Secţiunea 4 - Iluminatul suplimentar în caz de avarie pentru navele Ro-Ro - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE
M.Of. 605 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 4:Iluminatul suplimentar în caz de avarie pentru navele Ro-Ro
NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
În plus faţă de iluminatul în caz de avarie cerut de regula II-1/D/3.5.2(b), pe fiecare navă cu încăperi de marfa Ro-Ro sau încăperi de categorie specială:
4.1.toate încăperile sociale pentru pasageri şi coridoarele de trecere se vor prevedea cu iluminat electric suplimentar ce poate funcţiona cel puţin trei ore când toate celelalte surse de energie electrică s-au defectat şi în orice condiţii de înclinare transversală. Iluminatul va fi astfel asigurat încât să se poată imediat observa accesul la mijloacele de evacuare. Sursa de energie pentru iluminatul suplimentar va consta din baterii de acumulatoare amplasate în cadrul instalaţiilor de iluminat ce vor fi încărcate în mod continuu, când acest lucru este practicabil, de la tabloul de distribuţie de avarie. Alternativ, ANR poate accepta orice alte mijloace de iluminat care sunt cel puţin tot atât de eficiente. Iluminatul suplimentar va fi astfel încât orice defecţiune a lămpii să devină imediat aparentă. Orice baterie de acumulatoare prevăzută se va înlocui la intervale ce ţin cont de durata de viaţă specificată în condiţiile ambiante în care trebuie să funcţioneze; şi
4.2.o lampă portabilă cu acumulator reîncărcabil va fi prevăzută în fiecare coridor al spaţiului destinat echipajului, spaţiului pentru activităţi recreative şi în fiecare spaţiu de lucru ce este în mod normal ocupat, dacă nu este prevăzut iluminatul suplimentar în caz de avarie aşa cum se cere în sub-paragraful .1.