Secţiunea 9 - Regula 9 - Instalaţia radio - Zonele maritime A1, A2 şi A3 - Norme Tehnice din 2003 privind construcţia şi echiparea navelor maritime de pescuit cu lungimea de 24 m sau mai mare, cod MLPTL.ANR-NPESC-2003
M.Of. 374 bis
În vigoare Versiune de la: 31 Mai 2003
SECŢIUNEA 9:Regula 9 - Instalaţia radio - Zonele maritime A1, A2 şi A3
(1)Suplimentar îndeplinirii cerinţelor din regula 6, fiecare navă angajată în voiaje care depăşesc zonele maritime A1 şi A2, dar rămânând în zona maritimă A3, în cazul în care nu corespunde cerinţelor paragrafului (2), va fi dotată cu:
a)o staţie de comunicaţii navă-uscat INMARSAT care va permite:
(i)transmiterea şi recepţionarea comunicărilor în cazuri de sinistru şi în scopul siguranţei folosind telegrafia cu imprimare directă;
(ii)iniţierea şi primirea apelurilor cu prioritate în caz de sinistru;
(iii)menţinerea veghii pentru semnalele de alertare în caz de sinistru de la coastă la navă, inclusiv pentru acele semnale îndreptate spre zonele geografice definite în mod special;
(iv)transmiterea şi recepţionarea radiocomunicaţiilor generale, folosind fie radiotelefonia fie telegrafia cu imprimare directă; şi
b)o instalaţie radio MF care poate transmite şi recepţiona în scopul siguranţei sau în caz de sinistru, pe frecvenţele:
(i)2187,5 kHz folosind ASN; şi
(ii)2182 kHz folosind radiotelefonia; şi
c)o instalaţie radio capabilă să menţină o veghe continuă ASN pe frecvenţa 2187,5 kHz, care poate fi separată de aceea cerută prin subparagraful b)(i) sau inclusă în aceasta; şi
d)mijloace de iniţiere a transmisiei semnalelor de alertare în caz de sinistru de la navă la coastă prin serviciul radio care funcţionează fie:
(i)prin serviciul de sateliţi cu orbită polară pe 406 MHz; această cerinţă poate fi satisfăcută de radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerute prin regula (6)(1)f), fie prin montarea radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia sau prin acţionarea de la distanţă din locul de mai sus; sau
(ii)în IF folosind ASN; sau
(iii)prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT, printr-o staţie suplimentară de comunicaţii navă-uscat sau prin radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerută prin regula 6(1)f), fie montând radiobaliza de localizare a sinistrelor prin satelit în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia, fie acţionând de la distanţă din acest loc.
(2)Suplimentar cerinţelor din regula 6, fiecare navă angajată în voiaje care depăşesc zonele maritime A1 şi A2, dar rămânând în zona maritimă A3, în cazul în care nu se conformează cerinţelor paragrafului (1), va fi prevăzută cu:
a)o instalaţie radio MF/IF care va putea transmite şi recepţiona în scopul siguranţei şi în caz de pericol, pe toate frecvenţele pentru siguranţă şi pericol în benzile cuprinse între 1605 kHz şi 4000 kHz şi între 4000 kHz şi 27500 kHz:
(i)folosind ASN;
(ii)folosind radiotelefonia; şi
(iii)folosind telegrafia cu imprimare directă; şi
b)echipament care poate menţine veghea în ASN pe frecvenţele de 2187,5 kHz, 8414,5 kHz şi cel puţin una din frecvenţele ASN pentru caz de pericol şi de siguranţă de 4207,5 kHz, 6312 kHz, 12577 kHz sau 16804,5 kHz; permanent va trebui să existe posibilitatea selectării oricăreia dintre aceste frecvenţe ASN de siguranţă şi de pericol. Acest echipament poate fi separat sau combinat cu echipamentul cerut de subparagraful a); şi
c)mijloace de iniţiere a transmiterii semnalelor de alertare în caz de pericol de la navă la coastă, printr-un serviciu de radiocomunicaţii diferit de cel ce funcţionează pe IF; fie
(i)prin serviciul de sateliţi cu orbită polară pe 406 kHz; această cerinţă poate fi satisfăcută de radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit cerute de regula 6(1)f), ori prin montarea radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia, ori prin acţionarea de la distanţă din acest loc; sau
(ii)prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT; această cerinţă poate fi satisfăcută de o staţie de comunicaţii navă-uscat INMARSAT sau de radiobaliza pentru localizarea sinistrelor cerută de regula 6(1)f), ori prin montarea radiobalizei pentru localizarea sinistrelor prin satelit în apropiere de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia, ori prin acţionarea de la distanţă din acest loc; şi
d)în plus, navele vor trebui să poată transmite şi recepţiona radiocomunicaţii generale care folosesc radiotelefonia sau telegrafia cu imprimare directă prin intermediul unei staţii radio MF/IF care funcţionează pe frecvenţele de lucru în benzile cuprinse între 1605 kHz şi 4000 kHz şi între 4000 kHz şi 27500 kHz. Această cerinţă poate fi satisfăcută prin adăugarea acestei caracteristici la echipamentul cerut de subparagraful a).
(3)Instalaţiile radio specificate în paragrafele (1)a), (1)b), (1)d), (2)a) şi (2)c) vor trebui să poată iniţia transmiterea semnalelor de alertare în caz de sinistru din locul din care se efectuează în mod normal navigaţia.
(4)ANR poate scuti navele construite înainte de 1 februarie 1997 şi angajate exclusiv în voiajuri în cadrul zonelor maritime A2 şi A3, de cerinţele regulilor 6(1)a)(i) şi 6(1)b) cu condiţia ca aceste nave să menţină, atunci când este practicabil, o veghe de ascultare continuă pe canalul 16 UIF. Această veghe se va efectua în locul din care se efectuează în mod normal navigaţia.