Capitolul viii - Desfăşurarea etapei de selecţie - Norma din 2023 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) şi (2) din prezentul cod, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii
M.Of. 1184
În vigoare Versiune de la: 28 Decembrie 2023
CAPITOLUL VIII:Desfăşurarea etapei de selecţie
SECŢIUNEA 1:Dispoziţii generale privind desfăşurarea etapei de selecţie
Art. 91
Desfăşurarea etapei de selecţie se realizează între prima zi a termenului prevăzut la art. 88 alin. (2) şi formularea propunerilor de numire în funcţiile publice de conducere vacante şi în funcţiile publice de execuţie vacante sau temporar vacante pentru care s-a organizat această etapă, în condiţiile prevăzute la art. 129 alin. (3).
Art. 92
(1)Etapa de selecţie constă în 3 sau, după caz, 4 probe succesive, după caz, după cum urmează:
a)verificarea eligibilităţii candidaţilor;
b)proba suplimentară, după caz, în condiţiile prevăzute la art. 21 din anexa nr. 8 din prezentul cod;
c)proba scrisă;
d)proba interviului.
(2)Se pot prezenta la următoarea probă numai candidaţii declaraţi "admis" la proba precedentă.
(3)Autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului sau, după caz, comisia de concurs pentru înalţii funcţionari publici stabileşte modalitatea prin care se dovedesc competenţele specifice, cu respectarea prevederilor art. 21 din anexa nr. 8 la prezentul cod.
(4)În cazul în care verificarea îndeplinirii competenţelor specifice se realizează prin documente, aceasta se desfăşoară în cadrul probei de verificare a eligibilităţii. În acest caz nu se organizează probă suplimentară.
(5)În cazul în care testarea competenţelor specifice se realizează prin organizarea unei probe suplimentare, aceasta se desfăşoară ulterior afişării rezultatelor la proba de verificare a eligibilităţii candidaţilor, dar nu mai târziu de data prevăzută în anunţul de concurs pentru proba scrisă, şi se gestionează de către unul sau mai mulţi experţi în domeniu, la solicitarea şi prin grija autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului. Expertul nu este membru al comisiei de concurs sau, după caz, al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(6)Pot participa la proba scrisă a etapei de selecţie numai candidaţii declaraţi "admis" la proba de verificare a eligibilităţii candidaţilor sau, în cazul în care concursul pe post presupune şi organizarea unei probe suplimentare, numai candidaţii declaraţi "admis" la proba suplimentară.
(7)În exercitarea atribuţiilor prevăzute pentru etapa de selecţie, fiecare membru al comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi expertul au obligaţia de a completa secţiunea individuală alocată în acest sens în platforma informatică de concurs.
Art. 93
(1)Condiţiile de participare la etapa de selecţie se stabilesc pe baza condiţiilor de ocupare a funcţiei publice şi a competenţelor specifice din fişa postului corespunzătoare funcţiei publice de conducere vacante, respectiv funcţiei publice de execuţie vacante sau temporar vacante.
(2)Condiţiile referitoare la studiile necesare pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie vacante sau temporar vacante din clasele I şi a II-a se stabilesc în conformitate cu nomenclatoarele domeniilor şi specializărilor din învăţământul universitar de lungă durată şi scurtă durată, respectiv nomenclatoarele domeniilor de studii universitare de licenţă şi specializărilor şi programelor de studii din cadrul acestora, având în vedere domeniul de activitate al autorităţii sau instituţiei publice, scopul principal al postului, precum şi atribuţiile postului corespunzătoare funcţiei publice respective.
SECŢIUNEA 2:Dosarul de concurs
Art. 94
(1)În vederea participării la etapa de selecţie, în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, în condiţiile prevăzute la art. 88 alin. (2) şi (3), candidaţii constituie dosarul de concurs exclusiv în format electronic, prin intermediul platformei informatice de concurs.
(2)Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
a)formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b);
b)copia cărţii de identitate;
c)copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d)copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e)copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f)copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g)cazierul judiciar;
h)declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i)declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
(3)Pentru funcţiile publice de conducere, dosarul de concurs include şi copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Pentru funcţiile publice din categoria înalţilor funcţionari publici, dosarul de concurs include şi următoarele documente:
a)copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
b)copii ale certificatelor sau documentelor care atestă îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 394 alin. (4) lit. d) din prezentul cod.
(5)Prevederile art. 38 alin. (5) şi (7) se aplică, în mod corespunzător, şi pentru etapa de selecţie.
