Secţiunea 9 - Pereţi de Ia extremităţi şi pereţi care limitează încăperea de maşini - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE
M.Of. 605 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 9:Pereţi de Ia extremităţi şi pereţi care limitează încăperea de maşini
SUBSECŢIUNEA 1:NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
9.1.Se va prevedea un perete al picului prova sau perete de coliziune care va fi etanş până la puntea pereţilor etanşi. Acest perete va fi situat la o distanţa faţă de perpendiculara prova de cel puţin 5 % din lungimea navei şi de cel mult 3 metri plus 5% din lungimea navei.
9.2.Dacă orice parte a navei situată sub linia de plutire se extinde în prova perpendicularei prova, spre exemplu bulbul, distanţa prevăzută în paragraful .1 va fi măsurată de la unul din punctele:
9.2.1.de la jumătatea lungimii acestei extinderi; sau
9.2.2.la o distanţă de 1,5 % din lungimea navei în prova perpendicularei prova; sau
9.2.3.la o distanţă de 3 metri în prova perpendicularei prova, care din ele dau distanţa cea mai mică.
9.3.Dacă este prevăzută o suprastructură lungă la prova, peretele picului prova sau peretele de coliziune va fi extins etanş la intemperii până la puntea completă următoare situată deasupra punţii pereţilor etanşi. Prelungirea trebuie să fie astfel dispusă încât să se excludă posibilitatea ca poarta prova să determine deteriorarea ei în cazul avarierii sau desprinderii porţii prova.
9.4.Prelungirea prevăzută în paragraful 3 nu este necesar să fie situată direct deasupra peretelui aflat dedesubt, cu condiţia ca toate părţile prelungirii să nu fie amplasate în prova limitei prova specificate în paragraful 1 sau 2.
Totuşi, la navele construite din clasa B:
9.4.1.dacă o rampă înclinată de încărcare constituie parte din prelungirea peretelui de coliziune de deasupra punţii pereţilor etanşi, partea din rampă care se află la mai mult de 2,3 metri deasupra punţii pereţilor etanşi se poate extinde cu cel mult 1 metru în prova limitelor prova specificate în paragrafele .1 şi .2;
9.4.2.dacă rampa existentă nu corespunde cerinţelor de acceptare ca extensie a peretelui de coliziune şi poziţia rampei împiedică amplasarea acestei prelungiri în limitele specificate în paragraful .1 sau .2, prelungirea poate fi amplasată la o distanţă limitată în pupa limitei pupa specificată în paragraful .1 sau .2. Distanţa limitată pupa nu trebuie să fie mai mare decât este necesar pentru a nu stânjeni funcţionarea rampei. Prelungirea peretelui de coliziune trebuie să se deschidă spre prova şi să corespundă cerinţelor paragrafului .3 şi va fi dispusă astfel încât să se excludă posibilitatea ca rampa să determine deteriorarea ei în cazul avarierii sau desprinderii rampei.
9.5.Rampele care nu respectă cerinţele de mai sus nu trebuie considerate ca extensie a peretelui de coliziune.
9.6.La navele construite din clasa B, cerinţele paragrafelor 3 şi 4 trebuie aplicate nu mai târziu de data primei inspecţii periodice după data de 1 iulie 1998.
9.7.Se vor prevedea un perete la picul pupa, precum şi pereţi care separă compartimentul maşini de spaţiul pentru marfă şi pasageri spre prova şi spre pupa; aceşti pereţi trebuie să fie etanşi până la puntea pereţilor etanşi. Totuşi peretele picului pupa poate să fie în baionetă sub puntea pereţilor etanşi, cu condiţia ca gradul de siguranţă al navei, în ceea ce priveşte compartimentarea, să nu fie diminuat din aceasta cauză.
9.8.În toate cazurile, tuburile etambou vor fi incluse în spaţii etanşe. Presetupa pupa va fi situată într-un tunel etanş al liniei de arbori sau într-un alt spaţiu etanş, separat de compartimentul tubului etambou şi având un volum determinat astfel încât, dacă este inundat prin scăpările presetupei, linia de supraimersiune să nu fie imersată.