Secţiunea 3 - Sursa de energie electrică de avarie - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE

M.Of. 605 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 3:Sursa de energie electrică de avarie
NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
3.1.Orice navă va fi prevăzută cu o sursă autonomă de energie electrică de avarie cu tablou de distribuţie de avarie amplasat deasupra punţii pereţilor etanşi, într-un spaţiu uşor accesibil, care nu va fi adiacent încăperilor de maşini de categoria A sau acelor spaţii în care se află sursa principală de energie electrică sau tabloul principal de distribuţie.
3.2.Sursa de energie electrică de avarie poate să fie ori o baterie de acumulatoare care să respecte prevederile sub-paragrafului .5, fără să fie re-încărcate sau să sufere o cădere excesivă de tensiune, ori un generator care să respecte prevederile sub-paragrafului .5, acţionat de un motor cu combustie internă cu alimentare independentă cu combustibil având temperatura de aprindere nu mai mică de 43° C, cu sistem automat de pornire la navele noi şi cu sisteme de pornire aprobate la navele existente, şi prevăzute cu o sursă electrică de avarie tranzitorie, în conformitate cu paragraful .6, cu excepţia noilor nave din clasele C şi D cu lungimea mai mică de 24 metri unde o baterie de acumulatoare amplasată corespunzător este prevăzută pentru acel consumator particular pentru o perioadă de timp cerută de aceste reguli.
3.3.Sursa electrică de avarie va fi amplasată astfel încât să poată funcţiona eficient când nava este înclinată transversal la un unghi de înclinare de până la 22,5° şi când nava este înclinată longitudinal până la 10° spre prova sau pupa. Grupul (grupurile) de generatoare de avarie trebuie să poată fi pornit(e) imediat în orice condiţii de temperaturi joase care pot apare şi, la navele noi, să se poată porni automat.
3.4.Tabloul de distribuţie de avarie va fi amplasat cât mai aproape posibil de sursa de energie de avarie.
3.5.Sursa de energie de avarie prevăzută la paragraful .1 trebuie:
3.5.1.să poată funcţiona, în general, pentru o perioada de:
12 ore pentru nave din clasa B (noi sau existente)
6 ore pentru nave din clasa C (noi)
3 ore pentru nave din clasa D (noi)
3.5.2.în mod special, să poată alimenta simultan următoarele servicii, în intervalele indicate mai sus în funcţie de clasa navei:
(a)pompa de santină de avarie şi una din pompele de incendiu;
(b)iluminatul de avarie:
1.la fiecare post de adunare şi îmbarcare şi de-a lungul bordajelor exterioare;
2.în toate coridoarele, casele scărilor şi ieşirile care asigură accesul la posturile de adunare sau îmbarcare;
3.în încăperile de maşini şi în locul în care se află generatorul de avarie;
4.în posturile de comandă unde sunt amplasate echipamentul radio şi echipamentul de navigaţie principal;
5.în conformitate cu regulile H-2/B/16.1.3.7 şi II-2/B/6.1.7;
6.în toate posturile de depozitare a echipamentului de pompieri;
7.la pompa de santirîă de avarie şi la una din pompele de incendiu, la care s-a făcut referire în sub-paragraful (a) şi la posturile de pornire a motoarelor lor.
(c)luminile de navigaţie ale navei;
(d)_
1.tot echipamentul de comunicaţii,
2.instalaţia de alarmă generală,
3.instalaţia de detectare a incendiilor, şi
4.toate semnalizările care pot fi solicitate în caz de avarie dacă ele sunt acţionate electric de la generatoarele principale ale navei;
(e)pompa instalaţiei de sprinklere a navei, dacă există şi dacă este acţionată electric; şi
(f)lampa de semnalizare de zi a navei, dacă este acţionată de către sursa principală de energie electrică a navei.
3.5.3.să poată pune în funcţiune, pentru o jumătate de oră, uşile etanşe acţionate electric, împreună cu sistemul de comandă aferent, circuitele de indicare şi alarmă.
3.6.Sursa de energie electrică de avarie tranzitorie prevăzută la paragraful 2 va consta dintr-o baterie de acumulatoare amplasată corespunzător pentru a fi utilizată în caz de avarie, care va funcţiona fără reîncărcare sau fără să sufere o cădere de tensiune excesivă timp de o jumătate de oră:
(a)iluminatul prevăzut la paragraful .2.(b). 1 al prezentei reguli,
(b)uşile etanşe, după cum se prevede în paragrafele .7.2 şi .7.2 ale regulii II-1/B/13, dar nu neapărat toate simultan, în cazul în care nu se prevede o sursă temporară de energie acumulată; şi
(c)circuitele de comandă, indicare şi alarmă după cum se prevede în paragraful .7.2 al regulii II-1/B/13.
3.7.NAVE DIN CLASELE B, C ŞI D, CONSTRUITE LA 1 IANUARIE 2003 SAU DUPĂ ACEASTĂ DATĂ:
Acolo unde energia electrică este necesară re-pornirea propulsiei, capacitatea trebuie să fie suficientă pentru re-pornirea propulsiei navei în legătură cu alte maşini, după caz, din starea de navă lipsită de energie în timp de 30 minute după oprirea alimentării cu energie.