Secţiunea 1 - Stabilitatea intactă - Rezoluţia A. 749(18) - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE
M.Of. 605 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 1:Stabilitatea intactă - Rezoluţia A. 749(18)
NAVE NOI DIN CLASELE A, B, C ŞI D CU LUNGIMEA DE 24 METRI SAU MAI MARE:
Toate clasele de nave noi cu lungimea de 24 metri sau mai mare, trebuie să se supună prevederilor referitoare la navele de pasageri din "Codul privind stabilitatea intactă", adoptat la 4 noiembrie 1993 de către Organizaţia Maritimă Internaţională, la cea de-a 18-a sesiune a Adunării, prin Rezoluţia A.749(18), aşa cum a fost modificat de către Comitetul Securităţii Maritime prin Rezoluţia MSC.75(69), la 14 mai 1998, denumit în continuare Codul IS.
Atunci când ANR va considera că aplicarea "Criteriului de vânt puternic şi ruliu" din Codul IS nu este necesară sau suficientă, poate aplica măsuri corespunzătoare care să asigure o stabilitate satisfăcătoare.
NAVE EXISTENTE DIN CLASELE A ŞI B CU LUNGIMEA DE 24 METRI SAU MAI MARE:
Toate navele existente din clasele A şi B vor trebui să îndeplinească, în toate condiţiile de încărcare, următoarele criterii de stabilitate, după corecţiile necesare pentru efectul de suprafaţă liberă a lichidelor în tancuri, în conformitate cu ipotezele din paragraful 3.3 din Codul IS, sau echivalent.
(a)Suprafaţa de sub curba braţului de redresare (curba GZ) nu va fi mai mică de:
(i)0,055 metri radiani până la un unghi de înclinare de 30°;
(ii)0,09 metri radiani până la un unghi de înclinare de 40° ori până la unghiul de inundare, şi anume unghiul de înclinare la care marginile inferioare ale oricărei deschideri din corp, suprastructuri sau rufuri care sunt deschise şi nu pot fi închise etanş, sunt imersate dacă acest unghi va fi mai mic de 40°;
(iii)0,03 metri radiani între unghiurile de înclinare de 30° şi 40° sau între 30° şi unghiul de inundare dacă acesta este mai mic de 40°;
(b)Braţul de redresare GZ trebuie să fie de cel puţin 0,20 metri la un unghi de înclinare mai mare sau egal cu 30°.
(c)Braţul maxim de redresare va apare la un unghi de înclinare preferabil peste 30°, dar nu mai mic de 25°.
(d)Înălţimea metacentrică transversală iniţială nu trebuie să fie mai mică de 0,15 metri.
Condiţiile de încărcare luate în considerare pentru verificarea conformităţii cu criteriile de stabilitate de mai sus vor include cel puţin pe cele menţionate în paragraful 3.5.1.1 din Codul IS.
Toate navele existente din clasele A şi B, cu lungimea de 24 metri sau mai mare, vor corespunde de asemenea criteriilor suplimentare din Codul IS, în paragraful 3.1.2.6 (criterii suplimentare pentru nave de pasageri), şi în paragraful 3.2 (Criteriul de vânt puternic şi ruliu).
Atunci când ANR va considera că aplicarea "Criteriului de vânt puternic şi ruliu" din Codul IS nu este necesară sau suficientă, poate aplica măsuri corespunzătoare care să asigure o stabilitate satisfăcătoare.