Secţiunea 6 - Căi de evacuare - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE

M.Of. 605 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 6:Căi de evacuare
SUBSECŢIUNEA 1:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
6.1.Scările înclinate şi cele verticale vor fi dispuse astfel încât să constituie căi rapide de evacuare spre puntea de îmbarcare în bărci şi plute de salvare din toate încăperile pentru pasageri şi echipaj, precum şi din încăperile în care echipajul îşi desfăşoară activitatea în mod normal, altele decât încăperile de maşini. Se vor respecta în special următoarele prevederi:
6.1.1.Sub puntea pereţilor etanşi, fiecare compartiment etanş ori altă încăpere sau grup de încăperi delimitate similar, trebuie să fie prevăzut cu două posibilităţi de evacuare, din care cel puţin una va fi independentă de uşile etanşe. în mod excepţional se poate renunţa la una dintre căile de evacuare, în funcţie de natura şi amplasarea încăperilor şi de numărul persoanelor care în mod normal pot lucra în acele încăperi.
În această situaţie singura cale de evacuare trebuie să asigure o evacuare în siguranţă.
Pentru navele care sunt construite la 1 ianuarie 2003 sau după această dată, derogarea mai sus menţionată poate fi acordată numai pentru încăperile pentru echipaj în care acesta intră numai ocazional, în care caz cale de evacuare cerută trebuie să fie independentă de uşile etanşe.
6.1.2.Deasupra punţii pereţilor etanşi trebuie să existe cel puţin două căi de evacuare din fiecare zonă verticală principală sau din oricare altă încăpere sau grup de încăperi delimitate similar din care cel puţin una să asigure accesul la o scară ce constituie o evacuare verticală.
6.1.3.Dacă staţia radiotelegrafică nu are acces direct spre puntea deschisă, se vor prevedea două căi de evacuare din această staţie sau de acces spre această staţie, dintre care unul poate fi un hublou sau o fereastră cu o mărime suficientă, sau alte căi.
6.1.4.La navele existente din clasa B un coridor sau o parte din coridor din care există o singură cale de evacuare nu va fi mai mare de 5 metri lungime.
La navele noi din clasele A, B, C şi D cu lungimea egală cu 24 metri sau mai mare, un coridor, un vestibul sau o parte dintr-un coridor de la care există o singură cale de evacuare nu va fi permis.
Coridoarele închise la capăt utilizate în zonele de serviciu care sunt necesare pentru folosul practic al navei, ca de exemplu staţiile de combustibil şi coridoarele de alimentare transversale, vor fi permise cu condiţia ca aceste coridoare închise să fie separate de zonele încăperilor de locuit pentru echipaj şi inaccesibile dinspre zonele încăperilor de locuit pentru pasageri. O parte a unui coridor care are o înălţime care nu depăşeşte lăţimea sa este considerat ca o nişă sau extindere locală şi este permisă.
SUBSECŢIUNEA 2:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D CU LUNGIMEA DE 24 METRI SAU MAI MARE, CONSTRUITE ÎNAINTE DE 1 IANUARIE 2003:
6.1.5.Cel puţin una din căile de evacuare prevăzute conform paragrafelor .1.1 şi .1.2 va consta dintr-o casă a scărilor închisă, uşor accesibilă, care să asigure protecţie permanentă împotriva incendiului între nivelul unde izbucneşte acesta şi punţile corespunzătoare de îmbarcare în bărcile şi plutele de salvare sau până la cea mai de sus punte dacă puntea de îmbarcare nu se întinde până la zona verticală principală considerată.
În acest ultim caz, trebuie să fie prevăzut accesul direct pe puntea de îmbarcare prin scări şi căi de trecere exterioare deschise şi care trebuie să aibă o instalaţie de iluminat de avarie conform regulii III/5.3 şi pe jos o căptuşeală antiderapantă. Elementele structurale orientate înspre scările şi căile de trecere exterioare deschise care fac parte dintr-o cale de evacuare trebuie să fie protejate astfel încât un incendiu în orice spaţiu închis situat în spatele acestor elemente să nu poată împiedica evacuarea către posturile de îmbarcare.
