Ordinul 6843/2003 privind prevenirea intrării copiilor în dificultate sau în situaţie de risc şi ameliorarea situaţiei medicale a copiilor protejaţi în centrele de plasament
M.Of. 689
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Octombrie 2003
Ordinul 6843/2003 privind prevenirea intrării copiilor în dificultate sau în situaţie de risc şi ameliorarea situaţiei medicale a copiilor protejaţi în centrele de plasament
Dată act: 10-mai-2003
Emitent: Autoritatea Nationala ptr Protectia Copilului si Adoptie
Văzând Referatul de aprobare al Serviciului pentru mamă şi copil din cadrul Ministerului Sănătăţii şi al Direcţiei politici, programe din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie şi în temeiul prevederilor art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 743/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, precum şi ale art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 770/2003 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,
ministrul sănătăţii şi secretarul de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie emit prezentul ordin.
Art. 1
În fiecare maternitate de nivelurile II şi III îşi va desfăşura activitatea zilnic, cu program întreg, un asistent social, iar în maternităţile de nivelurile I şi 0, o persoană, cadru mediu sau alt tip de personal administrativ, desemnată de medicul şef de secţie, care va îndeplini următoarele atribuţii:
a)sesizarea imediată, telefonic şi în scris, a formaţiunii de evidenţă informatizată a populaţiei şi a serviciului public specializat pentru protecţia copilului în a cărui unitate administrativ-teritorială se află maternitatea, cu privire la internarea unei parturiente fără acte de identitate, precum şi cu privire la naşterea unui copil de către o mamă fără acte de identitate;
b)sesizarea în scris, în termen de 48 de ore de la naşterea copilului, a medicului de familie pe a cărui listă de pacienţi se află mama, în vederea înscrierii nou-născutului pe această listă;
c)anunţarea medicului de familie în momentul externării mamei şi a copilului pentru a permite efectuarea primei vizite a medicului de familie în termen de 24 de ore de la externare;
d)sesizarea în scris, în termen de 48 de ore de la naşterea copilului, a casei judeţene de asigurări de sănătate şi a primăriei în a cărei unitate administrativ-teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa mama, în vederea înscrierii acesteia şi a nou-născutului pe lista unui medic de familie, în cazul naşterii unui copil de către o persoană care nu este înscrisă pe lista unui medic de familie.
Art. 2
(1)Medicul şef de secţie sau, în absenţa acestuia, medicul şef de gardă asigură condiţiile necesare şi urmăreşte îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor prevăzute la art. 1 de către persoanele responsabile potrivit prevederilor prezentului ordin.
(2)Medicul şef de secţie sau, în absenţa acestuia, medicul şef de gardă răspunde de întocmirea, în termen de 24 de ore de la naştere, a certificatului medical constatator al naşterii.
(3)Medicul şef de secţie sau, în absenţa acestuia, medicul şef de gardă răspunde de anunţarea imediată şi de sesizarea în scris a serviciului public specializat pentru protecţia copilului în a cărui unitate administrativ-teritorială se află maternitatea, pentru a se dispune plasamentul în regim de urgenţă, în termen de cel mult 24 de ore, în cazul părăsirii copilului în maternitate de către mamă, dacă nou-născutul este externabil din punct de vedere medical.
Art. 3
Asistentul social prevăzut la art. 1 este angajat al serviciului public specializat pentru protecţia copilului, al primăriei în a cărei unitate administrativ-teritorială se află maternitatea sau al unui organism privat autorizat să desfăşoare activităţi de protecţie a copilului, potrivit legii, şi va fi detaşat să lucreze conform prevederilor art. 1.
Art. 5
În cazul în care naşterea unui copil a avut loc la domiciliu, nefiind eliberat certificatul medical constatator al naşterii, medicul de familie pe a cărui listă de pacienţi se află înscrisă mama copilului răspunde de întocmirea certificatului medical constatator, în maximum 24 de ore de la naştere sau de la data la care acesta a luat la cunoştinţă de producerea naşterii.
Art. 6
În cazul în care naşterea unui copil a avut loc la domiciliu, nefiind eliberat certificatul medical constatator al naşterii, iar mama copilului nu se regăseşte pe nici o listă a medicului de familie, asistentul social de la primărie sau, în lipsa acestuia, un asistent social de la serviciul public specializat pentru protecţia copilului va sesiza în scris casa de asigurări de sănătate şi primăria în a căror unitate administrativ-teritorială domiciliază sau îşi are reşedinţa mama copilului, în vederea înscrierii acestora pe lista unui medic de familie şi a întocmirii certificatului medical constatator al naşterii.
Art. 7
Se interzice medicului de familie să refuze înscrierea pe lista proprie a unei femei gravide sau a unui copil în următoarele situaţii:
a)la solicitarea femeii gravide sau a mamei copilului;
b)la sesizarea de către casa de asigurări de sănătate sau de către primăria în a cărei unitate administrativ-teritorială domiciliază ori îşi are reşedinţa mama copilului;
c)la solicitarea serviciului public specializat pentru protecţia copilului cu privire la copiii ocrotiţi în sistemul de protecţie.
Art. 8
(1)Intensificarea controlului activităţii medicului de familie în domeniul asistenţei medicale acordate gravidei şi copilului mic se realizează de către echipe mixte ale direcţiei de sănătate publică judeţene, casei judeţene de asigurări de sănătate şi colegiului judeţean al medicilor.
(2)În cazul constatării de către serviciul public specializat pentru protecţia copilului a unor abateri de la obligaţiile prevăzute în prezentul ordin sau de la prevederile contractului-cadru va fi sesizată în scris casa judeţeană de asigurări de sănătate cu care medicul este în relaţie contractuală şi dacă se ridică suspiciuni de abateri medicale va fi sesizat şi colegiul judeţean al medicilor, cu informarea Ministerului Sănătăţii.
-****-
Ministrul sănătăţii, Mircea Beuran Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, Gabriela Coman, secretar de stat |
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 689 din data de 1 octombrie 2003
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »