Partea 12 - CERINŢE PENTRU NAVĂ - Norme Tehnice din 2003 privind construcţia şi echiparea navelor maritime de pescuit cu lungimea de 24 m sau mai mare, cod MLPTL.ANR-NPESC-2003
M.Of. 374 bis
În vigoare Versiune de la: 31 Mai 2003
PARTEA B:CERINŢE PENTRU NAVĂ
SECŢIUNEA 5:Regula 5 - Instalaţii radio
(1)Fiecare navă va fi prevăzută cu instalaţii radio capabile să satisfacă cerinţele funcţionale prescrise de regula 4 pe tot parcursul voiajului său stabilit şi, dacă nu este scutită conform regulii 3, să îndeplinească şi cerinţele regulii 6 şi, în funcţie de zona sau zonele maritime prin care va trece în timpul voiajului stabilit, cerinţele corespunzătoare oricăreia din regulile 7, 8, 9 sau 10.
(2)Fiecare instalaţie radio:
a)va fi astfel amplasată încât nici o interferenţă dăunătoare de origine mecanică, electrică sau de altă origine să nu-i afecteze utilizarea ei corespunzătoare şi astfel încât să i se asigure compatibilitatea electromagnetică şi evitarea interacţiunii dăunătoare cu alte instalaţii şi sisteme;
b)va fi amplasată astfel încât să i se asigure cel mai înalt grad de siguranţă şi cele mai bune posibilităţi funcţionale;
c)va fi protejată împotriva efectelor dăunătoare ale apei, temperaturilor extreme şi ale altor condiţii de mediu nefavorabile;
d)va fi prevăzută cu iluminat electric permanent şi fiabil, independent de sursele de energie electrică principală şi de avarie, în scopul iluminării adecvate a comenzilor radio necesare exploatării instalaţiei radio; şi
e)va fi marcată clar cu indicativul de apel, identitatea staţiei navei şi cu alte coduri, după caz, pentru exploatarea instalaţiei radio.
(3)Comanda canalelor radiotelefonice UIF (pe unde metrice), cerute pentru siguranţa navigaţiei, va fi uşor accesibilă pe puntea de navigaţie în apropiere de poziţia de guvernare şi, când este necesar, vor fi prevăzute instalaţii pentru a permite radiocomunicaţii de pe aripile punţii de navigaţie. Se poate folosi echipament portabil UIF (pe unde metrice) pentru a îndeplini ultima cerinţă.
SECŢIUNEA 6:Regula 6 - Instalaţia radio - generalităţi
(1)Cu excepţia celor prevăzute în regula 9(4), fiecare navă va fi dotată cu:
a)o instalaţie radio UIF (pe unde metrice) capabilă să transmită şi să recepţioneze:
(i)ASN pe frecvenţa 156,525 MHz (canalul 70). Trebuie să existe posibilitatea să se iniţieze transmiterea semnalelor de alertare în caz de sinistru pe canalul 70 din locul din care se efectuează în mod normal navigaţia; şi
(ii)în radiotelefonie pe frecvenţele 156,300 MHz (canalul 6), 156,650 MHz (canalul 13) şi 156,800 MHz (canalul 16).
b)o instalaţie radio capabilă să menţină ascultarea continuă ASN pe canalul 70 UIF (unde metrice) care poate fi separată de cea cerută prin subparagraful a)(i) sau combinată cu aceasta;
c)un transponder radar capabil să funcţioneze pe banda de 9 GHz, care:
(i)se va amplasa astfel încât să fie utilizat cu uşurinţă; şi
(ii)poate fi unul din cei ceruţi prin regula VII/14 pentru o ambarcaţiune de salvare;
d)un aparat de recepţie care poate recepţiona emisiile serviciului internaţional NAVTEX în cazul în care nava este angajată în voiaje în orice zonă în care este prevăzut un serviciu internaţional NAVTEX;
e)o instalaţie radio pentru recepţia informaţiilor privind siguranţa maritimă prin sistemul de apel în grup lărgit INMARSAT în cazul în care nava este angajată în voiaje în orice zonă acoperită de INMARSAT dar unde nu este prevăzut un serviciu internaţional NAVTEX. Totuşi, navele angajate exclusiv în voiaje în zonele unde este prevăzut serviciu de informaţii pentru siguranţa maritimă prin telegrafie cu imprimare directă IF şi dotate cu echipament care poate recepţiona asemenea emisie, pot fi scutite de această cerinţă.