Lăţimea, numărul şi continuitatea căilor de evacuare trebuie să fie după cum urmează:
6.1.5.1.Scările nu trebuie să aibă o lăţime mai mică de 900 mm, dacă este rezonabil şi posibil, care să fie considerată satisfăcătoare de către ANR, dar nu mai mică de 600 mm. Scările trebuie să fie prevăzute cu o mână curentă pe fiecare parte a lor. Lăţimea minimă a scărilor trebuie suplimentată cu câte 10 mm pentru fiecare persoană peste numărul de 90 de persoane. Dacă scările au lăţimea mai mare de 900 mm, distanţa maximă dintre mâinile curente trebuie să fie de 1800 mm. Numărul total al persoanelor evacuate pe astfel de scări este presupus a fi format din două treimi din echipaj şi numărul total al pasagerilor care se află în spaţiile deservite de aceste scări. Lăţimea scărilor trebuie să fie cel puţin conformă cu cea standard aşa cum se prevede în Rezoluţia IMO A.757(18).
6.1.5.2.Toate scările dimensionate pentru mai mult de 90 de persoane trebuie aliniate de-a lungul navei spre prova şi spre pupa.
6.1.5.3.Uşile, coridoarele şi palierele intermediare care fac parte din căile de evacuare trebuie dimensionate în acelaşi mod ca şi scările.
6.1.5.4.Scările nu trebuie să depăşească 3,5 metri în înălţime fără prevederea unui palier şi nu trebuie să aibă un unghi de înclinare mai mare de 45 grade.
6.1.5.5.Palierele prevăzute la nivelul fiecărei punţi vor avea o suprafaţă de cel puţin 2 m2 şi aceasta trebuie extinsă cu câte 1 m2 pentru fiecare grup de 10 persoane peste numărul de 20 de persoane, dar nu este nevoie să depăşească 16 m2, cu excepţia acelor paliere care deservesc încăperile sociale ce au acces direct în casa scării.
SUBSECŢIUNEA 3:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D CU LUNGIMEA DE 24 METRI SAU MAI MARE, CONSTRUITE LA 1 IANUARIE 2003 SAU DUPĂ ACEASTĂ DATĂ:
6.1.5.5a.Cel puţin una din căile de evacuare prevăzute conform paragrafelor .1.1 şi .1.2 va consta dintr-o casă a scărilor închisă, uşor accesibilă, care să asigure protecţie permanentă împotriva incendiului între nivelul unde izbucneşte acesta şi punţile corespunzătoare de îmbarcare în bărcile şi plutele de salvare sau până la cea mai de sus punte dacă puntea de îmbarcare nu se întinde până la zona verticală principală considerată.
În acest ultim caz, trebuie să fie prevăzut accesul direct pe puntea de îmbarcare prin scări şi căi de trecere exterioare deschise şi care trebuie să aibă o instalaţie de iluminat de avarie conform regulii III/5.3 şi pe jos o căptuşeală antiderapantă.
Elementele structurale orientate înspre scările şi căile de trecere exterioare deschise care fac parte dintr-o cale de evacuare şi elementele structurale aflate într-o astfel de poziţie încât deteriorarea lor datorită unui incendiu ar împiedeca calea de evacuare către puntea de îmbarcare trebuie să aibă integritatea la foc, inclusiv standardele de izolaţie, în conformitate cu tabelele 4.1 la 5.2, după caz.
Lăţimile, numărul şi continuitatea căilor de evacuare trebuie să fie în conformitate cu cerinţele din Codul pentru instalaţiile de protecţie contra incendiului.
SUBSECŢIUNEA 4:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D CONSTRUITE ÎNAINTE DE 1 IANUARIE 2003 ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
6.1.5.6.Accesul de la casele scărilor la posturile de îmbarcare în bărcile şi plutele de salvare trebuie să fie protejat într-un mod satisfăcător.
