Secţiunea 4 - Planul de selecţie - Norme Metodologice din 2016 pentru stabilirea criteriilor de selecţie, de întocmire a listei scurte de până la 5 candidaţi pentru fiecare post, a clasamentului acestora, a procedurii privind numirile finale, precum şi a altor măsuri necesare implementării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice
M.Of. 803
Ieşit din vigoare Versiune de la: 12 Octombrie 2016
SECŢIUNEA 4:Planul de selecţie
Art. 13
La regiile autonome, autoritatea publică tutelară, prin comisia de selecţie sau, după caz prin expertul independent, cu consultarea consiliului, elaborează componenta integrală a planului de selecţie, prin stabilirea activităţilor, responsabilităţilor, termenelor şi elementelor aferente perioadei cuprinse între data declanşării procedurii de selecţie şi data prezentării raportului final în vederea numirii candidaţilor.
Art. 14
În cazul societăţilor, componenta integrală a planului de selecţie se elaborează după cum urmează:
a)de către comitetul de nominalizare şi remunerare în consultare cu autoritatea publică tutelară, atunci când selecţia se efectuează de către societate, şi asistate de expertul independent, după caz;
b)de către comisia de selecţie, în consultare cu comitetul de nominalizare şi remunerare, atunci când selecţia se efectuează de autoritatea publică tutelară, şi asistate de expertul independent, după caz;
c)de expertul independent în consultare cu comitetul de nominalizare şi remunerare şi autoritatea publică tutelară, atunci când selecţia se efectuează de expertul independent.
Art. 15
Planul de selecţie conţine, dar fără a se limita la acestea, următoarele:
a)un sumar al deciziilor-cheie cu termene şi părţi implicate în procedura de selecţie;
b)un inventar al etapelor de selecţie, al deciziilor ce urmează a fi luate, documente şi materiale ce urmează a fi produse, planul de interviu, termene-limită, persoane responsabile, persoane de contact pentru informaţii şi detalii suplimentare;
c)specificaţii pentru fiecare element al procedurii de selecţie în privinţa persoanelor responsabile, care pot fi contactate pentru suport, care trebuie să fie consultate înainte de decizii sau finalizare, care trebuie să fie informate după decizie sau finalizare;
d)o listă cu persoanele de contact împreună cu toate contactele lor profesionale pentru toate structurile implicate în planul de selecţie în cauză sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora;
e)specificarea metodelor de comunicare ce urmează a fi folosite;
f)identificarea activităţilor care trebuie completate la timp sau după termenul-limită;
g)identificarea activităţilor curente aflate în desfăşurare;
h)identificarea deciziilor, materialelor, aspectelor care încă sunt de soluţionat, cu precizarea persoanei responsabile;
i)riscuri posibile şi măsuri ce vor fi luate pentru diminuarea acestor riscuri, asigurându-se că intervalul de timp prevăzut în dispoziţiile ordonanţei de urgenţă este respectat, drepturile acţionarilor sunt respectate şi că interesele întreprinderii publice sunt asigurate;
j)data şi emitentul fiecărei versiuni a planului de selecţie;
k)dispoziţiile de confidenţialitate şi de acces la documente.
Art. 16
Toate materialele şi documentele identificate în planul de selecţie, precum şi cele ce sunt necesare sau, după caz, vor fi folosite în acest proces trebuie să fie personalizate şi completate pentru fiecare procedură de selecţie.
Art. 17
(1)Planul de selecţie cuprinde modele de materiale şi documente personalizate şi completate pentru fiecare procedură de selecţie.
(2)Modelele prevăzute la alin. (1) sunt următoarele, dar fără a se limita la acestea:
a)profilul consiliului în funcţie;
b)profilul noului consiliu;
c)profilul fiecărui membru al consiliului;
d)anunţurile privind selecţia, pentru presa tipărită şi online;
e)materiale referitoare la declaraţia de intenţie;
f)fişe de sinteză pentru fiecare fază a planului de selecţie;
g)plan de interviu;
h)formulare de nominalizare pentru candidaţii propuşi;
i)recomandări de nominalizare;
j)proiectul contractului de mandat;
k)formulare de confidenţialitate;
l)formulare ale declaraţiilor necesare a fi completate de către candidaţi;
m)lista elementelor confidenţiale şi a celor ce pot fi făcute publice;
n)lista detaliată a documentelor necesare în vederea depunerii candidaturii de către persoane fizice şi persoane juridice, în funcţie de etapele procedurii de selecţie;
o)lista elementelor pentru verificarea candidaţilor aflaţi în lista scurtă.
Art. 18
Introducerea datelor în planul de selecţie se efectuează de către comitetul de nominalizare şi remunerare, comisia de selecţie sau, după caz, structura de guvernanţă corporativă, conform atribuţiilor stabilite prin actele de înfiinţare ale acestora.