f)sub rezerva prevederilor regulii 7.3, va fi prevăzută o radiobaliză pentru localizarea sinistrelor prin satelit (EPIRB) care:
(i)va putea să transmită un semnal de alertare în caz de sinistru fie prin serviciul de sateliţi cu orbită polară care operează în banda de 406 MHz, fie, în cazul în care nava este angajată în voiaje numai în cadrul acoperit de INMARSAT, prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT care operează în banda de 1,6 GHz;
(ii)va fi instalată într-o poziţie uşor accesibilă;
(iii)va putea fi degajată manual şi transportată de o singură persoană la bordul unei ambarcaţiuni de salvare;
(iv)va pluti liber dacă nava se scufundă şi va fi automat activată când pluteşte; şi
(v)va putea fi activată manual.
SECŢIUNEA 7:Regula 7 - Instalaţia radio - Zona maritimă A1
(1)Suplimentar îndeplinirii cerinţelor din regula 6, fiecare navă angajată exclusiv în voiaje în zona maritimă A1 vor fi prevăzute cu o instalaţie radio capabilă să iniţieze transmiterea de la navă la coastă a semnalelor de alertare în caz de sinistru din locul din care se efectuează în mod normal navigaţia şi care va funcţiona:
a)pe UIF folosind ASN; această cerinţă poate fi satisfăcută de radiobalize pentru localizarea sinistrelor prescrise de paragraful (3), fie prin instalarea radiobalizelor pentru detectarea sinistrelor în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia, fie prin acţionarea de la distanţă din acest loc; sau
b)prin serviciul de sateliţi cu orbită polară pe 406 MHz; această cerinţă poate fi satisfăcută de radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerută de regula 6(1)f), fie prin instalarea radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia, sau prin acţionarea de la distanţă din acest loc; sau
c)în cazul în care nava este angajată în voiaje în cadrul zonei de acoperire a staţiilor de coastă MF echipate cu ASN, pe MF folosind ASN; sau
d)pe IF folosind ASN; sau
e)prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT; această cerinţă poate fi satisfăcută de:
(i)o staţie de comunicaţii navă-uscat INMARSAT; sau de
(ii)radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerută de regula 6(1)f), fie prin instalarea radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit în apropierea locului din care se efectuează în mod normal navigaţia, sau prin acţionarea de la distanţă din acest loc.
(2)Instalaţia radio UIF cerută de regula 6(1)a), trebuie de asemenea să poată transmite şi să recepţioneze radiocomunicaţii generale folosind radiotelefonia.
(3)Navele angajate exclusiv în voiaje în zona maritimă A1 pot transporta, în locul radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerută prin regula 6(1)f), o radiobaliza pentru localizarea sinistrelor care:
a)trebuie să poată transmite un semnal de alertare în caz de sinistru folosind ASN pe canalul 70 UIF şi să poată asigura localizarea cu ajutorul unui transponder radar care funcţionează pe banda de 9 GHz;
b)va fi montată într-o poziţie uşor accesibilă;
c)va fi pregătită pentru a fi degajată manual şi transportată de o singură persoană la bordul unei ambarcaţiuni de salvare;
d)va putea pluti liber dacă nava se scufundă şi va fi activată automat când pluteşte; şi
e)va putea fi activată manual.
(4)Prin derogare de la cerinţele regulii 4a), ANR poate excepta noile nave de pescuit cu lungimea egală cu 24 metri sau mai mare dar mai mică de 45 metri şi angajate exclusiv în voiaje în zonă maritimă A1 de la cerinţele regulilor 6(1)f) şi 7(3) cu condiţia ca acestea să fie echipate cu o instalaţie radio UIF (VHF) care utilizează ASN în transmisia navă-coastă a semnalului de alertare în caz de sinistru prevăzută de regula 7(1)a).