SUBSECŢIUNEA 5:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D, CONSTRUITE LA 1 IANUARIE 2003 SAU DUPĂ ACEASTĂ DATĂ:
6.1.5.6a.Protecţia accesului de la casele scărilor la posturile de îmbarcare în bărcile şi plutele de salvare va fi asigurat fie direct sau prin intermediul rutelor interne protejate care trebuie să aibă integritatea la foc şi standardele de izolaţie pentru casele scărilor aşa cum sunt determinate de tabelele 4.1 la 5.2, după caz
SUBSECŢIUNEA 6:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D:
6.1.5.7.Pe lângă iluminatul de avarie cerut de regulile II-1/D/3 şi IH/5.3, căile de evacuare care includ scări şi ieşiri trebuie marcate prin iluminare sau indicatoare cu bandă fotoluminiscentă amplasate la o înălţime de maximum 0,3 metri deasupra punţii pe toată lungimea lor incluzând unghiurile şi intersecţiile. Marcajul trebuie să permită pasagerilor să identifice toate căile de evacuare şi să recunoască uşor ieşirile de evacuare. Dacă se foloseşte iluminatul electric, el va fi alimentat de la sursa de energie electrică de avarie şi trebuie astfel dispus încât defectarea unui singur dispozitiv de iluminat sau întreruperea unei unităţi de bandă fluorescentă să nu aibă ca rezultat un marcaj ineficient. Suplimentar, toate indicatoarele pentru căile de evacuare şi marcajele de amplasare a echipamentului de incendiu trebuie să fie din materiale fotoluminiscente sau marcate prin iluminare. ANR se va asigura că această iluminare sau această semnalizare fotoluminiscentă a fost evaluată, testată şi aplicată în conformitate cu liniile directoare prevăzute în rezoluţia IMO A. 752(18).
Totuşi, pentru navele noi din clasele B, C şi D, construite la 1 ianuarie 2003 sau după această dată, ANR se va asigura că această iluminare sau această semnalizare fotoluminiscentă a fost evaluată, testată şi aplicată în conformitate Codul pentru instalaţiile de protecţie contra incendiului.
SUBSECŢIUNEA 7:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D, CONSTRUITE LA 1 IANUARIE 2003 SAU DUPĂ ACEASTĂ DATĂ:
6.1.5.8.La navele care transportă mai mult de 36 de pasageri se vor aplica de asemenea cerinţele paragrafului .1.7 din această regulă pentru încăperile de locuit pentru echipaj.
6.1.5.9.Uşi normal încuiate care fac parte dintr-o cale de evacuare.
6.1.5.9.1. Uşile cabinelor şi saloanelor trebuie să se deschidă fără cheie din interiorul încăperii.
Nu va exista nici o uşă de-a lungul oricărei căi de evacuare prevăzute care să necesite cheie pentru a fi deschisă în cazul deplasării în direcţia de evacuare.
6.1.5.10. Uşile de evacuare din spaţiile publice care sunt în mod normal zăvorâte trebuie să fie prevăzute cu mijloace de decuplare rapidă. Acest mecanism va consta dintr-un mecanism de zăvorâre a uşii încorporând un dispozitiv care decuplează zăvorul la aplicarea unei forţe pe direcţia fluxului de evacuare. Mecanismul de decuplare rapidă va fi proiectat şi instalat astfel încât să fie considerat satisfăcător de către ANR şi:
6.1.5.10.1. va cuprinde bare sau panouri, a căror porţiune de acţionare se va extinde de-a latul a cel puţin o jumătate din lăţimea canatului uşii, la cel puţin 760 mm şi la nu mai mult de 1120 mm deasupra punţii;
6.1.5.10.2. decuplează zăvorul când se aplică o forţă ce nu depăşeşte 67 N; şi
6.1.5.10.3. nu este echipat cu vreun mecanism de zăvorâre, şuruburi sau alt dispozitiv care împiedecă decuplarea zăvorului când este aplicată o forţă asupra mecanismului de decuplare.
SUBSECŢIUNEA 8:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
6.2.1.În încăperile de categorie specială numărul şi amplasarea căilor de evacuare situate dedesubt sau deasupra punţii pereţilor etanşi trebuie să fie considerate satisfăcătoare de către ANR şi în general siguranţa căilor de acces la puntea ambarcaţiunilor trebuie să fie cel puţin echivalentă cu cea prevăzută în paragrafele 1.1, 1.2, 1.5 şi 1.6.
Pe navele noi din clasele B, C şi D, construite la 1 ianuarie 2003 sau după această dată, aceste încăperi vor fi prevăzute cu pasaje speciale drept căi de evacuare cu o lăţime de cel puţin 600 mm şi, acolo unde este rezonabil şi posibil, aceste pasaje se vor înălţa cu cel puţin 150 mm deasupra suprafeţei punţii. Aranjamentele din parcările pentru autovehicule vor menţine pasajele libere întotdeauna.
