Secţiunea 15 - Serviciul de rond de incendiu, instalaţii de detectare, de alarmă şi de comunicare cu publicul - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE

M.Of. 605 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 15:Serviciul de rond de incendiu, instalaţii de detectare, de alarmă şi de comunicare cu publicul
NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D:
15.1.Vor fi prevăzute butoane de semnalizare acţionate manual în conformitate cu prevederile regulii II-2/A/9.
15.2.Pe toată durata navigaţiei sau în port (cu excepţia cazurilor când sunt scoase din serviciu), toate navele vor fi supravegheate sau echipate astfel încât să fie asigurată recepţionarea imediată a oricărei alarme de incendiu de către un membru responsabil al echipajului.
15.3.Pentru adunarea echipajului trebuie să fie prevăzută o alarmă specială comandată de pe puntea de navigaţie sau de la postul de comandă de incendiu. Aceasta alarmă poate să facă parte din instalaţia de alarmă generală a navei, dar ea trebuie să poată fi declanşată independent de alarma prevăzută pentru încăperile rezervate pasagerilor.
15.4.O instalaţie de comunicare cu publicul sau alte mijloace eficace de comunicare vor fi disponibile în încăperile de locuit şi de serviciu precum şi la posturile de comandă şi pe punţile deschise.
Pe navele noi din clasele B, C şi D, construite la 1 ianuarie 2003 sau după această dată, această instalaţie de comunicare cu publicul trebuie să fie în conformitate cu regula III/6.5.
15.5.NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
Pe navele care transportă mai mult de 36 de pasageri se va prevedea un serviciu de rond eficient astfel încât declanşarea unui incendiu să fie prompt detectată. Fiecare membru al serviciului de rond de incendiu trebuie să fie familiarizat cu amenajările navei şi cu amplasarea şi cu funcţionarea oricăror echipamente pe care ar putea să le folosească. Fiecare membru al serviciului de rond de incendiu trebuie să fie dotat cu aparat de radio-telefon portabil de emisie-recepţie.
NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D:
15.6.Navele care transportă mai mult de 36 de pasageri vor avea alarmele de detectare care fac parte din instalaţiile prevăzute de regula 13.2 centralizate într-un post central de incendiu supravegheat continuu. în plus, comenzile pentru închiderea de la distanţă a uşilor de incendiu şi pentru oprirea ventilatoarelor trebuie centralizate în acelaşi loc. Ventilatoarele trebuie să poată fi repuse în funcţiune de către echipaj de la postul de incendiu supravegheat continuu. Tabloul de comandă din postul central de incendiu trebuie să fie capabil să indice dacă uşile de incendiu sunt deschise sau închise, dacă detectoarele şi alarmele sunt activate sau nu, dacă ventilatoarele sunt pornite sau oprite. Tabloul de comandă trebuie să fie permanent alimentat cu energie şi trebuie să aibă un dispozitiv de comutare automată pe o sursă de energie de rezervă în cazul defectării sursei normale de energie. Tabloul de comandă trebuie alimentat de la sursa principală de energie electrică şi de la sursa de energie de avarie definită de regula II-1/D/3, cu excepţia situaţiilor când regulile permit alte dispozitive, dacă este cazul.
15.7.Tabloul de comandă trebuie proiectat pe principiul siguranţei intrinseci, de exemplu un circuit de detectare deschis trebuie să declanşeze o alarmă.