Secţiunea 7 - Gestionarea contestaţiilor - Norma din 2023 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) şi (2) din prezentul cod, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii
M.Of. 1184
În vigoare Versiune de la: 28 Decembrie 2023
SECŢIUNEA 7:Gestionarea contestaţiilor
Art. 110
În termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului verificării eligibilităţii candidaţilor, probei scrise ori a interviului, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie prin intermediul platformei informatice de concurs, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Art. 111
(1)În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul verificării eligibilităţii candidaţilor, comisia de soluţionare a contestaţiilor verifică, prin intermediul platformei informatice de concurs, îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la etapa de selecţie, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
(2)În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise sau al interviului, comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează lucrarea sau înregistrările răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor acordă punctaje şi le notează în fişa individuală.
(3)În situaţia în care între membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord sau diferenţă de punctaj mai mare de 10 puncte, candidatul va fi declarat "admis" ori "respins" în funcţie de opinia majoritară, consemnată conform secţiunilor individuale alocate fiecărui membru din platforma informatică de concurs sau, după caz, în fişa individuală. Membrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, şi o consemnează în secţiunea individuală disponibilă în platforma informatică de concurs sau, după caz, în fişa individuală.
Art. 112
(1)Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia modificând rezultatul verificării eligibilităţii candidaţilor, respectiv punctajul acordat de comisia de concurs, după caz, în situaţia în care:
a)candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la etapa de selecţie, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul verificării eligibilităţii candidaţilor;
b)constată că punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv la interviu este mai mare decât cel acordat de comisia de concurs.
(2)Comisia de soluţionare a contestaţiilor respinge contestaţia în următoarele situaţii:
a)candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul verificării eligibilităţii candidaţilor;
b)constată că punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv la interviu este mai mic sau egal cu cel acordat de comisia de concurs.
Art. 113
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin intermediul platformei informatice de concurs, în contul candidatului, acesta primind o notificare prin e-mail, precum şi pe site-ul autorităţii sau instituţiei organizatoare, la secţiunea special creată în acest scop, imediat după soluţionarea contestaţiilor, în condiţiile prevăzute la art. 96.
Art. 114
Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele etapei de selecţie, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestaţiilor şi a rezultatelor finale se realizează în platforma informatică de concurs, utilizându-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de concurs pentru fiecare candidat prevăzut la art. 96, precum şi identificatorul unic prevăzut la art. 37 alin. (6).
Art. 115
În cazul respingerii contestaţiei, candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
Art. 116
(1)La finalizarea concursului se întocmeşte un raport final al etapei de selecţie, potrivit modelului prevăzut la art. 137 lit. d), care conţine informaţii privind modul de desfăşurare a concursului pe post şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs, membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, expertul desemnat, după caz, şi de secretarul acesteia, la care se anexează fişele individuale ale tuturor membrilor comisiei.
(2)Rezultatele finale ale concursului şi raportul final al etapei de selecţie se încarcă în platforma informatică de concurs de către secretarul comisiei de concurs.
(3)Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, în exercitarea atribuţiilor sale legale, poate realiza verificarea respectării normelor legale privind organizarea şi desfăşurarea etapei de selecţie.
Art. 117
(1)Autoritatea sau instituţia publică organizatoare a etapei de selecţie pune la dispoziţie candidaţilor interesaţi, la solicitarea scrisă a acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public, cu respectarea confidenţialităţii datelor cu caracter personal, potrivit legii.
(2)Se exceptează de la prevederile alin. (1) documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor, potrivit legii.
(3)Orice candidat îşi poate consulta, la solicitarea sa, lucrarea scrisă individuală redactată în cadrul probei scrise a concursului, după afişarea rezultatelor la proba scrisă.