Secţiunea 4 - Comanda maşinii de propulsie de pe puntea de navigaţie - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE
M.Of. 605 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 4:Comanda maşinii de propulsie de pe puntea de navigaţie
NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D:
4.1.În toate condiţiile de navigaţie, inclusiv cele de manevră, turaţia, direcţia de împingere şi, dacă este cazul, pasul elicei vor fi complet comandate de pe puntea de navigaţie.
4.1.1.Această comandă de la distanţă se va realiza printr-un singur dispozitiv de comandă pentru fiecare elice independentă, cu funcţionarea automată a tuturor serviciilor aferente, inclusiv, dacă este necesar, a dispozitivelor de prevenire a supraîncărcării maşinilor de propulsie.
4.1.2.Maşinile principale de propulsie vor fi prevăzută cu un dispozitiv de oprire în caz de avarie, aflat pe puntea de navigaţie, care trebuie să fie independent de sistemul de comandă de pe puntea de navigaţie.
4.2.Comenzile maşinilor de propulsie de pe puntea de navigaţie vor fi indicate în postul central de comandă a maşinii principale sau la postul local de comandă al maşinilor de propulsie, după cum este oportun.
4.3.Comanda de la distanţă a maşinilor de propulsie trebuie să fie posibilă numai dintr-un singur post odată; în astfel de posturi sunt permise poziţii de comandă interconectate. în fiecare post va fi un indicator care să arate din ce post se comandă maşinile de propulsie. Transferul comenzii între puntea de navigaţie şi încăperile de maşini va fi posibil numai în încăperea de maşini principale sau în postul central de comandă a maşinilor principale. Instalaţia va cuprinde mijloace de prevenire a modificării importante a împingerii elicei în timpul transferului comenzii dintr-un post în altul.
4.4.Trebuie ca toate maşinile esenţiale pentru funcţionarea în siguranţă a navei să poată fi comandate de la un post local, chiar şi în cazul defectării oricărei părţi a sistemelor de comandă automată sau de la distanţă.
4.5.Sistemul de comandă automată de la distanţă va fi conceput astfel încât în cazul defectării sale se va da o alarmă. Dacă nu se consideră că este imposibil, turaţia şi sensul de rotaţie a elicei prestabilite vor fi menţinute până când comanda locală va intra în funcţiune.
4.6.Se vor prevedea indicatoare pe puntea de navigaţie pentru:
4.6.1.turaţia şi sensul de rotaţie ale elicei în cazul elicelor cu pas fix; sau
4.6.2.turaţia şi poziţia pasului elicei în cazul elicelor cu pas reglabil.
4.7.Va fi limitat numărul lansărilor automate consecutive care nu reuşesc să producă pornirea pentru a garanta o presiune suficientă a aerului de pornire. Se va prevedea o alarmă care să indice limita inferioară a presiunii aerului de pornire la un nivel care permite încă operaţiunile de pornire ale maşinii de propulsie.