Secţiunea 3 - Atribuţiile comisiilor de verificare a eligibilităţii, ale comisiilor de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii şi ale secretarilor acestor comisii - Norma din 2023 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) şi (2) din prezentul cod, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii
M.Of. 1184
În vigoare Versiune de la: 28 Decembrie 2023
SECŢIUNEA 3:Atribuţiile comisiilor de verificare a eligibilităţii, ale comisiilor de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii şi ale secretarilor acestor comisii
Art. 27
(1)Comisiile de verificare a eligibilităţii au următoarele atribuţii:
a)verifică eligibilitatea candidaţilor pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la etapa de recrutare;
b)înscriu în platforma informatică de concurs rezultatul verificării eligibilităţii;
c)redactează şi semnează, după caz, documentaţia specifică concursului care intră în atribuţiile acestora.
(2)Comisiile de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii au următoarele atribuţii:
a)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul probei de verificare a eligibilităţii;
b)redactează şi semnează, după caz, documentaţia specifică concursului care intră în atribuţiile acestora;
c)înscriu în platforma informatică de concurs rezultatul soluţionării contestaţiilor depuse de candidaţi, în vederea publicării acestora.
(3)Exercitarea atribuţiilor comisiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se realizează în cadrul platformei informatice de concurs.
(4)În exercitarea atribuţiilor prevăzute de prezenta anexă, fiecare membru al comisiei de verificare a eligibilităţii, respectiv fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii are obligaţia de a completa în secţiunea individuală disponibilă în platforma informatică de concurs, după caz.
Art. 28
(1)Principalele atribuţii ale secretarilor comisiilor de verificare a eligibilităţii sunt următoarele:
a)notifică membrii comisiilor de verificare a eligibilităţii cu privire la începerea probei de verificare a eligibilităţii candidaţilor;
b)redactează şi semnează, după caz, documentaţia specifică concursului, care intră în atribuţiile acestora;
c)asigură publicarea rezultatelor verificării eligibilităţii;
d)îndeplinesc orice alte sarcini specifice necesare desfăşurării etapei de verificare a eligibilităţii, stabilite de comisia de verificare a eligibilităţii.
(2)Principalele atribuţii ale secretarilor comisiilor de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii sunt următoarele:
a)notifică membrii comisiilor de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii, în cazul depunerii de către candidaţi a unor contestaţii;
b)redactează şi semnează, după caz, alături de comisia de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;
c)asigură publicarea rezultatelor contestaţiilor depuse;
d)îndeplinesc orice alte sarcini specifice necesare desfăşurării etapei de verificare a eligibilităţii, stabilite de comisia de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii.
Art. 29
(1)Pentru activitatea desfăşurată în cadrul comisiei de verificare a eligibilităţii, precum şi pentru cea desfăşurată în cadrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor privind verificarea eligibilităţii, membrii, membrii supleanţi, după caz, şi secretarii acestor comisii au dreptul la o indemnizaţie reprezentând 10% din salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată.
(2)Indemnizaţia prevăzută la alin. (1) se plăteşte de către autoritatea sau instituţia publică în al cărei stat de funcţii este prevăzută funcţia publică ocupată de către membrul în comisia de verificare a eligibilităţii sau de soluţionare a contestaţiilor, respectiv de către secretarul acesteia.