Norma din 1999 privind autorizarea si efectuarea transporturilor rutiere cu greutati si/sau cu dimensiuni de gabarit care depasesc limitele maxime prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor
M.Of. 523
Ieşit din vigoared) I.G.P. | - Inspectoratul General al Poliţiei; |
e) R.A.R. | - Regia Autonomă "Registrul Auto Român"; |
f) A.R.R. | - Autoritatea Rutieră Română; |
g) A.N.D. | - Regia Autonomă "Administraţia Naţională a Drumurilor din România"; |
h) D.R.D.P. | - Direcţia regională de drumuri şi poduri; |
i) S.D.N. | - Secţia de drumuri naţionale; |
j) A.C.I. | - Agenţia de control şi încasare; |
k) pctf | - punct de control pentru trecerea frontierei; |
l) E.M.C.A.T.R. | - echipaj mobil de control şi autorizare transporturi rutiere; |
m) C.M.R. | - documentul eliberat în baza Convenţiei referitoare la contractul de transport internaţional de mărfuri pe cale rutieră; |
(1)Autorizaţia specială de transport se eliberează individual pentru fiecare transport efectuat cu vehicule cu depăşiri ale maselor şi/sau dimensiunilor maxime admise, cu /fără încărcătură.
(2)Autorizaţia specială de transport se eliberează pentru perioade limitate de timp, care se stabilesc de către administratorul drumului, în funcţie de:
a)perioada solicitată;
b)masele şi/sau dimensiunile transportului;
c)lungimea traseului ce urmează a fi parcurs cu depăşiri ale maselor şi/sau ale dimensiunilor maxime admise;
d)caracteristicile şi elementele geometrice ale traseului origine - destinaţie;
e)lucrările în execuţie şi/sau restricţiile de circulaţie instituite pe traseul origine - destinaţie;
f)condiţiile impuse prin proiectul de transport prevăzut la art. 20.
(3)Autorizaţia specială de transport trebuie să conţină prevederi referitoare la data şi ora încărcării. Obligaţia înscrierii acestor date aparţine furnizorului încărcăturii care va certifica aceste informaţii prin semnătură şi ştampilă.
(4)Autorizaţia specială de transport trebuie să conţină prevederi referitoare la data şi ora începerii efectuării transportului cu depăşiri ale maselor şi/sau ale dimensiunilor maxime admise. Obligaţia înscrierii acestor date aparţine transportatorului.
(1)Autorizaţiile speciale de transport prevăzute la art. 25 pot fi prelungite de emitent fără plata tarifelor.
(2)Prelungirea valabilităţii autorizaţiilor speciale de transport prevăzute la alin. (1) este posibilă pentru o singură perioadă, stabilită în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (2), în cazul în care sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii:
a)la cererea transportatorului, depusă în termenul de valabilitate a autorizaţiei speciale de transport;
b)dacă se menţin caracteristicile tehnice autorizate iniţial;
c)dacă se menţin aceleaşi numere de înmatriculare ale vehiculelor componente ale ansamblului rutier;
d)confirmarea, în scris, a administratorului drumului privind neefectuarea totală sau parţială a transporturilor respective, după verificarea prealabilă.
