Secţiunea 1 - Definirea termenilor utilizaţi în Partea B: - Norme Tehnice din 2003 PRIVIND SIGURANŢA NAVELOR MARITIME DE PASAGERI CARE NU EFECTUEAZĂ VOIAJE INTERNAŢIONALE
M.Of. 605 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 31 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 1:Definirea termenilor utilizaţi în Partea B:
NAVE NOI DIN CLASELE B, C ŞI D ŞI NAVE EXISTENTE DIN CLASA B:
1.1.1.Linia de încărcare de compartimentare este linia de plutire utilizată la determinarea compartimentării navei.
1.1.2.Linia de încărcare maximă de compartimentare este linia de plutire care corespunde pescajului maxim admis de cerinţele de compartimentare aplicabile.
1.2.Lungimea navei este lungimea măsurată între perpendicularele duse la extremităţile liniei de încărcare maximă de compartimentare.
1.3.Lăţimea navei este lăţimea maximă în afara coastelor, măsurată la sau sub linia de încărcare maximă de compartimentare.
1.4.Pescajul este distanţa verticală de la linia de bază, măsurată la mijlocul navei, la linia de încărcare de compartimentare considerată.
1.5.Deadweight este diferenţa în tone dintre deplasamentul navei în apă cu greutatea specifică de 1,025 la linia de încărcare corespunzătoare bordului liber de vară atribuit şi greutatea navei goale.
1.6.Greutatea navei goale este deplasamentul navei în tone, exclusiv marfa, combustibilul, uleiul lubrifiant, apa de balast, apa dulce, apa de alimentare din tancuri, materialele combustibile, pasagerii şi echipajul şi bagajele lor.
1.7.Puntea pereţilor etanşi este puntea cea mai de sus până la care se extind pereţii transversali etanşi.
1.8.Linia de supraimersiune este o linie trasată pe bordaj la cel puţin 76 mm sub faţa superioară a punţii pereţilor etanşi.
1.9.Permeabilitatea unui spaţiu se exprimă prin procentul din volumul acelui spaţiu care poate fi ocupat de apă. Volumul unui spaţiu care se extinde deasupra liniei de supraimersiune va fi măsurat numai până la înălţimea acelei linii.
1.10.Încăperea de maşini se consideră că se extinde de la linia de bază până la linia de supraimersiune şi între pereţii transversali etanşi principali extremi, care delimitează spaţiile ocupate de maşinile principale şi auxiliare de propulsie şi de căldările servind pentru propulsie.
1.11.Încăperi pentru pasageri sunt acele spaţii care sunt prevăzute pentru adăpostirea şi folosinţa pasagerilor, excluzând încăperile de bagaje, magaziile, încăperile pentru provizii şi colete poştale.
1.12.Etanşeitatea structurii este capabilitatea de a nu permite trecerea apei prin acea structură, în orice direcţie sub presiunea unei coloane de apă care ar putea să apară în condiţii în stare intactă sau de avarie.
1.13.Etanşeitate la intemperii înseamnă că în orice condiţii pe mare apa nu va pătrunde în navă.
1.1.4 Nava Ro-Ro/pasager este nava de pasageri cu încăperi de marfa Ro-Ro sau încăperi de categorie specială aşa cum sunt definite în regula 11-2/A/2.