Secţiunea 17 - Închiderea uşilor de încărcare marfa - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE

M.Of. 605 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 17:Închiderea uşilor de încărcare marfa
NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
17.1.Următoarele uşi, amplasate deasupra liniei de supraimersiune, vor fi închise şi blocate înainte ca nava să pornească în vreun voiaj şi vor rămâne închise şi blocate până când nava ajunge la dana următoare.
17.1.1. sabordurile de încărcare marfa din bordaj sau în pereţii exteriori ai suprastructurilor închise;
17.1.2. vizoare în prova, prevăzute în poziţiile indicate în paragraful .1.1;
17.1.3. uşi de încărcare marfa în peretele de coliziune;
17.1.4. rampe etanşe, formând o închidere alternativă pentru cele definite în paragrafele .1.1 până la .1.3 inclusiv. Dacă o uşă nu poate fi deschisă sau închisă în timp ce nava este la dană, atunci această uşă poate fi deschisă sau lăsată deschisă în timp ce nava se apropie sau pleacă din dană, dar numai atât cât este necesar pentru a permite acţionarea imediată a uşii. în orice caz, uşa interioară din prova trebuie menţinută închisă.
17.2.Prin derogare de la cerinţele paragrafelor 1.1. şi 1.4, ANR poate autoriza deschiderea anumitor uşi la alegerea comandantului, dacă este necesar pentru exploatarea navei sau pentru îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor când nava este ancorată sigur şi cu condiţia ca siguranţa navei să nu fie afectată.
17.3.Comandantul se va asigura că este implementat un sistem eficient de supraveghere şi raportare a închiderii şi deschiderii uşilor menţionate în paragraful .1.
17.4.Comandantul va avea grijă ca, înainte ca nava să pornească în vreun voiaj, să se facă o înregistrare în jurnalul de bord, conform regulii 22, menţionându-se ora ultimei închideri a uşilor specificate în paragraful. 1 şi ora oricărei deschideri a unor anumite uşi în conformitate cu paragraful .2.