Autorizaţiile speciale de transport prevăzute la art. 25 se pot elibera pentru o cursă dus, o cursă dus-întors sau o cursă în circuit.- pentru osia simplă | + 200 kg; |
- pentru osia dublă (tandem) | + 400 kg; |
- pentru osia triplă (tridem) | + 500 kg; |
- pentru greutatea totală a autovehiculului | + 500 kg; |
- pentru osia simplă | + 200 kg; |
- pentru osia dublă (tandem) | + 400 kg; |
- pentru osia triplă (tridem) | + 500 kg; |
a) înălţime: | + 5 cm; |
b) lăţime: | + 5 cm; |
c) lungime: | + 10 cm. |
Nr. crt. | Caracteristicile vehiculelor | Drumuri modernizate europene (E) şi drumuri deschise traficului greu | Alte drumuri modernizate | Drumuri pietruite | |
0. | 1 | 2 | 3 | 4 | |
1. | Înălţime (m) | 4,00 | 4,00 | 4,00 | |
2. | Lăţime (m) | 2,50 | 2,50 | 2,50 | |
3. | Lăţime, pentru vehicule frigorifice cu caroserie izotermă (m) | 2,60 | 2,60 | 2,60 | |
4. | Lungime(m) | autovehicule (solo) trenuri rutiere vehicule articulate autocare cu remorcă autobuze articulate | 12,00 18,35 16,50 18,00 18,00 | 12,00 18,35 16,50 18,00 18,00 | 12,00 18,35 16,50 18,00 18,00 |
5. | Greutăţi pe osii (t) | simplă dublă (tandem) triplă (tridem) | 10,00 (11,00) 16,00 (18,00) 22,00 | 8,00 14,50 20,00 | 7,50 12,00 16,50 |
Categoria vehiculelor | Schema autovehiculelor | Schema configuraţiilor pe osii | Distanţa dintre axe (m) | Tonajele totale (t) |
autovehicule marfă (solo) |
| A2 | D < 4,0 | 16,0 |
| A2* | D ? 4,0 | 17,0 (18,0) | |
| A3 | ... | 22,0 (24,0) | |
| A4 | ... | 24,0 (30,0) | |
trenuri rutiere |
| A2R2 | ... | 34,0 |
| A2R3 | ... | 40,0 | |
| A3R2 | ... | 40,0 | |
| A3R3 | ... | 40,0 | |
| A...R... | ... | 40,0 | |
vehicule articulate |
| A2S1 | ... | 30,0 |
| A2S2* | D ? 2,0 | 36,0 | |
| A2S2 | D < 2,0 | 34,0 | |
| A3S1 | ... | 34,0 | |
| A2S3 | ... | 40,0 | |
| A3S2 | D < 2,0 | 40,0 | |
| A3S2* | D ? 2,0 | 40,0 | |
| A3S3 | ... | 40,0 | |
| A...S... | ... | 40,0 | |
autocare |
| B2 | D < 4,0 | 16,0 |
| B2* | D ? 4,0 | 17,0 (18,0) | |
| B3 | ... | 22,0 (24,0) | |
autobuze articulate |
| BA3 | ... | 26,0 |
| BA4 | ... | 30,0 | |
autocarecuremorcă |
| B2R... | D < 4,0 | 22,0 |
| B2*R... | D ? 4,0 | 23,0 | |
| B3R... | ... | 28,0 |
Tipuri de osie | Drumuri modernizate europene (E) şi drumuri deschise traficului greu | Alte drumuri modernizate | Drumuri pietruite |
simplă | 13,50 (14,50) | 11,50 | 11,00 |
dublă (tandem) | 22,00 (24,00) | 20,50 | 18,00 |
triplă (tridem) | 29,00 | 27,00 | 23,50 |
Nr. crt. | Caracteristicile vehiculelor | Cu autorizaţie specială de transport eliberată de D.R.D.P. şi E.M.C.A.T.R. | Cu autorizaţie specială de transport eliberată de S.D.N. | Cu autorizaţie specială de transport eliberată de A.C.I. din pctf | ||||
Drumuri modernizate europene (E) şi drumuri deschise traficului greu | Alte drumuri modernizate şi drumuri pietruite | Drumuri modernizate europene (E) şi drumuri deschise traficului greu | Alte drumuri modernizate şi drumuri pietruite | Drumuri modernizate europene (E) şi drumuri deschise traficului greu | Alte drumuri modernizate şi drumuri pietruite | |||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
1. | Înălţime (m) | 5,5 | 5,5 | 4,5 | 4,5 | 4,2 | 4,2 | |
2. | Lăţime (m) | 5,0 | 5,0 | 3,5 | 3,5 | 3,0 | 3,0 | |
