Secţiunea 171 - Etanşeitatea de Ia puntea Ro-Ro (puntea pereţilor etanşi) Ia încăperile situate dedesubt - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE
M.Of. 605 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 171:Etanşeitatea de Ia puntea Ro-Ro (puntea pereţilor etanşi) Ia încăperile situate dedesubt
SUBSECŢIUNEA 1:NAVE NOI RO-RO/PASAGER DIN CLASE B, C ŞI D:
1.1.sub rezerva prevederilor aliniatelor .1.2 şi .1.3, toate căile de acces care duc către încăperile situate sub puntea pereţilor etanşi trebuie să aibă punctul cel mai de jos la cel puţin 2,5 metri deasupra punţii pereţilor etanşi;
1.2.dacă sunt instalate rampe pentru vehicule, pentru a permite accesul în încăperile de sub puntea pereţilor etanşi, deschiderile lor trebuie să poată fi închise etanş la intemperii pentru a împiedica infiltrarea apei în acele încăperi şi trebuie prevăzute cu alarme şi indicatoare care să dea un semnal la puntea de navigaţie.
1.3.ANR poate autoriza amenajarea căilor speciale de acces către încăperile situate sub puntea pereţilor etanşi cu condiţia ca ele să fie necesare pentru activitatea esenţială a navei, de exemplu deplasarea de maşini şi provizii, şi sub rezerva ca astfel de căi de acces să fie etanşe, prevăzute cu alarme şi indicatoare care se dea un semnal la puntea de navigaţie;
1.4.căile de acces menţionate la aliniatele .1.2 şi .1.3 trebuie să fie închise înainte ca nava să părăsească dana pentru orice voiaj şi trebuie să rămână închise până când nava va ajunge la următoarea dană;
1.5.comandantul se va asigura că este implementat un sistem eficace de control şi raportare a închiderii şi deschiderii unor astfel de căi de acces, menţionate în aliniatele .1.2 şi .1.3; şi
1.6.comandantul se va asigura, înainte ca nava să părăsească dana şi să pornească în orice voiaj, că ora ultimei închideri a căilor de acces menţionate în aliniatele. 1.2 şi. 1.3 este consemnată în jurnalul de bord, aşa cum se cere prin regula II-1/B/22;
1.7.noile nave Ro-Ro/pasager din clasa C cu lungimea mai mică de 40 metri şi noile nave Ro-Ro/pasager din Clasa D pot, ca în locul cerinţelor din aliniatele .1.1 la .1.6, să corespundă cerinţelor din aliniatele .2.1 la .2.4, cu condiţia ca înălţimile ramelor şi pragurilor să fie de cel puţin 600 mm pe punţile Ro-Ro deschise şi de cel puţin 380 mm pe punţile Ro-Ro închise.
SUBSECŢIUNEA 2:NAVE RO-RO/PASAGER EXISTENTE DIN CLASA B:
2.1.Toate căile de acces ce pornesc de la puntea Ro-Ro spre încăperile situate sub puntea pereţilor etanşi trebuie să fie etanşe la intemperii şi pe puntea de navigaţie trebuie prevăzute mijloace care indică dacă accesul este deschis sau închis;
2.2.Toate căile de acces de acest gen trebuie să fie închise înainte ca nava să părăsească dana pentru orice voiaj şi trebuie să rămână închise până când nava va ajunge la următoarea dană;
2.3.Prin derogare de la cerinţele aliniatului .2.2, ANR poate accepta ca unele căi de acces să fie deschise pe timpul voiajului dar numai pe o perioadă de timp suficientă pentru a permite trecerea şi, dacă este necesar, pentru activitatea esenţială a navei; şi
2.4.Cerinţele aliniatului .2.1 trebuie să se aplice nu mai târziu de data primei inspecţii periodice.