SECŢIUNEA 8:Regula 8 - Instalaţia radio - Zonele maritime A1 şi A2
(1)Suplimentar îndeplinirii cerinţelor din regula 6, fiecare navă angajată în voiaje care depăşesc zona maritimă A1, dar rămânând în cadrul zonei A2, va fi dotată cu:
a)o instalaţie radio MF care poate transmite şi recepţiona în caz de sinistru şi pentru scopuri de siguranţă, pe frecvenţele:
(i)2187,5 kHz folosind ASN; şi
(ii)2182 kHz folosind radiotelefonia;
b)o instalaţie radio care poate menţine o veghe continuă ASN pe frecvenţa de 2187,5 kHz, ce poate fi separată de aceea cerută prin subparagraful a)(i) sau poate fi inclusă în aceasta; şi
c)mijloace de iniţiere a transmiterii de semnale de alertare în caz de sinistru de la navă la coastă, printr-un serviciu radio, altul decât cel ce funcţionează pe MF şi care funcţionează:
(i)prin serviciu de sateliţi cu orbită polară pe 406 MHz; această cerinţă poate fi satisfăcută de radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerută de regula 6(1)f), fie prin montarea radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia, ori prin acţionarea de la distanţă din acest loc; sau
(ii)pe IF folosind ASN; sau
(iii)prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT; această cerinţă poate fi satisfăcută folosind o staţie de comunicaţii navă-coastă INMARSAT, sau prin radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerută de regula 6(1)f), fie prin montarea acesteia în apropierea locului din care se efectuează în mod normal navigaţia, ori prin acţionarea de la distanţă din acest loc.
(2)Trebuie să existe posibilitatea iniţierii transmiterii semnalelor de alertare în caz de sinistru prin instalaţiile radio specificate în paragrafele (1)a) şi (1)c) din locul din care se efectuează în mod normal navigaţia.
(3)Navă trebuie, în plus, să poată transmite şi să recepţioneze radiocomunicaţii generale folosind radiotelefonia sau telegrafia cu imprimare directă, folosind fie:
a)o instalaţie radio care operează pe frecvenţele de lucru în benzile cuprinse între 1605 kHz şi 4000 kHz ori cuprinse între 4000 kHz şi 27500 kHz. Această cerinţă poate fi satisfăcută prin adăugarea acestei caracteristici la echipamentul cerut conform paragrafului (1)a); sau
b)o staţie de comunicaţii navă-uscat INMARSAT.
(4)ANR poate scuti navele construite înainte de 1 februarie 1997 care sunt angajate exclusiv în voiaje în cadrul zonei maritime A2 de cerinţele regulilor 6(1)a)(i) şi 6(1)b) cu condiţia ca aceste nave să-şi menţină, când e practicabil, o veghe de ascultare continuă pe canalul 16 UIF. Această veghe va fi menţinută în locul din care se efectuează în mod normal navigaţia.
SECŢIUNEA 9:Regula 9 - Instalaţia radio - Zonele maritime A1, A2 şi A3
(1)Suplimentar îndeplinirii cerinţelor din regula 6, fiecare navă angajată în voiaje care depăşesc zonele maritime A1 şi A2, dar rămânând în zona maritimă A3, în cazul în care nu corespunde cerinţelor paragrafului (2), va fi dotată cu:
a)o staţie de comunicaţii navă-uscat INMARSAT care va permite:
(i)transmiterea şi recepţionarea comunicărilor în cazuri de sinistru şi în scopul siguranţei folosind telegrafia cu imprimare directă;
(ii)iniţierea şi primirea apelurilor cu prioritate în caz de sinistru;
(iii)menţinerea veghii pentru semnalele de alertare în caz de sinistru de la coastă la navă, inclusiv pentru acele semnale îndreptate spre zonele geografice definite în mod special;
(iv)transmiterea şi recepţionarea radiocomunicaţiilor generale, folosind fie radiotelefonia fie telegrafia cu imprimare directă; şi
b)o instalaţie radio MF care poate transmite şi recepţiona în scopul siguranţei sau în caz de sinistru, pe frecvenţele:
(i)2187,5 kHz folosind ASN; şi
(ii)2182 kHz folosind radiotelefonia; şi
c)o instalaţie radio capabilă să menţină o veghe continuă ASN pe frecvenţa 2187,5 kHz, care poate fi separată de aceea cerută prin subparagraful b)(i) sau inclusă în aceasta; şi
d)mijloace de iniţiere a transmisiei semnalelor de alertare în caz de sinistru de la navă la coastă prin serviciul radio care funcţionează fie:
(i)prin serviciul de sateliţi cu orbită polară pe 406 MHz; această cerinţă poate fi satisfăcută de radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerute prin regula (6)(1)f), fie prin montarea radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia sau prin acţionarea de la distanţă din locul de mai sus; sau
(ii)în IF folosind ASN; sau
(iii)prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT, printr-o staţie suplimentară de comunicaţii navă-uscat sau prin radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerută prin regula 6(1)f), fie montând radiobaliza de localizare a sinistrelor prin satelit în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia, fie acţionând de la distanţă din acest loc.
