Secţiunea 6 - Regula 6 - Instalaţia radio - generalităţi - Norme Tehnice din 2003 privind construcţia şi echiparea navelor maritime de pescuit cu lungimea de 24 m sau mai mare, cod MLPTL.ANR-NPESC-2003

M.Of. 374 bis

În vigoare
Versiune de la: 31 Mai 2003
SECŢIUNEA 6:Regula 6 - Instalaţia radio - generalităţi
(1)Cu excepţia celor prevăzute în regula 9(4), fiecare navă va fi dotată cu:
a)o instalaţie radio UIF (pe unde metrice) capabilă să transmită şi să recepţioneze:
(i)ASN pe frecvenţa 156,525 MHz (canalul 70). Trebuie să existe posibilitatea să se iniţieze transmiterea semnalelor de alertare în caz de sinistru pe canalul 70 din locul din care se efectuează în mod normal navigaţia; şi
(ii)în radiotelefonie pe frecvenţele 156,300 MHz (canalul 6), 156,650 MHz (canalul 13) şi 156,800 MHz (canalul 16).
b)o instalaţie radio capabilă să menţină ascultarea continuă ASN pe canalul 70 UIF (unde metrice) care poate fi separată de cea cerută prin subparagraful a)(i) sau combinată cu aceasta;
c)un transponder radar capabil să funcţioneze pe banda de 9 GHz, care:
(i)se va amplasa astfel încât să fie utilizat cu uşurinţă; şi
(ii)poate fi unul din cei ceruţi prin regula VII/14 pentru o ambarcaţiune de salvare;
d)un aparat de recepţie care poate recepţiona emisiile serviciului internaţional NAVTEX în cazul în care nava este angajată în voiaje în orice zonă în care este prevăzut un serviciu internaţional NAVTEX;
e)o instalaţie radio pentru recepţia informaţiilor privind siguranţa maritimă prin sistemul de apel în grup lărgit INMARSAT în cazul în care nava este angajată în voiaje în orice zonă acoperită de INMARSAT dar unde nu este prevăzut un serviciu internaţional NAVTEX. Totuşi, navele angajate exclusiv în voiaje în zonele unde este prevăzut serviciu de informaţii pentru siguranţa maritimă prin telegrafie cu imprimare directă IF şi dotate cu echipament care poate recepţiona asemenea emisie, pot fi scutite de această cerinţă.
f)sub rezerva prevederilor regulii 7.3, va fi prevăzută o radiobaliză pentru localizarea sinistrelor prin satelit (EPIRB) care:
(i)va putea să transmită un semnal de alertare în caz de sinistru fie prin serviciul de sateliţi cu orbită polară care operează în banda de 406 MHz, fie, în cazul în care nava este angajată în voiaje numai în cadrul acoperit de INMARSAT, prin serviciul de sateliţi geostaţionari INMARSAT care operează în banda de 1,6 GHz;
(ii)va fi instalată într-o poziţie uşor accesibilă;
(iii)va putea fi degajată manual şi transportată de o singură persoană la bordul unei ambarcaţiuni de salvare;
(iv)va pluti liber dacă nava se scufundă şi va fi automat activată când pluteşte; şi
(v)va putea fi activată manual.