6.2.2.Una din căile de evacuare din încăperile de maşini unde echipajul lucrează în mod normal trebuie să evite trecerea directă printr-o încăpere de categorie specială.
6.2.3.Rampele cu dispozitiv de ridicare sus/jos la puntea platformă nu trebuie să blocheze calea de evacuare aprobată atunci când sunt în poziţia coborâtă.
6.3.1.Fiecare încăpere de maşini trebuie să fie prevăzută cu două căi de evacuare. Vor fi îndeplinite, în special, cerinţele următoare:
6.3.1.1.Dacă încăperea este situată sub puntea pereţilor etanşi cele două mijloace de evacuare vor consta din:
6.3.1.1.1. două seturi de scări din oţel cât mai depărtate posibil între ele, care duc la uşi situate în partea superioară a spaţiului la fel de depărtate între ele şi de la care există accesul la punţile corespunzătoare de îmbarcare în bărcile şi plutele de salvare. La navele noi, una din aceste scări trebuie să confere protecţie continuă împotriva incendiului între partea de jos a spaţiului şi un punct sigur situat în afara spaţiului. Pe navele noi din clasele B, C şi D, construite la 1 ianuarie 2003 sau după această dată, această scară va fi amplasată în interiorul unei spaţiu închis protejat care îndeplineşte regulile II-2/B/4, categoria (2) sau II-2/B/5, categoria (4), după caz, de la partea inferioară a încăperii deservite până într-o poziţie sigură în afara încăperii. Vor fi prevăzute uşi antifoc cu autoînchidere cu aceeaşi rezistenţă la foc la această împrejmuire de protecţie.
Scara va fi fixată într-o asemenea direcţie încât căldura să nu fie transferată în acest spaţiu închis prin punctele de fixare neizolate. Spaţiul închis protejat trebuie să aibă la interior dimensiunile minime de cel puţin 800 mm x 800 mm şi va avea iluminare pentru caz de urgenţă; sau
6.3.1.1.2. o scară din oţel care duce la o uşă de la care se asigură accesul spre puntea de îmbarcare şi în plus, în partea inferioară a încăperii într-o poziţie bine separată de scara respectivă, o uşă din oţel care să poată fi acţionată din fiecare parte şi care să asigure accesul spre o cale sigură de evacuare din partea inferioară a încăperii spre puntea de îmbarcare.
6.3.1.2.Dacă încăperea este situată deasupra punţii pereţilor etanşi, cele două căi de evacuare vor fi cât mai depărtate posibil între ele şi uşile conducând spre aceste căi de evacuare trebuie să fie amplasate în aşa fel încât să permită accesul la punţile corespunzătoare de îmbarcare în bărcile şi plutele de salvare. Dacă astfel de căi de evacuare implică folosirea scărilor, acestea vor fi din oţel.
SUBSECŢIUNEA 9:NAVE NOI DIN CLASELE A, B, C ŞI D:
6.3.1.3.Din spaţiul de supraveghere a funcţionării maşinilor şi din spaţiile de lucru vor exista cel puţin două căi de evacuare, din care una trebuie fie independentă de încăperea de maşini şi să aibă acces la puntea de îmbarcare.
6.3.1.4.Partea inferioară a scărilor în încăperile de maşini trebuie să fie sudată. NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
6.3.2.La navele cu lungimi mai mici de 24 metri, ANR poate renunţa la una dintre căile de evacuare din încăperile de maşini, având în vedere lăţimea şi dispunerea părţii superioare a spaţiului.
La navele cu lungimi de 24 metri sau mai mari, ANR poate renunţa la una dintre căile de evacuare dintr-un astfel de spaţiu atâta timp cât o uşă sau o scară de oţel asigură o cale de evacuare în siguranţă spre puntea de îmbarcare, dându-se atenţia cuvenită felului şi amplasării spaţiului precum şi dacă sunt sau nu persoane care să lucreze în mod normal în acel spaţiu.
Pe navele noi din clasele B, C şi D, construite la 1 ianuarie 2003 sau după această dată, a doua cale de evacuare va fi prevăzută în încăperea pentru maşina cârmei când postul de guvernare de urgenţă este prevăzut în acea încăpere dacă nu există acces direct la puntea deschisă.