(2)Suplimentar cerinţelor din regula 6, fiecare navă angajată în voiaje care depăşesc zonele maritime A1 şi A2, dar rămânând în zona maritimă A3, în cazul în care nu se conformează cerinţelor paragrafului (1), va fi prevăzută cu:
a)o instalaţie radio MF/IF care va putea transmite şi recepţiona în scopul siguranţei şi în caz de pericol, pe toate frecvenţele pentru siguranţă şi pericol în benzile cuprinse între 1605 kHz şi 4000 kHz şi între 4000 kHz şi 27500 kHz:
(i)folosind ASN;
(ii)folosind radiotelefonia; şi
(iii)folosind telegrafia cu imprimare directă; şi
b)echipament care poate menţine veghea în ASN pe frecvenţele de 2187,5 kHz, 8414,5 kHz şi cel puţin una din frecvenţele ASN pentru caz de pericol şi de siguranţă de 4207,5 kHz, 6312 kHz, 12577 kHz sau 16804,5 kHz; permanent va trebui să existe posibilitatea selectării oricăreia dintre aceste frecvenţe ASN de siguranţă şi de pericol. Acest echipament poate fi separat sau combinat cu echipamentul cerut de subparagraful a); şi
c)mijloace de iniţiere a transmiterii semnalelor de alertare în caz de pericol de la navă la coastă, printr-un serviciu de radiocomunicaţii diferit de cel ce funcţionează pe IF; fie
(i)prin serviciul de sateliţi cu orbită polară pe 406 kHz; această cerinţă poate fi satisfăcută de radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerute de regula 6(1)f), ori prin montarea radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia, ori prin acţionarea de la distanţă din acest loc; sau
(ii)prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT; această cerinţă poate fi satisfăcută de o staţie de comunicaţii navă-uscat INMARSAT sau de radiobaliza pentru localizarea sinistrelor cerută de regula 6(1)f), ori prin montarea radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia, ori prin acţionarea de la distanţă din acest loc; şi
d)în plus, navele vor trebui să poată transmite şi recepţiona radiocomunicaţii generale care folosesc radiotelefonia sau telegrafia cu imprimare directă prin intermediul unei staţii radio MF/IF care funcţionează pe frecvenţele de lucru în benzile cuprinse între 1605 kHz şi 4000 kHz şi între 4000 kHz şi 27500 kHz. Această cerinţă poate fi satisfăcută prin adăugarea acestei caracteristici la echipamentul cerut de subparagraful a).
(3)Instalaţiile radio specificate în paragrafele (1)a), (1)b), (1)d), (2)a) şi (2)c) vor trebui să poată iniţia transmiterea semnalelor de alertare în caz de sinistru din locul din care se efectuează în mod normal navigaţia.
(4)ANR poate scuti navele construite înainte de 1 februarie 1997 şi angajate exclusiv în voiajuri în cadrul zonelor maritime A2 şi A3, de cerinţele regulilor 6(1)a)(i) şi 6(1)b) cu condiţia ca aceste nave să menţină, atunci când este practicabil, o veghe de ascultare continuă pe canalul 16 UIF. Această veghe se va efectua în locul din care se efectuează în mod normal navigaţia.