(6)Documentul prevăzut la alin. (2) lit. g) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Art. 96
La finalul procesului de constituire a dosarului de concurs, fiecărui candidat i se atribuie un număr de înregistrare a dosarului de concurs care se utilizează în comunicarea rezultatelor probelor din etapa de selecţie, alături de identificatorul unic prevăzut la art. 37 alin. (6).
SECŢIUNEA 3:Verificarea eligibilităţii candidaţilor
Art. 97
(1)Verificarea eligibilităţii candidaţilor este proba etapei de selecţie care constă în verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare prevăzute, după caz, la art. 394 alin. (4), respectiv la art. 465 alin. (1)-(3) din prezentul cod, inclusiv a competenţelor specifice, după caz, pe baza documentelor din dosarele de concurs constituite de către candidaţi.
(2)În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la art. 94 alin. (1), comisia de concurs verifică eligibilitatea candidaţilor.
(3)În termenul prevăzut la alin. (2), rezultatele verificării eligibilităţii candidaţilor, cu menţiunea "admis" sau "respins", însoţită, după caz, de motivul respingerii candidatului, se comunică prin intermediul platformei informatice de concurs, în contul candidatului, acesta primind o notificare prin e-mail, precum şi pe site-ul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a etapei de selecţie, la secţiunea special creată în acest scop, în condiţiile prevăzute la art. 96.
(4)În situaţia în care între membrii comisiei de concurs există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord, dosarul va fi declarat admis sau respins în funcţie de opinia majoritară, consemnată conform menţiunilor individuale din secţiunea corespunzătoare din platforma informatică de concurs. Membrul comisiei de concurs care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, şi o consemnează în secţiunea individuală.
(5)În termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la art. 94 alin. (1), membrii comisiei de concurs pot solicita candidaţilor alte documente relevante, din categoria celor prevăzute la art. 94 alin. (2)-(4). Documentele solicitate se încarcă de către candidaţi în platforma informatică de concurs în termen de maximum o zi lucrătoare de la data solicitării.
(6)Solicitarea către candidaţi prevăzută la alin. (5) se comunică prin intermediul platformei informatice de concurs, în contul candidatului, aceştia primind o notificare prin e-mail, cu menţionarea termenului-limită până la care se permite completarea de către candidat a dosarului de concurs cu clarificările solicitate.
SECŢIUNEA 4:Proba scrisă a etapei de selecţie
Art. 98
(1)Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări scrise de sinteză, în rezolvarea unor teste-grilă, teste cu întrebări deschise şi/sau exerciţii care constau în rezolvarea unor situaţii practice, conform deciziei comisiei de concurs.
(2)Prin proba scrisă se verifică cunoştinţele de specialitate teoretice, precum şi abilităţile specifice, practice, ca parte componentă a competenţelor specifice prevăzute la art. 11 alin. (2) lit. d) din anexa nr. 8 la prezentul cod, necesare ocupării funcţiei publice pentru care se organizează etapa de selecţie, prin raportare la bibliografia şi tematica de specialitate prevăzute la art. 71 alin. (1).
Art. 99
(1)Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei de specialitate şi a tematicii de specialitate, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor şi de înţelegere a tematicii de specialitate, în concordanţă cu nivelul şi specificul funcţiilor publice pentru care se organizează concursul.
(2)Pentru candidaţii la ocuparea aceleiaşi funcţii publice, subiectele sunt identice în cadrul aceleiaşi etape, cu excepţia cazului în care concursul se desfăşoară în mai multe serii.
(3)Comisiile de concurs prevăzute la art. 84 alin. (1) şi (3) stabilesc subiectele şi alcătuiesc seturile de subiecte pentru proba scrisă, precum şi baremul de corectare aferent, în ziua în care se desfăşoară această probă.
(4)Comisia de concurs stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele. Punctajul maxim stabilit pentru subiectele de sinteză nu poate depăşi 30% din punctajul probei scrise, diferenţa de punctaj fiind alocată celorlalte tipuri de subiecte prevăzute la art. 98 alin. (1).
(5)În vederea desfăşurării probei scrise, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici pune la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice organizatoare a etapelor de selecţie, respectiv comisiei de concurs pentru înalţii funcţionari publici instrumente informatice de extragere automată a subiectelor. Instrucţiunile privind utilizarea instrumentelor informatice de către membrii comisiei de concurs se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(6)Fiecare membru al comisiei de concurs propune cel puţin 5 subiecte pentru fiecare element cuprins în bibliografia şi tematica de specialitate, stabilite în condiţiile art. 71, precum şi baremul de corectare aferent, care se încarcă în instrumentul informatic de extragere automată a subiectelor în ziua probei scrise a concursului. Pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs, aplicaţia informatică extrage aleatoriu două seturi de subiecte însoţite de baremul de corectare aferent, cu cel mult două ore înaintea desfăşurării probei scrise, prin intermediul preşedintelui comisiei de concurs, care vor fi prezentate candidaţilor, în condiţiile prevăzute la alin. (7).