6.3.3.Două căi de evacuare trebuie prevăzute dintr-un post de comandă maşini amplasat în interiorul încăperii de maşini, dintre care cel puţin una să asigure o protecţie continuă împotriva incendiului până la o poziţie sigură situată în afara încăperii de maşini.
6.4.În nici un caz ascensoarele nu vor fi considerate ca reprezentând una din căile de evacuare cerute.
6.5.NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B CU LUNGIMEA DE 40 METRI SAU MAI MARE:
6.5.1.Aparatele de respirat pentru evacuarea de urgenţă vor corespunde Codului pentru instalaţiile de protecţie contra incendiului.
6.5.2.Cel puţin două aparatele de respirat pentru evacuarea de urgenţă vor fi transportate în fiecare zonă verticală principală.
6.5.3.Pe navele care transportă mai mult de 36 de pasageri, două aparate de respirat pentru evacuarea de urgenţă, suplimentar faţă de cele cerute în sub-paragraful .5.2, vor fi transportate în fiecare zonă verticală principală.
6.5.4.Totuşi, sub-paragrafele .5.2 şi .5.3 nu se vor aplica caselor scărilor care constituie zone verticale principale individuale şi pentru zonele verticale principale din extremitatea prova şi extremitatea pupa a navei, care nu conţin încăperi de categoriile (6), (7), (8) sau (12) definite în regula II-2/B/4.
6.5.5.În interiorul încăperilor de maşini, aparatele de respirat pentru evacuarea de urgenţă vor fi amplasate accesibile pentru utilizare în locuri uşor vizibile, la care se ajunge rapid şi uşor în orice moment în eventualitatea unui incendiu. Amplasarea aparatelor de respirat pentru evacuarea de urgenţă va ţine seama de planul încăperii de maşini şi de numărul de persoane care lucrează în mod normal în acea încăpere.
6.5.6.Se face referire la "Instrucţiunile privind funcţionarea, amplasarea, utilizarea şi întreţinerea aparatelor de respirat pentru evacuarea de urgenţă" (MSC/Circ.849).
6.5.7.Numărul şi amplasarea acestor aparate vor fi indicate în Planul pentru combaterea incendiului, cerut în regula II-2/A/13.
SUBSECŢIUNEA 10:
6.1.Căi de evacuare la navele Ro-Ro/pasager
6.1.1.CERINŢE APLICABILE NAVELOR RO-RO/PASAGER NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVELOR RO-RO/PASAGER EXISTENTE DIN CLASA B:
6.1.1.1.Acest paragraf trebuie aplicat tuturor navelor Ro-Ro/pasager noi din clasele B, C şi D şi navelor Ro-Ro/pasager existente din clasa B. Pentru navele existente, cerinţele regulii vor fi aplicate nu mai târziu decât data primei inspecţii periodice după data la care se referă paragraful 1 al regulii II-2/B/16.
6.1.1.2.Mâinile curente sau alte mijloace de sprijin pentru mână trebuie să fie prevăzute în toate coridoarele de-a lungul întregului traseu de evacuare astfel încât să fie disponibil la fiecare pas un sprijin solid pentru mână, pe cât este posibil, pe drumul spre posturile de adunare şi îmbarcare. Astfel de mâini curente trebuie prevăzute pe ambele părţi ale coridoarelor longitudinale cu lăţimea mai mare de 1,8 metri şi ale coridoarelor transversale cu lăţimea mai mare de 1 metru. O atenţie deosebită trebuie acordată necesităţii de a putea traversa holuri, atriumuri şi alte spaţii mari deschise aflate de-a lungul căilor de evacuare.
Mâinile curente şi alte mijloace de sprijin pentru mână trebuie să fie atât de rezistente încât să poată rezista la o sarcină distribuită orizontal de 750 N/m, aplicată în direcţia centrului coridorului sau spaţiului, cât şi la o sarcină distribuită vertical de 750 N/m, aplicată în jos. Nu este necesar ca cele două sarcini să se aplice simultan.
6.1.1.3.Căile de evacuare nu trebuie să obstrucţionate de mobilă sau alte obstacole. Cu excepţia meselor şi scaunelor care pot fi înlăturate pentru a face loc liber, mobilele şi alte elemente grele de mobilier din încăperile publice şi de-a lungul căilor de evacuare trebuie fixate pentru a preveni alunecarea dacă nava are ruliu sau este canarisită. De asemenea, trebuie fixate şi covoarele. Când nava este în marş, căile de evacuare trebuie menţinute degajate de obstacole cum ar fi cărucioare pentru curăţenie, aşternuturi de pat, bagaje şi pachete de marfă.