SECŢIUNEA 10:Regula 10 - Instalaţia radio - Zonele maritime A1, A2, A3 şi A4
(1)Suplimentar îndeplinirii cerinţelor din regula 6, navele angajate în voiajuri în toate zonele maritime vor fi prevăzute cu instalaţii radio şi echipamente cerute prin regula 9(2), cu excepţia faptului că echipamentul cerut de regula 9(2)c)(ii) nu va fi acceptat ca alternativă pentru echipamentul cerut de regula 9(2)c)(i) care va exista întotdeauna în dotare. În plus, navele angajate în voiaje în toate zonele maritime vor respecta cerinţele regulii 9(3).
(2)ANR poate scuti navele construite înainte de 1 februarie 1997 şi angajate în exclusivitate în voiaje în cadrul zonelor maritime A2, A3 şi A4 de cerinţele regulilor 6(1)a)(i) şi 6(1)b) cu condiţia ca aceste nave să menţină, când este posibil, o veghe de ascultare continuă pe canalul 16 UIF. Această veghe se va efectua în locul din care se efectuează în mod normal navigaţia.
SECŢIUNEA 11:Regula 11 - Ascultarea
(1)Fiecare navă, în timp ce se află pe mare, va menţine o ascultare continuă:
a)pe canalul 70 UIF prin ASN, în cazul în care nava, în conformitate cu cerinţele regulii 6(1)b), este dotată cu o instalaţie radio UIF;
b)pe frecvenţa ASN de 2187,5 kHz pentru cazuri de sinistru şi în scopul siguranţei în cazul în care nava, în conformitate cu cerinţele regulii 8(1)b) sau 9(1)c), este dotată cu o instalaţie radio MF;
c)pe frecvenţele ASN de 2187,5 kHz şi 8414,5 kHz pentru cazuri de pericol şi în scopul siguranţei şi de asemenea, pe cel puţin una din frecvenţele ASN pentru cazuri de sinistru şi în scopul siguranţei de 4207,5 kHz, 6312 kHz, 12577 kHz sau 16804,5 kHz, adecvate orei, zilei şi poziţiei geografice a navei, în cazul în care nava, în conformitate cu cerinţele regulii 9(2)b) sau 10(1) este dotată cu o instalaţie radio MF/IF. Această ascultare poate fi menţinută cu ajutorul unui receptor de supraveghere;
d)pentru semnalele de alertare în caz de pericol de la coastă la navă prin satelit, în cazul în care nava, în conformitate cu cerinţele regulii 9(1)a), este dotată cu o staţie de comunicaţii navă-coastă INMARSAT.
(2)Fiecare navă, în timp ce se află pe mare, va menţine o ascultare radio pentru emisiunile de informaţii privind siguranţa maritimă pe frecvenţa sau frecvenţele adecvate pe care aceste informaţii sunt emise pentru zona în care nava navighează.
(3)Până la 1 februarie 2005, fiecare navă, în timp ce este pe mare, va menţine, când este posibil, o veghe de ascultare continuă pe canalul 16 UIF. Această ascultare se va efectua în locul din care se efectuează în mod normal navigaţia.
SECŢIUNEA 12:Regula 12 - Surse de energie
(1)În timp ce nava este pe mare, va exista permanent o sursă de alimentare cu energie electrică suficientă care să poată alimenta instalaţiile radio şi să încarce orice baterie folosită ca parte a unei surse sau unor surse de energie de rezervă pentru instalaţiile radio.
