Secţiunea 7 - Amenajări speciale în încăperile de maşini - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE
M.Of. 605 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 7:Amenajări speciale în încăperile de maşini
SUBSECŢIUNEA 1:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
7.1.Numărul de spiraiuri, uşi, ventilatoare, deschideri în coşuri pentru ventilaţia de evacuare şi alte deschideri ale încăperilor de maşini trebuie reduse Ia minimum corespunzător necesităţilor de ventilaţie şi funcţionării adecvate şi în siguranţă a navei.
7.2.Spiraiurile vor fi din oţel şi nu vor conţine panouri din sticlă. Se vor face amenajări corespunzătoare care în caz de incendiu să permită evacuarea fumului din încăperea ce trebuie protejată.
SUBSECŢIUNEA 2:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D:
7.3.Uşile, altele decât cele etanşe acţionate de o sursă de energie, vor fi dispuse astfel încât să asigure închiderea sigură în caz de incendiu în încăpere, prin dispozitive acţionate de o sursă de energie sau prin prevederea de uşi cu autoînchidere capabile să se închidă în cazul unei înclinări de 3,5 contrar direcţiei de închidere şi având un zăvor de siguranţă prevăzut cu un dispozitiv de dezăvorâre acţionat de la distanţă.
SUBSECŢIUNEA 3:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
7.4.Nu trebuie prevăzute ferestre în pereţii care limitează încăperile de maşini. Aceasta nu exclude folosirea geamurilor la postul de comandă din încăperile de maşini.
7.5.Se vor prevedea mijloace de comandă pentru:
7.5.1.deschiderea şi închiderea spiraiurilor, închiderea deschiderilor din coşuri care permit în mod normal ventilaţia de evacuare şi închiderea clapetelor ventilatorului;
7.5.2.permiterea degajării fumului;
7.5.3.închiderea uşilor acţionate de o sursă de energie sau acţionarea mecanismului de zăvorâre a uşilor, altele decât uşile etanşe acţionate de o sursă de energie;
7.5.4.oprirea ventilatoarelor; şi
7.5.5.oprirea ventilatoarelor pentru tirajul forţat, a pompelor de transfer combustibil, a pompelor instalaţiei de pregătire a combustibilului şi a altor pompe de combustibil similare. Alte pompe de combustibil similare înseamnă pentru navele construite 1 ianuarie 2003 sau după această dată pompele de serviciu pentru uleiul de ungere, pompele de circulaţie ulei termic şi separatoarele de hidrocarburi. Totuşi paragraful .6 din această regulă nu este necesar să fie aplicat separatoarelor hidrocarburi - apă.
7.6.Mijloacele de comandă prevăzute în paragraful .5 şi în regula II-2/A/10.2.5 vor fi amplasate în afara încăperii respective, unde nu pot fi scoase din funcţiune în caz de incendiu produs în încăperea pe care o deservesc. Astfel de mijloace de comandă şi comenzile pentru orice instalaţie de stingere a incendiului trebuie să fie situate la un post de comandă sau pe cât posibil grupate în cât mai puţine locuri. Aceste posturi trebuie să aibă accesul în siguranţă de pe puntea deschisă.
7.7.Când accesul la orice încăpere de maşini de categoria A este prevăzut la un nivel inferior dintr-un tunel adiacent al liniei de axe, va trebui prevăzută în tunel, lângă uşa etanşă, o uşă ecran la foc din oţel uşor care să poată fi acţionată din fiecare parte.