6.1.1.4.Din fiecare spaţiu de pe navă ocupat în mod normal trebuie prevăzute căi de evacuare până la un post de adunare. Aceste căi de evacuare trebuie dispuse astfel încât să ofere accesul cel mai direct spre postul de adunare şi trebuie să fie marcate cu simboluri în conformitate cu mijloacele şi dispozitivele de salvare adoptate de IMO prin Rezoluţia A. 760(18).
6.1.1.5.Acolo unde spaţiile închise se învecinează cu o punte deschisă, deschiderile din spaţiul închis la puntea deschisă trebuie, dacă este practic posibil, să poată servi ca ieşire pentru caz de avarie.
6.1.1.6.Punţile vor fi numerotate în ordine crescătoare, începând cu "1" de la puntea dublului fund sau de la puntea cea mai de jos. Aceste numere vor fi amplasate vizibil în casele scărilor şi holurile lifturilor. Punţile pot fi de asemenea denumite, dar numărul punţii va fi indicat întotdeauna împreună cu numele.
6.1.1.7.Planuri "mimice" simple indicând poziţia "te afli aici" şi cu căile de evacuare marcate prin săgeţi vor fi afişate vizibil pe interiorul fiecărei uşi de cabină şi în încăperile sociale. Planul va indica direcţiile de evacuare şi va fi orientat corespunzător ţinând cont de poziţia sa pe navă.
6.1.1.8.Uşile cabinelor şi saloanelor trebuie să poată fi deschise fără chei din interior. De asemenea, orice uşă ce se găseşte de-a lungul vreunei căi de evacuare prevăzută trebuie să poată fi deschisă fără chei în direcţia evacuării.
6.1.2.CERINŢE APLICABILE NAVELOR NOI RO-RO/PASAGER DIN CLASELE B, C ŞI D:
6.1.2.1.Pe o înălţime de 0,5 metri de la partea Tor inferioară, pereţii şi alte elemente de separaţie care formează separaţii verticale de-a lungul căilor de evacuare trebuie să poată rezista la o sarcină de 750 N/m pentru a permite utilizarea lor ca suprafeţe de mers când nava are unghiuri de bandare mari.
6.1.2.2.Calea de evacuare de la cabine la casele scărilor va fi cât mai directă posibil, cu un număr minim de schimbări de direcţie. Nu trebuie să fie necesar să se traverseze dintr-un bord în altul al navei pentru a ajunge la o cale de evacuare. Nu trebuie să fie necesar să se urce sau să se coboare mai mult de două punţi pentru a ajunge la un post de adunare sau pe o punte deschisă plecând din orice încăpere pentru pasageri.
6.1.2.3.Căi de evacuare exterioare trebuie prevăzute de la punţile deschise menţionate în paragraful 2.2 până la posturile de îmbarcare în ambarcaţiunile de salvare.
6.1.3.CERINŢE APLICABILE NAVELOR RO-RO/PASAGER NOI DIN CLASELE B, C ŞI D, CONSTRUITE LA 1 IULIE 1999 SAU DUPĂ ACEASTĂ DATĂ:.
În cazul navelor Ro-Ro/pasager noi din clasele B, C şi D construite la 1 iulie 1999 sau după această dată, căile de evacuare trebuie să facă obiectul unei analize efectuată din punctul de vedere al evacuării încă din primele etape ale proiectării. Analiza trebuie să servească la identificarea şi eliminarea, pe cât este practic posibil, a aglomerării care se poate produce în timpul unui abandon, datorită deplasării normale a pasagerilor şi echipajului de-a lungul căilor de evacuare, inclusiv posibilitatea ca echipajul să fie nevoit să se deplaseze de-a lungul acestor căi în direcţie opusă deplasării pasagerilor. Suplimentar, analiza trebuie să servească la demonstrarea că măsurile în ceea ce priveşte evacuarea sunt suficient de flexibile pentru a evita posibilitatea ca anumite căi de evacuare, posturi de adunare, posturi de îmbarcare sau ambarcaţiuni de salvare să nu poată fi disponibile ca urmare a unui accident.