(2)Pe fiecare navă se va/vor prevedea o sursă sau mai multe surse de energie de rezervă pentru a alimenta instalaţiile radio, în scopul efectuării radiocomunicaţiilor pentru cazuri de sinistru sau în scopul siguranţei, în cazul în care apar defecţiuni ale sursei de energie electrică principală şi pentru cazuri de avarie de pe navă. Sursa sau sursele de energie de rezervă vor fi astfel încât să poată acţiona simultan instalaţia radio UIF cerută prin regula 6(1)a) şi, după caz în funcţie de zona sau zonele maritime pentru care este dotată nava, fie instalaţia radio MF cerută de regula 8(1)a), instalaţia radio MF/IF cerută de regula 9(2)a) sau 10(1), sau staţia de comunicaţii navă-coastă INMARSAT cerută de regula 9(1)a) şi oricare din sarcinile suplimentare menţionate în paragrafele (4), (5) şi (8) pentru o perioadă de cel puţin:
a)la navele noi:
(i)trei ore, sau
(ii)o oră, în cazul în care sursa de alimentare cu energie electrică în caz de avarie este în deplină conformitate cu toate cerinţele pertinente ale regulii IV/17, inclusiv cerinţele de alimentare a instalaţiilor radio, fiind capabilă să funcţioneze pentru o perioadă de cel puţin şase ore;
b)la navele existente:
(i)şase ore, în cazul în care sursa de energie electrică de avarie nu este prevăzută sau nu este în deplină conformitate cu toate cerinţele pertinente ale regulii IV/17, inclusiv cerinţele de alimentare a instalaţiilor radio; sau
(ii)trei ore, în cazul în care sursa de alimentare cu energie electrică în caz de avarie este în deplină conformitate cu toate cerinţele pertinente ale regulii IV/17, inclusiv cerinţele de alimentare a instalaţiilor radio; sau
(iii)o oră, în cazul în care sursa de alimentare cu energie electrică în caz de avarie este în deplină conformitate cu toate cerinţele pertinente ale regulii IV/17, inclusiv cerinţele de alimentare a instalaţiilor radio, fiind capabilă să funcţioneze pentru o perioadă de cel puţin şase ore.
Nu este necesar ca sursa sau sursele de energie de rezervă să alimenteze independent instalaţiile IF şi MF în acelaşi timp.
(3)Sursa sau sursele de energie de rezervă vor fi independente de instalaţia de propulsie a navei şi de instalaţia electrică a navei.
(4)Când, suplimentar instalaţiilor radio UIF, două sau mai multe dintre celelalte instalaţii radio, prevăzute în paragraful (2), pot fi conectate la sursa sau sursele de energie de rezervă, acestea trebuie să fie capabile să alimenteze simultan, pentru o perioadă specificată, cât este posibil, în paragrafele (2)a) sau (2)b), instalaţiile radio UIF şi:
a)toate celelalte instalaţii radio care pot fi conectate la sursa sau sursele de energie de rezervă în acelaşi timp; sau
b)oricare dintre celelalte instalaţii radio care consumă cea mai multă energie, dacă la sursa sau sursele de energie de rezervă nu se poate racorda în acelaşi timp cu instalaţia radio UIF decât una din celelalte instalaţii radio.
(5)Sursa sau sursele de energie de rezervă pot fi folosite pentru a alimenta iluminatul electric cerut prin regula 5(2)d).
(6)Când o sursă de energie de rezervă se compune dintr-una sau mai multe baterii de acumulatoare reîncărcabile:
a)va fi prevăzut un mijloc care încarcă automat astfel de baterii şi care va putea să le reîncarce în 10 ore până la capacitatea minimă necesară; şi
b)va fi verificată capacitatea bateriei sau a bateriilor, folosind o metodă corespunzătoare, la intervale ce nu depăşesc 12 luni, când nava nu este pe mare.
(7)Amplasarea şi instalarea bateriilor de acumulatoare care asigură o sursă de energie de rezervă vor fi astfel încât să asigure:
a)cel mai înalt nivel de întrebuinţare;
b)o perioadă de funcţionare rezonabilă;
c)o siguranţă rezonabilă;
d)faptul că temperaturile bateriei rămân în cadrul specificaţiilor producătorului fie că aceasta merge în sarcină sau în gol; şi
e)faptul că, atunci când sunt complet încărcate, bateriile vor asigura cel puţin orele minime cerute pentru operare în toate condiţiile meteorologice.
(8)În cazul în care instalaţia radio prevăzută în prezentul capitol necesită, pentru o funcţionare corectă, informaţii neîntrerupte de la echipamentele de navigaţie ale navei sau de la un alt echipament, vor fi prevăzute mijloace pentru a asigura furnizarea continuă a acestor informaţii în cazul defectării sursei de energie electrică principale sau de avarie a navei.
