbe, să refuze ori să întrerupă temporar un astfel de serviciu către unitatea administrativ - teritorială sau către instituţiile şi serviciile publice de interes local sau judeţean, după caz, indiferent de forma de finanţare.
Art. 106
Administratorul judiciar organizează procedura de lichidare a activelor aparţinând domeniului privat al unităţii administrativ-teritoriale, aşa cum este prevăzut în planul de redresare.
Art. 107
(1)Fondurile obţinute prin vânzarea bunurilor aflate în domeniul privat al unităţii administrativ-teritoriale, grevate, în favoarea creditorului, de ipoteci, gajuri sau alte garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie de orice fel, sunt distribuite pentru achitarea:
a)impozitelor, taxelor şi a altor costuri asociate vânzării bunurilor respective, inclusiv cheltuielile necesare pentru păstrarea şi gestionarea acestor bunuri, precum şi plata salariilor angajaţilor;
b)creanţelor garantate ale creditorilor, inclusiv sumele împrumutate, dobânzile, ratele modificate şi orice tip de penalităţi, precum şi a altor cheltuieli asociate.
(2)Dacă sumele rezultate din vânzarea acestor bunuri au fost insuficiente pentru plata integrală a respectivelor creanţe garantate, creditorii beneficiază, pentru suma rămasă neplătită, de creanţe chirografare, potrivit ordinii de preferinţă corespunzătoare categoriei şi naturii acestora.
(3)Un creditor cu creanţă garantată este îndreptăţit să participe la orice distribuire de sumă făcută înaintea vânzării bunului supus garanţiei lui. Sumele primite din acest fel de distribuiri vor fi scăzute din cele pe care creditorul ar fi îndreptăţit să le primească ulterior din preţul obţinut prin vânzarea bunului supus garanţiei sale, dacă aceasta este necesară pentru a împiedica un astfel de creditor să primească mai mult decât ar fi primit dacă bunul supus garanţiei sale ar fi fost vândut anterior distribuirii.
Art. 108
Creanţele negarantate sunt plătite în ordinea stabilită de art. 68-72 din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi au aceeaşi ordine de preferinţă.