(7)Seturile de subiecte extrase din aplicaţia informatică se semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila autorităţii sau a instituţiei publice organizatoare.
(8)Membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse. Lista subiectelor propuse de fiecare membru al comisiei de concurs se anexează la raportul final al etapei de selecţie, cu menţionarea membrului comisiei de concurs care a propus subiectul.
(9)La terminarea probei scrise, secretarul/secretariatul comisiei de concurs are obligaţia de a afişa baremul detaliat de corectare a subiectelor, la locul desfăşurării etapei de selecţie şi pe pagina de internet a instituţiei organizatoare.
Art. 100
(1)Înainte de începerea probei scrise, la locul desfăşurării acesteia, dacă este cazul, se afişează repartizarea pe săli a candidaţilor.
(2)Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile, respectiv verificarea identităţii, şi se înmânează, spre asumare prin semnătură olografă, formularul de înscriere prevăzut la art. 94 alin. (2) lit. a). Verificarea identităţii candidaţilor se face numai pe baza cărţii de identitate valabile, potrivit legii. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal, care nu pot face dovada identităţii prin prezentarea cărţii de identitate ori care nu îşi asumă, prin semnătură olografă, formularul de înscriere sunt consideraţi absenţi.
(3)Înainte de începerea probei scrise candidaţii sunt informaţi cu privire la regulile de redactare a lucrărilor în cadrul probei scrise, precum şi la cazurile de anulare a lucrărilor, iar aceştia semnează pentru luare la cunoştinţă.
(4)Un candidat poate elabora lucrarea în cadrul probei scrise pentru o singură funcţie publică. În situaţia în care un candidat a fost admis la verificarea eligibilităţii candidaţilor în cadrul etapei de selecţie pentru două sau mai multe funcţii publice, pentru care proba scrisă este programată a se desfăşura în aceeaşi zi şi la aceeaşi oră, candidatul are obligaţia de a opta pentru funcţia publică pentru care doreşte să susţină proba scrisă la apelul nominal al candidaţilor prevăzut la alin. (2).
(5)După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea din sală a acestora, anterior finalizării probei scrise, atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţă, în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigură secretariatul.
(6)Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate a subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.
(7)La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. În cazul în care, din cauza numărului mare al candidaţilor sau a prezenţei unor candidaţi cu dizabilităţi, proba scrisă se susţine în mai multe săli, extragerea plicului cu subiecte se face într-o singură sală, în prezenţa a cel puţin câte unui candidat din celelalte săli. În măsura în care candidatul cu dizabilităţi nu doreşte să fie prezent la extragerea plicului cu subiecte într-o altă sală, prezenţa sa nu este obligatorie.
(8)După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, cu excepţia membrilor comisiei de concurs, a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de concurs, precum şi a persoanei/persoanelor responsabile cu monitorizarea şi supravegherea audio-video în sălile de concurs.
(9)În încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă.
(10)Nerespectarea prevederilor alin. (9) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, elimină candidatul din sală, înscrie menţiunea "anulat" pe lucrare şi consemnează cele întâmplate în fişa individuală, al cărei model este prevăzut la art. 137 lit. c).
(11)Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de autoritatea sau instituţia publică organizatoare, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta sus, se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, cu excepţia situaţiei când există un singur candidat pentru funcţia publică vacantă, caz în care nu mai există obligaţia sigilării lucrării.
(12)Candidatul are obligaţia de a preda lucrarea scrisă secretarului/secretariatului comisiei de concurs, la finalizarea acesteia ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens potrivit modelului prevăzut la art. 137 lit. f). Borderoul de predare a lucrărilor se păstrează de către secretarul comisiei de concurs până la notarea probei scrise şi se arhivează la dosarul de concurs.
SECŢIUNEA 5:Proba interviului
Art. 101
În cadrul probei interviului se verifică îndeplinirea competenţelor specifice necesare exercitării funcţiei publice, care nu au fost verificate prin alte probe, precum şi motivaţia candidaţilor.
Art. 102
(1)Proba interviului poate fi susţinută doar de către acei candidaţi declaraţi "admis" la proba scrisă.
