Capitolul i - Funcţionarea comisiilor de evaluare - Norme Metodologice din 1995 cu privire la funcţionarea comisiilor sau, după caz, a subcomisiilor de evaluare şi la întocmirea rapoartelor de evaluare în vederea privatizării societăţilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultură

M.Of. 251

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 29 Ianuarie 1996
CAPITOLUL I:Funcţionarea comisiilor de evaluare
Art. 1
(1)Comisiile prevăzute la art. 22 alin. (1) din Legea nr. 55/1995, denumită în continuare lege, au următoarea componenţă:
- reprezentantul prefecturii, în calitate de preşedinte;
- reprezentantul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat, în calitate de vicepreşedinte;
- reprezentantul direcţiei generale pentru agricultură şi alimentaţie;
- reprezentantul direcţiei teritoriale a Fondului Proprietăţii de Stat;
- reprezentantul Fondului Proprietăţii Private (sau al filialei acestuia) căruia îi sunt arondate, în calitatea sa de acţionar, societăţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultură din judeţ.
(2)În funcţie de specificul fiecărui judeţ, de numărul, structura şi dimensiunea fiecăreia dintre societăţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultură existente în judeţ, instituţiile abilitate vor nominaliza numărul corespunzător de specialişti, formând astfel subcomisii, fiecare în structura menţionată la alin. (1).
(3)La solicitarea scrisă a preşedintelui comisiei, pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii, instituţiile prevăzute de lege pot pune la dispoziţia comisiei şi un număr de 1-3 specialişti pentru perioade de cel mult 30 de zile, în condiţiile art. 3 pct. 1 şi ale notei la anexa nr. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 476/1995.
Art. 2
Comisia poate funcţiona în prezenţa a cel puţin trei dintre cei cinci membri, în următoarele condiţii:
a)lucrările sunt conduse de către preşedinte sau, în absenţa acestuia, de către vicepreşedinte;
b)absenţa unui membru al comisiei este justificată şi nu depăşeşte 5 zile lucrătoare; în caz contrar, instituţia care l-a numit ia măsuri de sancţionare sau de înlocuire, după caz;
c)rapoartele de evaluare, devizele estimative şi documentele justificative ale cheltuielilor sunt însuşite prin semnătură proprie de către toţi membrii comisiei.
Art. 3
(1)Evidenţa cheltuielilor materiale privind activitatea comisiei şi care se suportă de către Fondul Proprietăţii de Stat se ţine de către direcţia teritorială a Fondului Proprietăţii de Stat. Aceasta pune la dispoziţia comisiei sau, după caz, a subcomisiilor fondurile corespunzătoare devizului estimativ, pentru o lună, însuşit în condiţiile art. 2 lit. c), sub forma avansurilor spre decontare.
(2)În termen de maximum 5 zile de la expirarea lunii calendaristice pentru care s-a acordat avansul spre decontare, preşedintele comisiei sau, după caz, al subcomisiei prezintă ordonatorului de avans documentele justificative pentru cheltuielile efectuate.
Art. 4
Comisia judeţeană coordonează şi pregătirea privatizării societăţilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultură din judeţ, în condiţiile legii. În acest scop, îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a)coordonează şi verifică publicitatea;
b)îndrumă metodologic societăţile comerciale, pe producătorii deţinători de terenuri agricole şi celelalte categorii de persoane cu drept de preferinţă la privatizare prevăzute de lege, precum şi alte părţi interesate;
c)centralizează opţiunile exprimate de deţinătorii unui drept de preferinţă, avizează asupra lor şi/sau le ia în considerare la întocmirea raportului de evaluare, după caz;
d)întocmeşte raportul de evaluare pentru fiecare societate comercială prestatoare de servicii pentru agricultură, în vederea privatizării;
e)recomandă pentru societăţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultură măsuri de reorganizare, restructurare sau reabilitare, incluzând divizări/fuziuni, vânzări de active sau mijloace fixe, ori modificarea obiectului de activitate, ţinând seama de situaţia specifică, actuală şi de perspectivă, de necesităţile şi opţiunile producătorilor agricoli menţionaţi la art. 7 alin. (5) din lege, precum şi de prioritatea privatizării societăţilor comerciale respective;
f)verifică documentaţiile prezentate de societăţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultură în vederea privatizării şi, dacă este cazul, ia măsuri de completare, corectare sau modificare a acestora, în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile (îndeosebi ale hotărârilor Guvernului nr. 945/1990, nr. 834/1991, nr. 26/1992, nr. 500/1994, cu modificările ulterioare) şi ale prezentelor norme.
Art. 5
Cu ocazia verificării documentaţiei privind terenurile aflate în patrimoniul sau în administrarea societăţii comerciale prestatoare de servicii pentru agricultură, comisia ia măsuri, în funcţie de situaţia concretă, pentru:
a)eliberarea certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor, strict necesare activităţii, ţinând seama de rezultatul analizelor conform art. 4 lit. e) şi f);
b)scoaterea din patrimoniu şi transferul, în condiţiile art. 22 alin. (3) din lege, al terenurilor neagricole care, în aprecierea comisiei, nu sunt strict necesare activităţii şi modificarea corespunzătoare a documentelor de evidenţă, atestare şi înregistrare;
c)transferul către administraţia publică locală al terenurilor neagricole cu situaţie juridică neclară şi concesionarea, cu avizul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, a celor necesare activităţii societăţii comerciale prestatoare de servicii pentru agricultură;
d)clarificarea dacă este cazul, a regimului juridic al terenurilor aparţinând domeniului privat al statului, vizate de art. 6 alin. (2) din lege.
În luarea deciziilor asupra acestor probleme, comisia va avea în vedere accelerarea privatizării societăţii comerciale respective.
Art. 6
Comisiile îşi încheie activitatea o dată cu:
a)întocmirea, până cel târziu la data de 15 noiembrie 1995, a rapoartelor de evaluare şi a documentaţiei pentru privatizarea societăţilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultură;
b)elaborarea de recomandări cu privire la remiterea către societatea comercială a cotei de până la 60% din suma cuvenită Fondului Proprietăţii de Stat, conform art. 8 alin. (1) şi (2) din lege, cu privire la societăţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultură din judeţ, privatizate până la data de 19 iunie 1995; activitatea se va încheia la data de 15 decembrie 1995.