SECŢIUNEA 13:Regula 13 - Standarde de performanţă
(1)Toate echipamentele la care se aplică acest capitol vor fi de un tip acceptat de ANR. Sub rezerva paragrafului (2), acest echipament va fi în conformitate cu standardele de performanţă corespunzătoare care nu vor fi inferioare celor adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională.
(2)Cu aprobarea ANR, echipamentul instalat anterior datelor prevăzute de regula 1 poate fi scutit de deplina conformitate cu standardele de performanţă corespunzătoare, cu condiţia ca echipamentul să fie compatibil cu echipamentul care corespunde normelor de funcţionare, ţinând cont în mod corespunzător de criteriile pe care Organizaţia Maritimă Internaţională le poate adopta în legătură cu aceste standarde. •
SECŢIUNEA 14:Regula 14 - Cerinţe privind întreţinerea
(1)Echipamentul va fi proiectat astfel încât elementele principale să poată fi imediat înlocuite fără o recalibrare sau reglare laborioasă.
(2)Când este posibil, echipamentul va fi construit şi montat astfel încât să fie imediat accesibil pentru inspecţie şi pentru întreţinere la bordul navei.
(3)Vor fi asigurate instrucţiuni adecvate pentru a permite operarea şi întreţinerea echipamentului, ţinând cont de recomandările Organizaţiei Maritime Internaţionale.
(4)Vor fi asigurate scule şi piese de schimb adecvate pentru a permite întreţinerea echipamentului.
(5)ANR va avea grijă ca echipamentul radio cerut prin acest capitol să fie întreţinut astfel încât să asigure disponibilitatea cerinţelor funcţionale specificate în regula 4 şi să întrunească standardele de performanţă recomandate pentru asemenea echipament.
(6)Pe navele angajate în voiaje în zonele maritime A1 şi A2, disponibilitatea va fi asigurată prin metode ca dublarea echipamentului, întreţinerea la ţărm sau capacitatea de întreţinere electronică pe mare, sau o combinaţie a acestora, după cum va aproba ANR.
(7)Pe navele angajate în voiaje în zonele maritime A3 şi A4, disponibilitatea va fi asigurată prin folosirea unei combinaţii de cel puţin două metode ca de exemplu: dublarea echipamentului, întreţinerea la ţărm sau capacitatea de întreţinere electronică pe mare, după cum aprobă ANR, ţinând cont de recomandările Organizaţiei Maritime Internaţionale. Prin derogare, ANR poate scuti o navă de cerinţa de a utiliza două metode şi poate permite folosirea unei singure metode, ţinând cont de tipul de navă şi de modul său de operare.
(8)În cazul în care, deşi au fost luate toate măsurile rezonabile pentru a menţine echipamentul în stare bună de lucru pentru a asigura conformitatea cu toate cerinţele funcţionale specificate în regula 4, echipamentul pentru radiocomunicaţiile generale cerute conform regulii 4h) funcţionează defectuos, aceasta nu se va considera că face nava inaptă să navigheze sau nu va fi un motiv pentru a întârzia nava în porturi unde nu sunt imediat la dispoziţie mijloace de reparare, cu condiţia ca nava să poată executa toate funcţiile în caz de sinistru şi în scopul siguranţei.
SECŢIUNEA 15:Regula 15 - Personalul radio
Orice navă va avea la bord personal a cărui calificare în domeniul radiocomunicaţiilor în caz de sinistru şi pentru siguranţă este considerată de ANR ca satisfăcătoare. Personalul trebuie să posede, după caz, certificatele specificate în Regulamentul de radiocomunicaţii iar unul dintre membrii va fi desemnat ca principal responsabil de radiocomunicaţii în cazurile de sinistru.
SECŢIUNEA 16:Regula 16 - Evidenţe radio
Toate evenimentele în legătură cu serviciul de radiocomunicaţii care se dovedesc a avea importanţă pentru salvarea vieţii umane pe mare, vor fi consemnate într-un registru agreat de ANR şi în conformitate cu prescripţiile Regulamentului de radiocomunicaţii.