(2)Proba interviului se realizează conform planului de interviu întocmit de către comisia de concurs în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului de interviu sunt:
a)capacitatea de analiză şi sinteză;
b)abilităţi de comunicare orală specifică domeniului de specialitate;
c)motivaţia candidatului;
d)comportamentul în situaţiile de criză, relevant pentru domeniul de specialitate;
e)orice alte atitudini, aptitudini şi abilităţi care dovedesc îndeplinirea competenţei specifice necesare exercitării funcţiei publice.
(3)Pentru funcţiile publice de conducere şi pentru funcţiile publice din categoria înalţilor funcţionari publici, planul de interviu include şi următoarele criterii de evaluare:
a)exercitarea controlului decizional;
b)experienţa profesională şi managerială a candidaţilor relevantă pentru domeniul de specialitate.
Art. 103
(1)Proba interviului se susţine de regulă, într-un termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afişării rezultatului probei scrise.
(2)Data, ora şi locul susţinerii probei interviului se afişează odată cu rezultatele la proba scrisă.
(3)Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în situaţia în care pentru proba scrisă a fost admis sau s-a prezentat un singur candidat, care ulterior promovează această probă, la cererea scrisă a candidatului şi cu acordul membrilor comisiei de concurs, preşedintele comisiei de concurs poate aproba reducerea termenului prevăzut pentru susţinerea interviului, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:
a)candidatul a luat cunoştinţă despre rezultatul probei scrise;
b)candidatul nu intenţionează contestarea rezultatului obţinut la proba scrisă.
Art. 104
Fiecare membru al comisiei de concurs adresează cel puţin o întrebare candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare în condiţiile legii.
SECŢIUNEA 6:Notarea probelor şi comunicarea rezultatelor
Art. 105
(1)Pentru probele etapei de selecţie, punctajele se stabilesc după cum urmează:
a)pentru proba scrisă punctajul este de maximum 100 de puncte;
b)pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte.
(2)Sunt declaraţi admişi la proba scrisă, respectiv la interviu, candidaţii care au obţinut:
a)minimum 60 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie;
b)minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere şi a funcţiilor publice din categoria înalţilor funcţionari publici.
Art. 106
(1)Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată, cu excepţia cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea funcţiei publice vacante sau temporar vacante, după caz.
(2)Notarea probei scrise sau a interviului se face în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la finalizarea fiecărei probe.
(3)Lucrările de la proba scrisă, cu excepţia cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea funcţiei publice vacante sau temporar vacante, se corectează sigilate.
(4)Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs, pentru fiecare lucrare scrisă, şi se notează în fişa individuală. Acordarea punctajului pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
(5)Lucrările care prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor se anulează şi nu se mai corectează. Menţiunea "anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe fişa individuală, consemnându-se aceasta în raportul final al etapei de selecţie.
(6)În situaţia în care pentru o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, lucrarea se recorectează de către toţi membrii acesteia. Procedura recorectării se efectuează o singură dată, iar, în cazul menţinerii acestei diferenţe şi după recorectare, punctajul final va fi calculat ca medie aritmetică a punctajelor acordate de membrii comisiei de concurs. Membrul comisiei de concurs care a acordat cel mai mic, respectiv cel mai mare punctaj îşi motivează punctajul acordat, detaliat pe baremul de corectare, în fişa individuală.
(7)Se interzice desigilarea lucrărilor anterior recorectării în condiţiile prevăzute la alin. (6).
Art. 107
(1)Lucrările scrise se desigilează numai după acordarea punctajelor finale, cu respectarea prevederilor art. 106.
(2)Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi şi menţiunea "admis" ori "respins" se comunică prin intermediul platformei informatice de concurs, în contul candidatului, acesta primind o notificare prin e-mail, precum şi pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei publice organizatoare, la secţiunea special creată în acest scop, în termenul prevăzut la art. 106 alin. (2), în condiţiile prevăzute la art. 96.
(3)Prevederile art. 105 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
Art. 108
(1)Interviul se notează pe baza criteriilor de evaluare prevăzute la art. 102 alin. (2) şi, după caz, alin. (3) şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs pentru aceste criterii prin planul de interviu.
(2)Membrii comisiei de concurs acordă punctaje pentru fiecare dintre criteriile de evaluare prevăzute la art. 102 alin. (2) şi, după caz, alin. (3). Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs pentru fiecare candidat şi se notează în fişa individuală.
(3)Punctajul final la interviu al fiecărui candidat se stabileşte cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 106 alin. (4) şi (6).
(4)Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi şi menţiunea "admis" ori "respins" se comunică prin intermediul platformei informatice de concurs, în contul candidatului, acesta primind o notificare prin e-mail, precum şi pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei publice organizatoare, la secţiunea special creată în acest scop, în termenul prevăzut la art. 106 alin. (2), în condiţiile prevăzute la art. 96.