3. | Lungime (m) | autovehicule | 15,0 | 15,0 | 15,0 | 15,0 | 15,0 | 15,0 |
trenuri rutiere | 35,0 | 35,0 | 35,0 | 35,0 | 22,0 | 22,0 | ||
vehicule articulate | 35,0 | 35,0 | 35,0 | 35,0 | 20,0 | 20,0 | ||
autocare | 14,0 | 14,0 | 14,0 | 14,0 | 14,0 | 14,0 | ||
autocare cu remorcă | 20,0 | 20,0 | 19,0 | 19,0 | 18,0 | 18,0 | ||
autobuze articulate | 20,0 | 20,0 | 20,0 | 20,0 | 20,0 | 20,0 | ||
4. | Greutăţi pe osii (t) | simplă | 13,5 (14,5) | 11,5 | 12,0 (13,0) | 10,5 | 11,5 (12,5) | 10,0 |
dublă | 22,0 (24,0) | 20,5 | 20,0 (22,0) | 18,5 | 18,0 (20,0) | 16,5 | ||
triplă | 29,0 | 27,0 | 27,0 | 25,0 | 24,5 | 22,0 | ||
Categoria vehiculelor | Schema configuraţiilor pe osii | Distanţa dintre axe (m) | Lungimea maximă admisă (m) | Greutăţi totale (t) | |||
Fără autorizaţie specială de transport | Cu autorizaţie specială de transport eliberată de D.R.D.P şi E.M.C.A.T.R. | Cu autorizaţie specială de transport eliberată de S.D.N. | Cu autorizaţie specială de transport eliberată de A.C.I. din pctf | ||||
Toate categoriile de drumuri | Toate categoriile de drumuri | Toate categoriile de drumuri | Toate categoriile de drumuri | ||||
autovehicule marfă (solo) | A2 | < 4,0 | 12,0 | 16,0 | 100,0 | 50,0 | 18,0 |
A2* | ? 4,0 | 12,0 | 17,0 (18,0) | 19,0 (20,0) | |||
A3 | ... | 12,0 | 22,0 (24,0) | 24,0 (26,0) | |||
A4 | ... | 12,0 | 24,0 (30,0) | 26,0 (32,0) | |||
trenuri rutiere | A2R2 | ... | 18,35 | 34,0 | 36,0 | ||
A2R3 | ... | 18,35 | 40,0 | 42,0 | |||
A3R2 | ... | 18,35 | 40,0 | 42,0 | |||
A3R3 | ... | 18,35 | 40,0 | 43,0 | |||
A...R... | ... | 18,35 | 40,0 | 43,0 | |||
vehicule articulate | A2S1 | ... | 16,5 | 30,0 | 32,0 | ||
A2S2* | ? 2,0 | 16,5 | 36,0 | 38,0 | |||
A2S2; A3S1 | < 2,0 | 16,5 | 34,0 | 36,0 | |||
A2S3 | ... | 16,5 | 40,0 | 42,0 | |||
A3S2; A3S2* | ... | 16,5 | 40,0 | 42,0 | |||
A3S3 | ... | 16,5 | 40,0 | 43,0 | |||
A...S... | ... | 16,5 | 40,0 | 43,0 | |||
autocare | B2 | < 4,0 | 12,0 | 16,0 | 17,0 | ||
B2* | ? 4,0 | 12,0 | 17,0 (18,0) | 18,0 (19,0) | |||
B3 | ... | 12,0 | 22,0 (24,0) | 24,0 (26,0) | |||
autobuze articulate | BA3 | ... | 18,0 | 26,0 | 29,0 | ||
BA4 | ... | 18,0 | 30,0 | 33,0 | |||
autocare cu remorcă | B2R... | < 4,0 | 18,0 | 22,0 | 23,0 | ||
B2*R... | ? 4,0 | 18,0 | 23,0 | 24,0 | |||
B3R... | ... | 18,0 | 28,0 | 30,0 | |||
A.N.D. | D.R.D.P. | E.M.C.A.T.R. | S.D.N. | A.C.I. | |
Eliberarea avizelor prealabile omologării | 30 zile | ... | ... | ... | ... |
Eliberarea avizelor prealabile efectuării transporturilor | 30 zile | 20 zile | ... | 10 zile | ... |
Eliberarea autorizaţiilor speciale de transport | 30 zile | 20 zile | pe loc | 10 zile | pe loc*) |
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (3)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (2)
- Ordinul 872/2009 pentru modificarea Normelor privind autorizarea şi efectuarea transporturilor rutiere cu greutăţi şi/sau cu dimensiuni de gabarit care depăşesc limitele maxime prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului de interne nr. 407/991/1999
- Ordinul 407/1999 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea si efectuarea transporturilor rutiere cu greutati si/sau cu dimensiuni de gabarit care depasesc limitele maxime prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor

























