Secţiunea 3 - Procesul de recrutare a rezerviştilor voluntari - Norme Metodologice din 2017 de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a prevederilor Legii nr. 270/2015 privind Statutul rezerviştilor voluntari - Republicare

M.Of. 1224

În vigoare
Versiune de la: 5 Decembrie 2024
SECŢIUNEA 3:Procesul de recrutare a rezerviştilor voluntari
Art. 13
Recrutarea candidaţilor, cu excepţia celor prevăzuţi la art. 7, se realizează de către personalul centrelor militare stabilit de către comandanţii acestora din rândul celor cu atribuţii pe linie de informare-recrutare şi evidenţă resurse.
Art. 14
(1)Recrutarea candidaţilor se realizează în baza unui plan anual, aprobat de către şeful Direcţiei personal şi mobilizare, denumit în continuare plan de recrutare.
(2)Planul de recrutare se întocmeşte pe categorii de personal, cuprinzând cel puţin detalii referitoare la repartiţia pe judeţe/municipiul Bucureşti a posturilor pentru care se organizează recrutarea, indicativele numerice de unitate militară ale structurilor militare beneficiare, localităţile de dislocare a acestora, precum şi numărul de funcţii prevăzute cu acelaşi/aceeaşi grad, armă/serviciu şi specialitate militară.
(3)În vederea elaborării planului prevăzut la alin. (1), statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi comandamentele subordonate nemijlocit Statului Major al Apărării transmit Direcţiei personal şi mobilizare situaţii centralizatoare cu funcţiile stabilite pentru a fi încadrate cu rezervişti voluntari în structurile militare din subordine, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, în termen de 30 de zile de la nominalizarea acestora potrivit prevederilor art. 3 alin. (2).
(4)Pentru structurile subordonate direct Statului Major al Apărării şi pentru structurile centrale, altele decât Statul Major al Apărării, responsabilitatea întocmirii şi transmiterii situaţiilor prevăzute la alin. (3) revine structurilor cu atribuţii pe linia asigurării cu resurse umane din compunerea acestora.
Art. 15
Procesul de recrutare cuprinde următoarele etape:
a)prezentarea funcţiilor prevăzute în planul de recrutare, a criteriilor de recrutare, a procesului de recrutare şi selecţie, a condiţiilor necesare pentru formare şi îndeplinirea serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, la sediul centrelor militare, prin intermediul mijloacelor de comunicare în masă, precum şi prin organizarea şi/sau participarea la activităţi de promovare a serviciului militar în calitate de rezervist voluntar în mediul civil;
b)punerea la dispoziţia candidaţilor a materialelor de informare;
c)consilierea candidaţilor şi completarea fişei de contact, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5 la Instrucţiunile privind organizarea şi funcţionarea sistemului de recrutare şi selecţie a candidaţilor în vederea admiterii la studii/cursuri de formare a cadrelor militare în activitate, respectiv pentru dobândirea calităţii de soldat/gradat profesionist în structurile Ministerului Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.217/2019 pentru aprobarea condiţiilor şi criteriilor de recrutare, precum şi a instrucţiunilor privind organizarea şi funcţionarea sistemului de recrutare, selecţie şi formare profesională iniţială a candidaţilor la profesia militară, cu modificările şi completările ulterioare;
d)punerea la dispoziţia candidaţilor a fişei de examinare medicală şi îndrumarea acestora privind modalitatea de efectuare a examinării medicale;
e)verificarea situaţiei militare a candidaţilor şi stabilirea opţiunilor care pot fi luate în considerare;
f)completarea dosarului de candidat cu toate documentele necesare dovedirii îndeplinirii criteriilor de recrutare şi verificarea acestor documente.
Art. 16
(1)Dosarul de candidat conţine următoarele documente:
a)cererea de înscriere;
b)actul de identitate, în copie;
c)fişa de examinare medicală - document tipizat;
d)certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maximum 6 luni înainte de data depunerii;
e)acte de studii şi alte documente care atestă alte competenţe dobândite, în copie;
f)copia permisului de conducere - pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor funcţiei pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice;
g)copia livretului militar - numai pentru candidaţii rezervişti;
h)fişa Cumul de puncte, întocmită potrivit modelului prevăzut în Metodologia de repartizare pe funcţii a candidaţilor pentru categoria rezervişti voluntari, aprobată de către şeful Direcţiei personal şi mobilizare;
i)copii după certificatul de naştere şi/sau certificatul de căsătorie - numai pentru candidaţii al căror nume a fost schimbat în urma căsătoriei/divorţului.
(2)Dosarul de candidat se constituie de către centrul militar pe a cărui rază de responsabilitate domiciliază cel în cauză, în perioadele planificate în acest scop.
(3)Pentru un candidat, pe parcursul unui an calendaristic, se întocmeşte un singur dosar de candidat, pentru categoria de personal corespunzătoare funcţiilor pentru care a optat.
(4)Pentru candidaţii care se încadrează în prevederile art. 20 alin. (4) din Lege, dosarul de candidat cuprinde numai documentele prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d)-i).
Art. 17
(1)Cererea de înscriere prevăzută la art. 16 alin. (1) lit. a) se completează potrivit modelului şi precizărilor prevăzute în anexa nr. 3.
(2)Documentele prevăzute la art. 16 alin. (1), prezentate în copie, se certifică pentru conformitate, pe fiecare pagină, de către personalul centrelor militare, după confruntarea cu documentele originale.
(3)Modelul formularului prevăzut la art. 16 alin. (1) lit. c) este cel prevăzut în Instrucţiunile privind organizarea şi funcţionarea sistemului de recrutare şi selecţie a candidaţilor în vederea admiterii la studii/cursuri de formare a cadrelor militare în activitate, respectiv pentru dobândirea calităţii de soldat/gradat profesionist în structurile Ministerului Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.217/2019, cu modificările şi completările ulterioare.