(5)Prevederile art. 105 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
Art. 109
(1)Punctajul final al etapei de selecţie se calculează prin însumarea punctajelor obţinute la proba scrisă şi interviu.
(2)Comunicarea rezultatelor finale ale concursului se face prin menţionarea punctajului final al fiecărui candidat şi a sintagmei "admis" sau "respins", prin intermediul platformei informatice de concurs, în contul candidatului, acesta primind o notificare prin e-mail, precum şi pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei publice organizatoare, la secţiunea special creată în acest scop, în condiţiile prevăzute la art. 96. Comunicarea rezultatelor finale ale concursului se face în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor ultimei probe.
(3)Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante, respectiv unei funcţiei publice de execuţie vacante sau temporar vacante, candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie publică, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar, potrivit prevederilor prezentei anexe.
(4)La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, se consideră admis candidatul cu punctajul cel mai mare obţinut la etapa de recrutare. În baza acestui criteriu, comisia de concurs stabileşte candidatul câştigător, cu respectarea termenului prevăzut la alin. (2).
SECŢIUNEA 7:Gestionarea contestaţiilor
Art. 110
În termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului verificării eligibilităţii candidaţilor, probei scrise ori a interviului, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie prin intermediul platformei informatice de concurs, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Art. 111
(1)În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul verificării eligibilităţii candidaţilor, comisia de soluţionare a contestaţiilor verifică, prin intermediul platformei informatice de concurs, îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la etapa de selecţie, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
(2)În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise sau al interviului, comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează lucrarea sau înregistrările răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor acordă punctaje şi le notează în fişa individuală.
(3)În situaţia în care între membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord sau diferenţă de punctaj mai mare de 10 puncte, candidatul va fi declarat "admis" ori "respins" în funcţie de opinia majoritară, consemnată conform secţiunilor individuale alocate fiecărui membru din platforma informatică de concurs sau, după caz, în fişa individuală. Membrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, şi o consemnează în secţiunea individuală disponibilă în platforma informatică de concurs sau, după caz, în fişa individuală.
Art. 112
(1)Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia modificând rezultatul verificării eligibilităţii candidaţilor, respectiv punctajul acordat de comisia de concurs, după caz, în situaţia în care:
a)candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la etapa de selecţie, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul verificării eligibilităţii candidaţilor;
b)constată că punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv la interviu este mai mare decât cel acordat de comisia de concurs.
(2)Comisia de soluţionare a contestaţiilor respinge contestaţia în următoarele situaţii:
a)candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul verificării eligibilităţii candidaţilor;
b)constată că punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv la interviu este mai mic sau egal cu cel acordat de comisia de concurs.
Art. 113
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin intermediul platformei informatice de concurs, în contul candidatului, acesta primind o notificare prin e-mail, precum şi pe site-ul autorităţii sau instituţiei organizatoare, la secţiunea special creată în acest scop, imediat după soluţionarea contestaţiilor, în condiţiile prevăzute la art. 96.
Art. 114
Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele etapei de selecţie, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestaţiilor şi a rezultatelor finale se realizează în platforma informatică de concurs, utilizându-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de concurs pentru fiecare candidat prevăzut la art. 96, precum şi identificatorul unic prevăzut la art. 37 alin. (6).
Art. 115
În cazul respingerii contestaţiei, candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
Art. 116
(1)La finalizarea concursului se întocmeşte un raport final al etapei de selecţie, potrivit modelului prevăzut la art. 137 lit. d), care conţine informaţii privind modul de desfăşurare a concursului pe post şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs, membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, expertul desemnat, după caz, şi de secretarul acesteia, la care se anexează fişele individuale ale tuturor membrilor comisiei.
(2)Rezultatele finale ale concursului şi raportul final al etapei de selecţie se încarcă în platforma informatică de concurs de către secretarul comisiei de concurs.
(3)Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, în exercitarea atribuţiilor sale legale, poate realiza verificarea respectării normelor legale privind organizarea şi desfăşurarea etapei de selecţie.
Art. 117
(1)Autoritatea sau instituţia publică organizatoare a etapei de selecţie pune la dispoziţie candidaţilor interesaţi, la solicitarea scrisă a acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public, cu respectarea confidenţialităţii datelor cu caracter personal, potrivit legii.
(2)Se exceptează de la prevederile alin. (1) documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor, potrivit legii.
(3)Orice candidat îşi poate consulta, la solicitarea sa, lucrarea scrisă individuală redactată în cadrul probei scrise a concursului, după afişarea rezultatelor la proba scrisă.